سردار جلالی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

تمام ظرفیت‌های فناورانه و اقتصادی دشمن علیه ما بکار گرفته شده است

سابقه جنگ اقتصادی را در جنگ کره و کوبا دیده‌ایم اما در این جنگ اقتصادی شاهد آن هستیم که دشمن تمام ظرفیت‌های فناورانه اقتصادی و دیپلماسی علیه یک اقتصاد ملی را علیه ما بکارگیری کرده است.
کد خبر: ۳۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱ - 31October 2014

تمام ظرفیت‌های فناورانه و اقتصادی دشمن علیه ما بکار گرفته شده است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل طی سخنانی در پیش از خطبههای امروز نماز جمعه تهران، با اشاره به اینکه واقعه کربلا نشان داد جایی که ابرقدرتها با سلاحهایشان خودنمایی میکنند، شهادت پیروز است، به وجود تنوع تهدیدات علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: پدافند غیرعامل به معنی بیاثر کردن تهدید دشمن علیه کشور و به معنای مقاومت است. به عبارت دیگر پدافند غیرعامل یعنی دشمن را بشناس و در مقابل آن آماده شو و آن را بترسان و مقاومت را علیه دشمن تا پیروزی نهایی ادامه دهید.

وی با اینکه شناسایی تهدید، قوی شدن و استحکام مؤلفههای قدرت، رویکرد اساسی پدافند غیرعامل است، افزود: امروز تهدیدات متنوعی کشور علیه کشور ما وجود دارد البته اگر چه تهدیدات نظامی عقب رفته ولی دشمن آن را روی میز تلقی میکند در صورتی که پایههای این میز در حال شکسته شدن است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اظهار اینکه امروز امروز تهدیدات فناوریمحور، مردممحور و از همه مهمتر تهدید اقتصادی در دستور کار دشمن قرار گرفته، بیان داشت: مقام معظم رهبری با اشاره به بحث تهدیدات اقتصادی از درگیر شدن ما در یک جنگ اقتصادی سخن به میان آوردند یعنی مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده معظم کل قوا که مسئولیت اعلان جنگ را و یا صلح را بر عهده دارند، به مسئولان کشور یادآوری کردند ما درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم.

سردار جلالی گفت: دشمن از سه سال قبل یک قرارگاه جنگ اقتصادی ایجاد کرده است و تمام عناصر بهایی و صهیونیست را در تمام دنیا بسیج کرده تا رفتار اقتصادی ما را رصد کند و هر کجا که قرار است تحریم را دور بزنیم ما را کنترل میکند و این نشاندهنده این است که رویکرد فوق رویکرد جدی است.

وی با اظهار اینکه سناریوی این جنگ را باید بشناسیم و بعد با شناخت اهداف ورویکردهای آن با اهداف آن مقابله کنیم، افزود: هدف اصلی جنگ اقتصادی این است که مردم را دچار مشکل کنند و بعد ابزار رسانه مردم را به نارضایتی وادار کنند.

سردار جلالی تصریح کرد: اولین رویکردمان این است که تابع یک استراتژی اقتصادی باشیم. بدون داشتن یک نقشه اقتصادی نمیتوانیم در مقابل دشمن مقاومت کنیم و این مسئله یک امر بدیهی است و ما هم باید بپذیریم که درون یک جنگ هستیم و دوم آنکه برای مقابله با این جنگ یک استراتژی پدافند اقتصادی داشته باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: تولید، اصلیترین کار در مقابل این تهدیدات اقتصادی است. راه حل این مسله این است که ما تمرکز در کارهای اساسی کنیم و کالاها را با حمایت دولت در لیست تولید بگذاریم. زمانی که ما توانستیم کالاها را در داخل تولید کنیم میتوانیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه ما بدون داشتن که نقشه دفاعی نمیتوانیم در جنگ اقتصادی با دشمن مقابله کنیم گفت: باید بپذیریم درون یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و سخن گفتن از رقایت اقتصادی در فضای امروز شعاری بیش نیست.

رئیس پدافند غیرعامل تولید در برابر تحریم را شعار اصلی در جنگ اقتصادی است و اظهار داشت: باید با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و فناور و با حمایت دولت اقلام تحریم را در لیست تولید بگذاریم؛ تحریم را با گدایی نمیتوانیم جبران کنیم بلکه باید تولید داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ما باید الگوی مصرف زمان جنگ تحمیلی را در دستور کار داشته باشیم، زندگی های اشرافی و سبک غربی و لوکس به درد این شرایط نمیخورد و صدا و سیما باید الگوی مصرف زمان خاص فعلی را برای مردم تبیین کند.

سردار جلالی خاطر نشان کرد: دولت باید سبد مصرفی کالای مردم را حمایت کند؛ قناعت باید در دستور کار زندگی مردم باشد و تنها اگر روحیه معنوی دفاع مقدس در فضای جنگ اقتصادی حاکم شود میتوانیم نقش مردم را بازتولید کند./

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها