سردار جلالی در پاسخ به دفاع پرس:

فرمانده ارتش سایبری آمریکا پس از حمله ناموفق به نطنز برکنار شد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: فرمانده ارتش سایبری آمریکا پس از حمله ناموفق به نطنز و دریافت پاسخ برکنار شد.
کد خبر: ۳۲۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰ - 28October 2014

فرمانده ارتش سایبری آمریکا پس از حمله ناموفق به نطنز برکنار شد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عصر امروز در نشست خبری مشترک با امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون همکاریهای دولت در حوزه پدافند غیرعامل اظهار کرد: در دولت قبل کارگروهی متشکل از 5 وزیر، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس سازمان پدافند غیرعامل تشکیل شده بود و اختیارات هیات دولت به کارگروه تفویض شده بود و مصوبات این کارگروه همانند مصوبات هیات دولت به شمار میرفت.

سردار جلالی ادامه داد: در این دولت هنوز این کارگروه تشکیل نشده است.

وی تصریح کرد: بنده به غیر از دو وزیر با تک تک وزرا صحبت کردهام. تقریبا در وزارت خانهها مشکلی برای اجرا وجود ندارد اما مشکل اعتباری وجود دارد.

وی در ادامه در پاسخ به خبرنگار دفاع پرس مبنی بر اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه پایداری گفت: سیاست کلی نظام در حوزه پایداری در 8 ماده ابلاغ شده است. در بند 5 تولید قدرت بازدارندگی و پاسخگویی به تهدیدات در حوزه پایداری آمده است. این موضوع به صراحت توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام جمع بندی شده است.

سردار جلالی تصریح کرد: این که ما باید قدرت پاسخگویی داشته باشیم قطعی است. امروز 21 کشور ارتش سایبری تشکیل دادهاند و تشکیل ارتش سایبری به معنای یک واحد آفندی است.

وی ادامه داد: اولین جنگ سایبری رسمی دنیا حمله به نطنز بود که رئیس جمهور آمریکا رسما مسئولیت آن را پذیرفت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این که ما نباید تنها دفاع کنیم و باید پاسخ هم گفته شود، خاطرنشان کرد: سه ماه پیش فرمانده سایبری آمریکا به دلیل گزارش غلط به رئیس جمهور آمریکا بازنشسته شد این ژنرال آمریکایی فکر میکرد با یک حمله سایبری میتواند صنعت هستهای را نابود کند و پیشنهاد داده بود رئیس جمهور آمریکا آن را رسما اعلام کند.

وی ادامه داد: بعد از این که آنان در حمله به سایت هستهای نطنز ناکام ماندند و در پاسخی که داده شد هزینههای بیشتری را متحمل شدند، این ژنرال را بازنشسته کردند.

سردار جلالی در پایان تاکید کرد: این نتیجه پنجه در پنجه انداختن با جمهوری اسلامی در حوزه سایبری بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار