گفت و گو دفاع پرس با شاهد عینی سیل کشمیر:

هیچ گونه امداد جدی به شیعیان سیل زده کشمیر وجود ندارد/ سیل زدگان کشمیر در برف و سرما روزگار سختی دارند

کمک رسانی دولت به سیل زدگان از زمان جاری شدن سیل تاکنون بسیار محدود بوده و هست بیشتر از 2 هزار خانه دیگر قابل سکونت نیست و 3 هزار خانه کاملا ویران شده است.
کد خبر: ۳۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۰ - 26October 2014

هیچ گونه امداد جدی به شیعیان سیل زده کشمیر وجود ندارد/ سیل زدگان کشمیر در برف و سرما روزگار سختی دارند

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس ، تابستان امسال در پی بارش شدید باران از روز نخست ماه سپتامبر  به مدت قریب به یک هفته، رودخانه اصلی این منطقه طغیان کرد و سیلی بی سابقه را در تاریخ 100 ساله اخیر این منطقه رقم زد. شهر "سرینگر" مرکز این منطقه با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر، عملا به زیر آب رفت و تنها بخش ها کوچکی از این شهر از سیل در امان ماند. ارتفاع آب در برخی مناطق شهر به 3 متر رسید و مردم بی پناه برای نجات جان خویش ناچار به طبقه های فوقانی منازل خود رفتند و بعضا روزهای متمادی را گرسنه و تشنه در انتظار کمک ماندند.

از جمعیت تقریبا 10 میلیونی مسلمانان کشمیر، چیزی معادل یک میلیون نفر را پیروان مکتب اهل بیت تشکیل می دهند که بعنوان اقلیت سیاسی-اجتماعی شناخته می شوند. شیعیان کشمیر در شرایط عادی نیز از محرومیت رنج می برند و این اوضاع در شرایط بحرانی وخیم تر است.بخش قابل توجهی از شیعیان در مناطق روستایی دور افتاده و محروم زندگی می کنند و سیل عملا هرآنچه را که این افراد در اختیار داشتند با خود برده است. متاسفانه در برخی مناطق هنوز هیچ گونه امداد جدی به شیعیان محصور در سیل صورت نپذیرفته است.

 

ارشد حسین از شاهدان عینی سیل اخیر در کشمیر است. برای کسب اطلاع از وقایع و بحران سیل زدگان مسلمان کشمیر با وی به گفت و گو پرداختیم.

ارشد حسین در گفت وگو با خبرنگار بین الملل دفاع پرس گفت: من به هنگام رخ داد سیل کشمیر در آن منطقه حضور داشتم این حادثه 7 سپتامبر رخ داد و دریاچه طغیان کرد به طوری که مراکز شهر هم زیر سیل رفت. این سیل در کشمیر علارغم توقع و انتظار مردم بود و و بی سابقه ترین سیل در کشمیر محسوب می شود.

وی ادامه داد: به هنگام آمدن سیل در نیمه شب مردم در خواب بودند و این حادثه از ساعت 5 تا 9 صبح رخ داد و 90 درصد منطقه کشمیر زیر آب رفته بود.

کمک رسانی دولت به سیل زدگان از آن زمان تاکنون بسیار محدود بوده و هست بیشتر از 2 هزار خانه دیگر قابل سکونت نیست و 3 هزار خانه کاملا ویران شده است.

شهروند کشمیری گفت: 15 روز آب در سطح خیابان ها وجود داشت مردم به مناطقی می رفتند که امنیت بیشتری داشته باشد و الان سیل زدگان در چادرها به سر می برند.

 

ارشد حسین اظهار داشت: با سرد شدن هوا در زمستان برخی از مردم به مدارس دولتی پناه می برند و عده دیگر در خیابان ها پناه گرفتند.

وی در خصوص ارسال کمک های بین المللی به سیل زدگان کشمیر گفت: کمک از سازمان های بین المللی به طور قابل ملاحظه وجود ندارد از ایران نیز کمک هایی ارسال شده و ان جی اوهای مسیحی برای تبلیغات خود فعال شدند.

شهروند کشمیری در باره شرایط سیل زدگان گفت: شرایط نا مساعدی بر مردم کشمیر حاکم است هوا روز به روز در حال سرد شدن است و خیلی از مردم کشمیر لباس هم بر تن ندارند برف زیادی در کشمیر باریده و نیازهای اولیه هم به سختی تامین می شود.

انهای پیام/ح

نظر شما
پربیننده ها