معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به دفاع پرس خبر داد

«سرعت، کیفیت و ارزانی» مؤلفه‌های فعالیتی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) است

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: یکی از مؤلفه‌های فعالیتی قرارگاه، مهندسی ارزشی است که شامل سرعت در انجام کار، کیفیت کار و ارزانی و پایین بودن هزینه‌ها است.
کد خبر: ۳۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷ - 25October 2014

«سرعت، کیفیت و ارزانی» مؤلفه‌های فعالیتی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) است

سردار سالار آبنوش، معاون هماهنگکننده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره حوزه فعالیتی این قرارگاه، اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) تنها انجام پروژههایی را عهدهدار میشود که رقم قرارداد آنها بالای ۱۵۰ میلیارد تومان باشد؛ زیرا مؤسسات و کارفرمایانی هستند که بتوانند پروژههای کمتر از این رقم را انجام دهند؛ بنابر این قرارگاه پروژههایی که کمتر از این رقم باشد را انجام نمیدهد.

وی افزود: پروژههایی با بیش از رقم یاد شده، پروژههایی هستند که تا پیش از این شرکتهای خارجی آنها را انجام میدادند، که این موضوع علاوه بر خروج ارز از کشور، تبعات دیگری را هم به دنبال داشت؛ به همین خاطر قرارگاه در راستای حفظ دستاوردهای انقلاب، انجام این قبیل پروژهها را عهدهدار شده است.

معاون هماهنگکننده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) در ارتباط با مؤلفههای فعالیتی قرارگاه نیز بیان داشت: یکی از مؤلفههای فعالیتی قرارگاه، مهندسی ارزشی است که شامل سرعت در انجام کار، کیفیت کار و ارزانی و پایین بودن هزینهها است.

وی همچنین در خصوص پروژههای فعالیتی قرارگاه عنوان کرد: تا قبل از ورود قرارگاه به حوزه نفت و گاز، هیچ شرکت ایرانی که بتواند در این حوزه از طراحی تا اجرا را بهطور کامل انجام دهد، وجود نداشت؛ اما اکنون قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) قادر است در این حوزه پروژههای متعددی را از طراحی تا اجرا به صورت صد در صدی، انجام دهد.

سردار آبنوش ادامه داد: در حوزه پلسازی هم قرارگاه توانست با طراحی و ساخت پل طبقاتی صدر، آن را بهعنوان چهارمین ابرپروژه جهانی، به جهانیان معرفی کند.

وی در ادامه گفتوگو با دفاع پرس، با اشاره به اینکه گفته میشود قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) به دلیل ناتوانی در اجرای تعهدات خود در فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی، از ادامه تکمیل این پروژه کنار گذاشته شده، تأکید کرد: وقتی دشمن ضربهای از ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران میخورد، از هر حربهای برای جبران شکست خود، استفاده میکند.

سردار آبنوش خاطرنشان کرد: لذا اینکه گفته میشود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) از فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی کنار گذاشته شده، کذب محض است؛ زیرا بنابر اظهارات مسئولان وزارت نفت، این فازها نسبت به بقیه فازهای پارس جنوبی جلوتر است؛ به نحوی که هماکنون دو «ترین» آن در حال فعالیت است.

وی با تأکید بر اینکه اگر چنین موضوعی صحت داشت، مسئولان وزارت نفت، برای توسعه سایر فازها، نباید مبنا را فازهای ۱۵ و ۱۶ قرار میدادند، درباره فعالیت قرارگاه در عرصه بینالمللی نیز گفت: برای حضور در عرصههای بینالمللی، چنانچه سیاست خارجی کشورمان ایجاب کند و از قرارگاه تقاضا کنند، قطعا درخواستها مورد بررسی قرار میگیرد و با در نظر گرفتن جوانب امر، تصمیم لازم اتخاذ میشود.    

معاون هماهنگکننده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) همچنین درخصوص پروژههای رو به اتمام قرارگاه هم عنوان کرد: یکی از مهمترین پروژههای رو به اتمام این قرارگاه در فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی در حال اجراست، که با بهرهبرداری از آن تحول اساسی در صنعت نفت کشورمان بهوجود میآورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار