با حضور رهبر معظم انقلاب؛

مراسم ترحیم عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت الله مهدوی‌کنی برگزار شد

مراسم ترحیم و بزرگداشت عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت الله مهدوی‌کنی عصر امروز از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲ - 25October 2014

مراسم ترحیم عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت الله مهدوی‌کنی برگزار شد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، مراسم ترحیم و بزرگداشت عالم مجاهد و پارسا حضرت آیتالله مهدویکنی (رضوان الله علیه) عصر امروز (شنبه) از سوی حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم که با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، اعضای خانواده و بستگان و شاگردان آیتالله مهدوی کنی، رؤسای قوا، علما و روحانیون، شخصیتها و مسئولان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم برگزار شد، قاریان قرآن کریم آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کردند و سپس مداحان اهل بیت در رثای حضرت سیدالشهدا علیهالسلام و در سوگ رحلت مرحوم آیتالله مهدوی کنی به مرثیهسرایی پرداختند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علمالهدی در سخنانی با اشاره به صلابت، قاطعیت، مواضع و مشی صحیح و فضایل اخلاقی و زیباییهای باطنی آیتالله مهدوی کنی، تاکید کرد: حوادث و ناملایمات مختلف هیچگاه ایشان را از پا در نیارود و در صحنههای مختلف انقلاب مقاوم ایستاد و از انقلاب و ولایت دفاع کرد.

وی با بیان اینکه بینش آیتالله مهدوی کنی، دینی و منطبق بر احکام الهی بود، خاطرنشان کرد: این شخصیت بزرگ به عنوان یک استاد شایسته، عمر خود را برای گسترش بینش صحیح اسلامی چه در عرصه سیاسی و چه در عرصه علمی و دانشگاهی صرف کرد.

حجتالاسلام والمسلمین علم الهدی سه ویژگی آیتالله مهدوی کنی را تقوای دقیق، اخلاص کامل و نداشتن هوای نفس برشمرد و گفت: ایشان به موقعیتهای مختلف زندگی خود از دوران مبارزات انقلابی و زندانهای رژیم طاغوت تا نخست وزیری و مسئولیتهای مختلف حکومتی پس از انقلاب به عنوان یک تکلیف و عرصه خدمت مینگریست و در طول انقلاب همواره در قامت یک یار وفادار و فداکار، مورد اعتماد و تکیهگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار