ایل‌بیگی در نشست خبری عنوان کرد

اصلی‌ترین خط‌مشی جشنواره‌ی نماز و نیایش به روایت دوربین است

مدیر انجمن سینمای جوانان ایران گفت: توجه به آثار مضمونی در قالب بخش‌های جنبی جشنواره و برگزاری کارگاه‌ها با محوریت تعامل جدی با نهادهای فرهنگی شهر قم یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های برگزاری جشنواره است.
کد خبر: ۳۲۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷ - 25October 2014

اصلی‌ترین خط‌مشی جشنواره‌ی نماز و نیایش به روایت دوربین است

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، نشست خبری ششمین جشنوارهی نماز و نیایش به روایت دوربین برگزار شد.

"حبیب ایلبیگی" در مقدمهی این نشست خبری با اشاره به جایگاه جشنوارههای موضوعی که بهصورت دوسالانه در کنار جشنوارههای منطقهای انجمن سینمای جوانان ایران برگزار میشود، از جشنوارهی نماز و نیایش به روایت دوربین و جشنوارهی مفاهیم قرآنی تسنیم که سال آینده در شهر مشهد برگزار خواهد شد بهعنوان یکی از خط مشیهای اصلی توجه به مضامین فرهنگ اسلامی و آیینی در بین فیلمسازان کشور یاد کرد.

حامد حجتی، قائممقام فرهنگی و هنری ادارهی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر قم و همینطور قائممقام جشنوارهی نماز و نیایش به روایت دوربین نیز با تشریح اهمیت برگزاری این جشنواره در شهر قم افزود: برگزاری چنین اتفاقهای سترگ فرهنگی که توسط انجمن سینمای جوانان ایران در حوزهی فیلمهایی با مضامین معنوی انجام میشود حرکتی بسیار مهم در راستای ترویج  و فراگیر شدن اندیشهها در بین خانوادهها ست.

از آنجایی که هنر شاهراه عبور این مضامین به شیوهای دقیقتر و مؤثرتر است و سینما بهواسطهی جنبهی بصریاش مؤثرترین گونهی هنری ست میتوان از آن بهعنوان مهمترین رکن ترویج معنویت یادکرد.

وی در ادامه با تشریح بخشهای مختلف جشنواره ، از رقابت آثار ارسالی به دبیرخانهی جشنواره در سه بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس خبر داد و برگزاری بخشهای جنبی، بخشهای ویژه و بخشهای خارج از مسابقه را نیز جزو برنامههای جشنواره دانست.

حجتی ضمن پر اهمیت دانستن مضامین مطرحشده فیلمهای جشنواره تأکید بر روی آثار و فیلمنامههای اقتباسی از متون ادبی و قصص قرآنی و همینطور نگاه خلاقانه در عکسهای ارسالی با محوریت نماز نیایش را از ویژگیهای خاص این رویداد دانست.

قائممقام جشنوارهی نماز و نیایش به روایت دوربین در ادامه از تمدید مهلت ارسال آثار از تاریخ ۱۰ آبان به ۱ آذر خبر داد.

وی در پایان صحبتهای خود با اشاره بهعنوان و جایگاه شهر قم بهعنوان ام القرای جهان اسلام ، استفاده از پتانسیلهای این شهر و حضور جشنوارهی نماز و نیایش به روایت دوربین را یکی از مهمترین نیازهای این شهر دانست. نیازهایی که با توجه انجمن سینمای جوانان ایران به این پتانسیلها امکان مناسبی در راستای تحقق آن میسر شده است.
 حبیب ایلبیگی مدیر انجمن سینمای جوانان ایران در ادامهی برنامه هدف از افزایش مهلت زمان ارسال آثار به دبیرخانهی جشنواره را طبق بررسیهای انجامشده، فراهم کردن فرصتی برای حضور آثار تازهتر در این رویداد فرهنگی دانست.

وی همچنین از کاهش زمان فیلمهایی که در این جشنواره پذیرفته خواهند شد خبر داد و با اشاره به بازخورد دریافتی از جشنوارههای منطقهای و بهخصوص سی و یکمین جشنوارهی بینالمللی فیلم کوتاه تهران فیلمهایی با حداکثر زمان ۳۰ دقیقهای را واجد شرایط حضور در بخش مسابقهی این جشنواره دانست. بخش فیلمهای ۱۱۰ ثانیهای نیز از دیگر بخشهای اضافهشده در این جشنواره است.

وی با تأکید بر روی این مسئله که حمایت از فیلمسازانی که فیلمهایی با محوریت مضامین آیینی میسازند هدف اصلی برگزاری چنین جشنوارهای ست. توجه به آثاری که با زبان هنر نه به صورتی مستقیم و شعاری به ارائهی این مفاهیم میپردازند را یکی از اصلیترین خطمشیهای این جشنواره دانست.

ایلبیگی از مراکز و نهادهای مختلف دولتی و خصوصی نیز در راستای برگزاری هر چهبهتر چنین جشنوارههایی دعوت به همکاری کرد. وی همچنین همکاری با مدرسهی فرهنگ و هنر قم و توجه ویژه به آثار تولیدشده توسط طلاب در حوزهی فیلم، عکس و فیلمنامه، توجه به آثار مضمونی در قالب بخشهای جنبی جشنواره و برگزاری کارگاهها با محوریت تعامل جدی با نهادهای فرهنگی شهر قم را یکی از اصلیترین سیاستهای برگزاری جشنواره دانست.

رضا ابوذر مدیر اجرایی جشنواره و سرپرست دفتر قم  با تشریح مراحل اجرایی انجامشده برای برگزاری جشنواره، از نمایش فیلمهای جشنوارهی نماز و نیایش به روایت دوربین در دفاتر سراسر کشور انجمن خبر داد.

وی در ادامهی صحبتهای خود افزود: حمایت از تولید فیلمنامههای برگزیده در جشنواره در راستای تأمین تولیدات شاخص برای برگزاری دورهی بعدی جشنواره در دو سال دیگر در برنامهی کاری انجمن قرار دارد.

ششمین جشنوارهی ملی نماز و نیایش به روایت دوربین ۱۵ الی ۱۸ دیماه سال جاری در شهر قم برگزار خواهد شد. این رویداد بهصورت دوسالانه و در سهشاخهی فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار میشود. ریاست این جشنواره را حجتالاسلاموالمسلمین عبدالرضا ایزدپناه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به عهده دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار