دفاع پرس گزارش می دهد/

ترور "خاخام گلیک" قدرت مقاومت را آشکار کرد/ توطئه آشتی 57 کشور عربی با صهیونیست در راه است

یهودا گلیک یکی از خاخام های تندرو صهیونیستی است، که همواره یهودیان تندرو را به یورش به سمت مسجدالاقصی تحریک می کرد از این رو مورد ترور قرار گرفت اما تشکیلات خودگردان در چنین شرایطی به دنبال مذاکرات سازش است.
کد خبر: ۳۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶ - 01November 2014

ترور

به گزارش خبرنگاربین الملل دفاع پرس، طرح تقسیم مسجدالاقصی و یورش های متعدد سربازان رژیم صهیونیستی و خاخام های اسراییلی به این مسجد مقدس که برای ادیان اسلامی مسیحی و یهودی جایگاه ویژه ای دارد از مدت ها قبل به طور متناوب جریان داشته است.

از این رو رژیم صهیونیستی به بهانه عبادت خاخام ها در مسجد الاقصی اقدامات هتاکانه ای را نسبت به این مکان مقدس بارها انجام داده است.

خاخام های صهیونیست  چه می خواهند

یکی از درخواست های خاخام های صهیونیستی ساخت کنیسه در مسجد الاقصی است. این خاخام ها به بهانه انجام مراسم دینی از نخست وزیر رژیم اسرائیل اختصاص مکانی را در صحن های مسجد الاقصی برای احداث کنیسه خواستار شده اند. در حالی که این اقدام در راستای تقسیم مسجد الاقصی انجام می شود.

به آتش کشیدن مسجدالاقصی و آتش زدن محراب و قرآن های این مسجد از دیگر اقدامات خاخام های تندرو صهیونیستی است.تیر اندازی به نمازگزاران مسلمان، حفر تونل و پیگیری معبد های خیالی در زیر مسجد الاقصی از دیگر درخواست های خاخام های تندرو اسراییلی است.

ترور یک خاخام تند رو

یهودا گلیک یکی از خاخام های تندرو صهیونیستی است، وی از مسئولان بلندپایه جمعیت موسوم به «هیئت امنای مسجدالاقصی» است و مرتبا با تحریک صهیونیستها ، آنها به به یورش به مسجدالاقصی دعوت میکند. 
 وی یکی از افراطیترین فعالان سیاسی صهیونیست است ، که 7 آبان ماه در قدس اشغالی هدف گلوله قرار گرفت و به شدت مجروح شد.
 
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش داده است که فرد مضروب «یهودا گلیک» از حامیان تصرف مسجدالاقصی و یهودیسازی کامل قدس است. به گفته مقامات رژیمصهیونیستی، این فرد آمریکاییالاصل پس از حضور در نشستی در مرکز «مناخیم بگین» با موضوع گسترش حضور صهیونیستها در بخشهای قدیمی قدس و حرم شریف (صحنهای مسجد الاقصی و قبه الصخره) برگزار شده بود، توسط یک موتور سوار هدف تیراندازی قرار گرفته است.
 
پیام های ترور گلیک
 
پس از ترور «یهودا گلیک» خاخام صهیونیستی ، جنبش جهاد اسلامی ضمن تبریک به این اقدام اعلام کرد که این ترور نشاندهنده پیشرفت امکانات مقاومت است تا با حجم فزاینده ظلم رژیم صهیونیستی بر فلسطین متناسب باشد.
 
ترور این خاخام افراطی به دنبال تجاوزات گسترده صهیونیست ها از سال 1967 م تاکنون به مسجد الاقصی انجام شد.
 
واکنش صهیونیست ها به ترور خاخام صهیونیستی
 
 رژیم صهیونیستی در واکنش به ترور این خاخام افراطی دربهای مسجد الاقصی را به روی فلسطینی ها بست.
کانال 10 رژیم صهیونیستی جنبش جهاد اسلامی فلسطین را مسوول این ترور معرفی کرد.
 
در همین راستا و تنها یک روز بعد از ترور این خاخام افراطی  رژیم صهیونیستی معتز الحجاری آزاده فلسطینی را طی یک درگیری نظامی در قدس اشغالی به شهادت رساند.
 
اصرار محمود عباس به ادامه مذاکرات سازش
 
با وجود درگیری های گسترده و هر روزه در مناطق قدس اشغالی و تجاوزات گسترده رژیم صهیونیستی به شهروندان فلسطینی و مصادره و تخریب منازل فلسطینیان و شهرک سازی های گسترده در مناطق قدس اشغالی رییس تشکیلات خود گردان به دنبال ادامه مذاکرات سازش است و این درخواست در حالی از سوی عباس رییس تشکیلات خودگردان تکرار می شود که مذاکرات سازش هیچ دستاوردی برای فلسطینیان نداشته است. وی همچنین آغاز انتفاضه جدید در فلسطین را منکر شد و خواهان مصالحه و مذاکره با رژیم صهیونیستی شد.

عباس در گفتوگویی با کانال 10 رژیم صهیونیستی با انکار تحریکات و تحرکات جدید در قدس اشغالی گفت: اصلا کسانی که به یک انتقاضه جدید فرا بخوانند وجود ندارند. وی از «بنیامین نتانیاهو» نخستوزیر رژیم صهیونیستی خواست به مذاکرات سازش بازگردد.

وی افزود: اگر ما قصد انتفاضه داشتیم در جنگ 50 روزه غزه این کار را انجام میدادیم و مقامات اسرائیلی باید بدانند که در خلال آن 50 روز حتی یک گلوله هم از کرانه باختری شلیک نشد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین اعلام کرد که اگر آشتی برقرار شود با 57 کشور عربی دیگر اسرائیل را به رسمیت میشناسد و روابط میان کشورها خوب میشود. وی از اسرائیلیها خواست حکومت خود را به مذاکره تشویق کنند.
 
«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین جمعه شب (دیروز) به صورت تلفنی با «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در مورد اتفاقات اخیر قدس صحبت کرد.

عباس در ادامه از کری خواست با وساطت به اینگونه اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی پایان دهد و تاکید کرد اگر این وضع ادامه یابد تنش، آشوب و افراطگرایی منطقه را فرا خواهد گرفت.
 
فلسطینیان حمایت از مسجد الاقصی را آرمان خود می دانند

با وجود تحریم های گسترده ای که علیه ساکنان فلسطینی قدس اشغالی وجود دارد و انواع تعرضاتی که از سوی شهرک نشینان افراطی به ملت فلسطین روا داشته می شود فلسطینیان دست از حمایت از مسجدالاقصی بر نمی دارند  درحالی که حمایت از مسجد الاقصی وظیفه تمامی مسلمانان است اما فلسطینی ها در خط مقدم حمایت از این مسجد شریف و مقدس هستند.

حمایت فلسطینی ها از مسجدالاقصی در حالی انجام می شود که ساکنان قدس اشغالی به خوبی از انواع توطئه های رزیم صهیونیستی بر یهودی سازی قدس و از بین بردن مظاهر اسلامی در قدس شریف اگاه هستند و تلاش می کنند با فریادهای خود مسلمانان جهان را از این توطئه بزرگ عربی – صهیونیستی آگاه کنند.
 
انتهای پیام/ح
 
نظر شما
پربیننده ها