رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس:

پژوهش‌های مکتوب دفاع مقدس ضعیف هستند/ بقای هویت ملی به وجود متون جاودانه است

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گفت: پژوهش‌های مکتوب صورت گرفته درباره دفاع مقدس خیلی ضعیف هستند؛ لذا ما در این مرکز سعی داریم تا در زمینه پژوهش‌های دفاع مقدس تمرکز بیشتری داشته باشیم.
کد خبر: ۳۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳ - 23October 2014

پژوهش‌های مکتوب دفاع مقدس ضعیف هستند/ بقای هویت ملی به وجود متون جاودانه است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، دکتر حسین اردستانی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، در همایش «واکاوی شبیخون شهید غیور اصلی» با بیان اینکه بازخوانی، مرور و مطالعه دفاع مقدس یک خاطره نیست، بلکه یک هویت و پرچمی برای راه آینده انقلاب است، گفت: ما در مرکز برای گذشته و درباره گذشته کار نمیکنیم، بلکه برای آینده کار میکنیم چون معتقدیم هیچ ملتی بدون متن مکتوب نمیتواند تمدنسازی کند. بنابراین بقای هویت ملی و رصد بینالمللی به وجود متون جاودانه است؛ بر این اساس میتوان گفت که ادبیات شفاهی از ماندگاری کمی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه اگر عملیات غیور اصلی انجام نمیگرفت اهواز سقوط میکرد، بیان داشت: اگر اهواز سقوط میکرد، ارتباط شمال و جنوب قطع میشد و با تصرف مرکز استان، کار برای بیرونراندن ارتش بعث عراق از خاک ایران سختتر میشد و از آن مهمتر روحیه ملی و منطقهای مردم نیز از بین میرفت.

دکتر اردستانی ادامه داد: شبیخون غیور اصلی تأثیری راهبردی در شکست استراتژی نظامی عراق در حمله اولیه به ایران داشت به نحوی که این عملیات چنان «زهر چشمی» از عراقیها گرفت که تا شهر بستان عقبنشینی کردند.

وی مرحله مقاومت ایران دربرابر تجاوز را مرحله ناگفتهای از دفاع مقدس خواند و اظهار کرد: تمرکز راهیان نور بیشتر در یادمانهای شلمچه و فاو است درحالیکه این تمرکز باید ابتدا در آبادان، سوسنگرد، حمیدیه و اهواز باشد؛ زیرا این مناطق در مقابل تجاوز مقابله و دفاع کردهاند.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با بیان اینکه باید روی مرحله مقاومت در برابر تجاوز کارهای بسیاری صورت گیرد، عنوان کرد: در این زمینه مرکز اسناد سعی دارد تا تمرکز بیشتری در چنین موضوعاتی داشته باشد؛ از این رو همایش فعلی نیز کاری است که در راستای همین موضوع شکل گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها