علمدار "امام حسین(ع)" و دلاور "قمر بنی‌هاشم(ع)"+عکس

سردار "علی زاهدی" در کارنامه خود هم فرماندهی لشگر امام حسین(ع) را دارد و در مقطعی نیز فرماندهی "تیپ قمر بنی هاشم(ع)" را بر عهده داشته است
کد خبر: ۳۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۴ - 01November 2014

علمدار

به گزارش دفاع پرس، در سالهای دفاع مقدس، لشگر امام حسین(ع) ویژه بسیجیان و پاسداران اصفهانی و "تیپ مستقل ۴۴ قمر بنی هاشم(ع)" مختص رزمندگان استان "چهارمحال و بختیاری" بود. مجاورت این دو استان با هم، باعث شده بود که این دو یگان ارتباط نزدیکی با هم داشته باشند و گاهی تبادل نیرو های بسیجی و حتی کادر لشگر نیز با هم انجام می دادند. برای مثال سردار "علی زاهدی" در کارنامه خود هم فرماندهی لشگر امام حسین(ع) را دارد و در مقطعی نیز فرماندهی "تیپ قمر بنی هاشم(ع)" را بر عهده داشته است (این یگان در اواسط جنگ، به لشگر ارتقا پیدا کرد). یا سردار "علی مسجدیان" در هر دوی یگان های مزبور، سابقه فرماندهی گردان دارد.

عکسی که می بینید، سه تن از فرماندهان امام حسینی و قمر بنی هاشمی را در کنار هم نشان می دهد. افراد حاضر در عکس از سمت راست عبارتند از:

سردار جانباز "کریم نصر اصفهانی" از کادر فرماندهی لشگر امام حسین(ع)

شهید "حاج حسین خرازی" فرمانده وقت لشگر امام حسین(ع)

شهید "محمدعلی شاهمرادی" قائم مقام فرماندهی لشگر قمر بنی هاشم(ع)

جالب این که، دو سردار شهیدی که در عکس می بینید، علاوه بر این که نام یگان هایشان با هم قرابت دارند، هر دو نیز در یک عملیات به نام کربلا (کربلای۵) شربت شهادت نوشیدند.
 

شادی روحشان صلوات
 
منبع:جهان
نظر شما
پربیننده ها