کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

اظهارات اردوغان علیه ایران، فرار از وضع موجود است

لاسجردی گفت: اظهارات اردوغان علیه ایران، فرار از وضع موجود است.
کد خبر: ۳۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱ - 25October 2014

اظهارات اردوغان علیه ایران، فرار از وضع موجود است

حسن لاسجردی کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتوگو با خبرنگار سیاست خارجی دفاع پرس، در ارتباط با اظهارات سریالی ضد ایرانی مقامات منطقه و اردوغان و تاثیر این بیانات در روابط این کشورها با جمهوری اسلامی ایران گفت: آنچه که در ارتباط با اظهار نظر این مقامات رخ میدهد، گاهی بستگی به تنگناها و منافعی دارد که درآن قرار دارند و در اظهار نظری از سوی اردوغان نسبت به ایران بیان شده است.

وی ادامه داد: اردوغان در حوزه سیاست داخلی در تنگنا به سر میبرد و فضای داخلی ترکیه نیز علیه وی است چرا که در ماههای اخیر دولت ترکیه از یک سو تلاش کرده است موضع مقابله با داعش را فراهم کند و از سوی دیگر برخی مقامات این دولت پرورش دهنده داعش بوده است.

این کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: مقامات ترکیه می توانستند با سیاست صحیح و انتخاب درست از وقوع فاجعه انسانی در کوبانی جلوگیری کنند ولی با خودداری این مهم شاهد کشتاری به آن وسعت بودیم.

لاسجردی افزود: از سوی دیگر ائتلاف داعش که بحث مورد توجه غربی ها بوده است و دولت ترکیه تمایلی برای حضور در این ائتلاف نداشته و نخواسته در این ائتلاف شرکت کند لذا فضای سختی برای دولت اردوغان به وجود آورده و در فضای تسلیم سازی برای این دولت چه از لحاظ برون افکنی و چه از درون افکنی وضعیت موجود که تنگنای سیاسی و فرار رو به جلو است را برای ترکیه ایجاد کرده است.

وی در خصوص حمایت ترکیه از تروریسم در منطقه اظهار داشت: ترکیه در منطقه از تروریسم حمایت و پشتیبانی میکند. لذا ترکیه برای فرار از واقعیتهای موجود که حامی تروریسم در منطقه و پرورش دهنده گروهک های تروریستی است، بحران را به سمت کشورهای منطقه هدایت میکند در حالی که خودش متهم اصلی تروریسم در تقویت و هدایت آنهاست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار