سردار شریف در همایش بسیج و رسانه استان کرمانشاه عنوان کرد

تلاش بی‌بی‌سی برای مخدوش کردن چهره بسیج در ذهن نسل آینده/ نیاز به عزم رسانه‌ها برای ترویج منطق خود در صحنه بین‌الملل

شبکه‌های رسانه‌ای خبیثی مثل VOA و BBC می‌خواهند چهره دیگری از بسیج را به ذهن نسل آینده تزریق کنند.
کد خبر: ۳۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹ - 25October 2014

تلاش بی‌بی‌سی برای مخدوش کردن چهره بسیج در ذهن نسل آینده/ نیاز به عزم رسانه‌ها برای ترویج منطق خود در صحنه بین‌الملل

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه، صبح امروز در همایش بسیج و رسانه که در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد، یکی از اساسیترین راهکارهای اقناع افکار عمومی را داشتن یک محتوای قوی، دقیق و صحیح عنوان و تصریح کرد: سردمداران استکبار برای اقدامات خود سعادت بشر را بهانه میکنند و با همین بهانه، لشکرکشی کرده و سلاحهای کشتار جمعی را به کار میگیرند که این ادعا در تحلیل محتوای سران ایالات متحده از گذشته تاکنون مشخص است.

وی افزود: نکته مهم اینجاست که تمام اقدامات نظام سلطه که عمده آن کشتار و اشغالگری است در نظرسنجیهای مردم آنها مورد اقبال قرار میگیرد.

سردار شریف موجسازی برای افکار عمومی را از ویژگیهای دنیای استکبار دانست و اظهار داشت: اگر به تاریخچه اشغالگری در عراق نگاه کنید، هنوز یک گذاره و دلیل روشن برای حمله به صدام ارائه نشده و اصولا نیازی برای آن نمیبینند که این را در مواجهه با قیام بحرین هم میتوان مشاهده کرد.

مسئول روابط عمومی کل سپاه با تاکید بر اینکه این جنایات با مهندسی دقیق رسانهای بهعنوان نجاتبخشی جهان به افکار عمومی تزریق میشود، گفت: در مقابل این شرایط، ما محتوای پیام درست خبری را مبتنی بر قرآن و فرهنگ ائمه میدانیم، بنابراین معتقدیم که در جهان و در میان مسلمانان منطبقترین پیام را به فطرت انسانها داریم و به همین دلیل است که پیام امام خمینی(ره) به عنوان یک مفهوم گفتمانی به سرعت در عالم فراگیر میشود.

وی افزود: در مولفه بعدی اعلام خبر، که جغرافیای مخاطب است نیز با توجه به جمعیت و گستردگی مسلمانان مانند همان محتوای قوی دارای یک شرایط ویژه هستیم.

سردار شریف خاطرنشان کرد: با تمام این تفاسیر، ما در ایجاد یک فضای صحیح به سود و گفتمان منطق خود که ابزار آن رسانهها باشد دچار ضعفهایی هستیم؛ نمونه آن را میتوان در مسئله هستهای جستجو کرد که طی ۱۲ سال و در عین همراهی افکار عمومی و عزم ملی، دشمنان تبلیغات گستردهای را علیه اقدامات صلح آمیز هستهای ایران سامان دادهاند. در حالیکه در این شرایط رسانههای ما به خوبی قادر به انتقال پیام حقانیت و مظلومیت نظام و ملت ایران نبودهاند.

وی افزود: هرچه تعداد محدودی از معدود رسانهها در این مسیر گامهای خوبی برداشتهاند، اما همچنان نیاز به یک عزم فراگیر و همراهی تمام عیار رسانهای برای ترویج منطق قوی خود در صحنه بینالمللی داریم.

مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به اینکه رسانههای ما باید پویا و بصیر باشند، گفت: دشمن به محض اینکه بداند تبلیغاتش در یک حوزه، دیگر برای افکار عمومی قانع کننده نیست، به سرعت تغییر مسیر میدهد. به عنوان مثال مسئله هستهای را کمرنگ کرده و به حوزه تبلیغات حقوق بشر وارد میشوند؛ بنابراین رسانهها باید با دریافت این گذارهها به تولید محتوای مناسب بپردازند.

وی با اشاره به توانمندیهای بینظیر جمهوری اسلامی ایران در عرصههای مختلف خاطر نشان کرد: امروز با سرعت فزاینده در حال حرکت به سمت جلو هستیم که پژوهشکدههای نظام سلطه نیز به این موضوع اعتراف دارند و این را نه برای خوشایند ما که به سیاستمداران خود هشدار میدهند.

سردار شریف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع منطقه گفت: نظام سلطه برای انحراف افکار عمومی از اوضاع فلسطین، گروههای تروریستی را به منطقه گسیل میدهد و در مرحله بعد با استفاده از بسترهای رسانهای خود مثل فیسبوک و توییتر، راهبرد «تولید وحشت» را در پیش میگیرند در حالی که در کمتر از آنی میتوانستند این فضا را از تروریستها بگیرند.

وی افزود: تمامی این تلاشها برای بازگشتن وسیعتر چکمهپوشان استکبار به منطقه است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه در ادامه تاکید کرد: در این میدان وسیع اگر میخواهیم در جنگ رسانهای پیروز باشیم باید تفکر بسیجی و قهرمانانی مانند خرازیها را به مردم معرفی کنیم، در حالی که شبکههای رسانهای خبیثی مثل voa وbbc میخواهند چهره دیگری از بسیج را به ذهن نسل آینده تزریق کنند.

سردار شریف با اشاره به تبلیغات مضحک دشمن در حوادثی مثل اسیدپاشی یا اقداماتی شبیه به آن، اظهار داشت: تلاش احمقانه دشمن برای نسبت دادن اقدام جنایتکارانه، متعفن و وحشیانه اسیدپاشی به تفکر بسیجی در همین راستا صورت میگیرد.

وی با بیان اینکه دشمن برای تخریب گرانیگاه قدرت مردم که همان بسیج باشد، در صدد است تا فضاسازیهای دروغین را در جامعه تزریق کند گفت: چه کسی حتی به ذهنش متبادر میشود که تفکر مهربان، ایثارگر و مومن بسیجی که در طی ۳۰ سال گذشته در مرزهای غرب و جنوب و شرق کشور در رویارویی با دشمنان، گروهکهای ضد انقلاب و عناصر تروریستی جانفشانی کرده حتی چنین موضوعی را اندکی تایید کند.

سردار شریف خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مواردی که باید رسانهها به آن بپردازند مطالبه رفع مشکلات مردم در حوزههای مختلف از جمله بیکاری است که معمولا مردم در مراجعات خود به فرماندهان سپاه همیشه آنها را مطرح میکنند.

وی افزود: همواره از مسولین خواستیم که برای بیکاری جوانان کاری بکنند، این را در دولت فعلی نمیگوییم، بلکه مکاتبات ما با دولتهای نهم و دهم هم موجود است که برای رفع بیکاری فریاد زدیم.

وی با اشاره به ارائه یک مدل کامل از خودکفایی از سوی سپاه به دولتمردان اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بهکارگیری استعدادهای گسترده و بینظیر از پیرمرد کهنسال گرفته تا دانشجوی جوان توانسته است در عرصههای مختلف خودکفایی را الگوسازی کرده و ارائه دهد؛ اما تعجب میکنم که عدهای برای استفاده از این توان فاصله میگیرند.

سردار شریف اظهار داشت: روزی تیمی از متخصصین سپاه به یکی از آقایان وزرا مراجعه و پیشنهاد احداث و راهاندازی دو پالایشگاه در میدان پارس جنوبی را با توانمندی صددرصد داخلی ارائه کرد که در ابتدا پذیرفته نشد، اما پس از سر باز زدن شرکتهای خارجی از انجام این پروژه، سپاه وارد شد و تنها پالایشگاه صد در صد ایرانی را تحویل داد.

مسئول روابط عمومی کل سپاه یادآور شد: در حوزه هوافضا، ماهواره، موشکی، ساخت پلهای صدر و نیایش که با حجم عظیمی از تبلیغات منفی مواجه شد و همچنین ریشه کنی فلج اطفال و بسیاری از موارد دیگر سپاه با حضور موفق، بالنده و تعیین کننده خود الگوسازی کرد.

سردار شریف در پایان تاکید کرد: هنگامی که در سالهای دفاع مقدس در شرایط سخت بارش گلولهها و خمپارهها، تولید ایده و فنآوری داشتیم، چرا در شرایط صلح و آرام کنونی نتوانیم؟

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار