جهاد اسلامی امروز را «روز خشم» برای یاری قدس و مسجد الاقصی اعلام کرد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز جمعه را روز خشم برای یاری مسجد الاقصی و حمایت از حق ساکنان قدس برای دفاع از خویش در مقابله با شهرک سازی و یهودی سازی خواند. .
کد خبر: ۳۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸ - 31October 2014

جهاد اسلامی امروز را «روز خشم» برای یاری قدس و مسجد الاقصی اعلام کرد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری سما، «محمد الحرازین» از رهبران جنبش جهاد اسلامی مردم فلسطین در سراسر شهرها، روستاها و اردوگاه ها را به برگزاری تظاهرات های روز خشم و تاکید بر ادامه راه «معتز حجازی» فراخواند.

وی افزود که اگر کسی امروز از به جا آوردن تکلیف خود برای یاری ساکنان قدس در نبردشان کوتاهی کند، گناهکار است.

این رهبر جنبش جهاد اسلامی سکوت کشورهای عربی و اسلامی در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی اعم از اقدامات تروریستی، سرکوب و تجاوز علیه شهر قدس و ساکنان مقاوم و پایدار آن را محکوم کرد.

الحرازین همچنین بر ضرورت مقابله با پروژه شهرک سازی و یهودی سازی و به شکست کشاندن آن از طریق استمرار ساخت و ساز در قدس تاکید کرد و گفت که این امر نیازمند حمایت مستمر از اهالی قدس است.

وی در ادامه فلسطینیان ساکن کرانه باختری را به بسیج عمومی و ساکنان اراضی اشغالی سال 1948 را به عزیمت به سمت مسجد الاقصی برای به جا آوردن نماز در آن دعوت کرد.

وی تصریح کرد که جنبش جهاد اسلامی پس از اقامه نماز جمعه از میدان فلسطین در مرکز شهر غزه راهپیمایی برگزار می کند.

از چهارشنبه شب گذشته تا کنون به دنبال تلاش افراد مسلح برای ترور «یهودا گلیک» خاخام افراطی و مسئول جمعیت امنای جبل الهیکل (مسجد الاقصی) در قدس اشغالی، درگیری بین فلسطینیان و نظامیان صهیونیست تشدید شده است.

گلیک چهارشنبه شب گذشته هدف تیراندازی از سوی افراد مسلح ناشناس در شهر قدس قرار گرفت و بنا به گفته منابع خبری صهیونیستی حال وی وخیم است.

بر پایه این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی نیز «معتز حجازی» (32 ساله) اسیر آزاد شده فلسطینی را در شهرک سلوان واقع در جنوب مسجد الاقصی به بهانه تیراندازی به سمت گلیک به شهادت رساند.

صهیونیستها دیروز صبح همچنین مسجد الاقصی را به روی نمازگزاران فلسطینی بستند

نظر شما
پربیننده ها