حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه اول نماز جمعه تهران:

انقلاب اسلامی ایران برگرفته از حرکت توحیدی امام حسین(ع) است

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به ایستادگی امام حسین(ع) در برابر فساد حکومت و برقراری حکومت حق گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) به ما می‌آموزد در برابر طاغوت و نفی ظلم او باید خون خود را فدا کرد.
کد خبر: ۳۲۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶ - 31October 2014

انقلاب اسلامی ایران برگرفته از حرکت توحیدی امام حسین(ع) است

به گزارش دفاع پرس، حجتالاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) به امام زمان(عج) و مردم در مراقبت از حریم حق گفت: خدا همه جا با ماست و ناظر اعمال ماست. همه ما در قبضه قدرت او هستیم و باید بدانیم که امکان فرار از ملک او وجود ندارد و نه امکان این وجود دارد که در مخفیگاهی از دید او پنهان شویم.

وی ادامه داد: در هر سخن و معامله و یا در هر مسئولیتی خودمان را در حضور خدا ببینیم و رضای خدا را محور حرکت خودمان قرار دهیم و اگر چنین شود بداخلاقیها، تنگنظریها، اسرافها، رباها، رشوهها، ضایع کردن عمرها و فرصتهای جوانی رفع خواهد شد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تبیین حرکت امام حسین(ع) افزود: حضرت سیدالشهدا(ع) مانند جد بزرگوارشان در عبودیت محض حق است و همه وجود او در بندگی خداست. قیام و قعود او و یا جنگ و سکوت او، تمام حرکات فردی، خانودادگی و اجتماعی او همه در راستای اجرای ماموریت حق است.

وی اشاره کرد: وجود حضرت امام حسین(ع) مانند پیامبر اسلام قبل از آنی که فرمانده و یا رهبر جامعه باشد عبد خداست و این عبودیت در همه شعون ایشان جاری است.

حجتالاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به سیاست ائمه اطهار علیهمالسلام در راستای پیروزی حق، تاکید کرد: سیاست ائمه اطهار علیهمالسلام فرصت شناسی و ظرفیت شناسی، دشمن شناسی و تاکتیک شناسی و جرأت را از دشمن گرفتن است و تشکیل جبهه عزت و اقتدار نظام الهی و تربیت درست نسل آینده ساز است.

وی افزود: این سیاست در راستای تربیت انسانهای پاکیزه، امین، مقاوم و صبور است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه رسالت انبیا شکار و جذب دلهای آگاه است، تصریح داشت: قدرت لازمه حرکت جامعه اسلامی است و از اینرو در قرآن کریم به آن اشاره شده است و باید دانست که اگر جامعهای قدرت نداشته باشد در برابر گرگها و زیادهخواهان توان ایستادگی نخواهد داشت و فرهنگ حریت عقیم خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه قرآن خطوط اصلی دین ما را بیان کرده است، ادامه داد: کسب قدرت و حفظ آن و صرف آن برای نجات بشر جزو اساسیترین مسئله فرهنگ اسلامی ما است و ذلتناپذیری و ظلم ستیزی و استکبار ستیزی از پایههای اساسی در توحید است.

حجتالاسلام و المسلمین صدیقی با بیان برخی ویژگیهای شخصیتی امام حسین(ع) گفت: حضرت امام حسین(ع) مانند پیامبر اسلام در خداوند ذوب هستند و چشمه جوشان این عبودیت را در دعای عرفه میتوان مشاهده کرد. امام حسین(ع) خودش را و حرکتش را از جانب خداوند میداند و میفرمایند که حماسه من و حرکت من همه و همه بر اساس طرح عرش خداوند است و همراهان من اقمار شمس ایمان و یقین من هستند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حرکت انقلابی امام حسین(ع) در مبارزه با طاغوت، گفت: اگر یزید کاری به کار امام نداشت باز هم امام حسین(ع) علیه او قیام میکرد و در هر جامعهای که فساد اداری و ربا و رشوهگیری رواج داشته باشد این نشانه ضعف عملکرد حکومت است و لذا امام حسین(ع) به ما خط دادهاند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما برگرفته از همان نهضت عاشورای حسینی است، تصریح کرد: امام(ره) با درسی که از نهضت و حرکت امام حسین(ع) آموخت انقلاب اسلامی را رهبری کرد و آن را به پیروزی رساند و ما امروز شاهد حرکت معجزهآسای آن هستیم چنانکه در هشت سال دفاع مقدس و نیز در فتنههای سالهای 78 و 88 شاهد حضور پرشور مردم در دفاع از حق و اسلام بودیم.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار