روحانی در جمع مردم زنجان:

77 میلیون نفر جمعیت ایران باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشند

رئیس جمهور گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است یعنی 77 میلیون آمر به معروف و ناهی از منکر خواهند بود.
کد خبر: ۳۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸ - 22October 2014

77 میلیون نفر جمعیت ایران باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشند

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در نهمین سفر استانی خود به زنجان و در اجتماع مردم این شهر اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است یعنی 77 میلیون آمر به معروف و ناهی از منکر خواهند بود و به یاد داشته باشید که یک عمل متقابل است.

رئیس جمهور افزود: من شما را به خیر دعوت می کنم و شما بنده را به خیر و صلاح و شایستگی دعوت کنید. مبادا یک روزی کلمه امر به معروف و نهی از منکر و این وظیفه مهم که باید وسیله ارتباط نزدیک تر جامعه به یکدیگر باشد وسیله ای برای تفرقه و جدایی باشد.

روحانی خاطرنشان کرد: از آیه شریفه قرآن چنین برداشت میشود که قبل از مساله امر به معروف و نهی از منکر اول باید پیوند ولایت، محبت و اخوت نسبت به همدیگر داشته باشیم.

وی  تصریح کرد: من خیلی دوست دارم که پایان کار مجلس در مساله امر به معروف و نهی از منکر انسجام بیشتر جامعه، وحدت بیشتر جامعه و هدایت کامل جامعه به سمت نیکی باشد.

رییس جمهور با بیان این که از دیدگاه اسلام تنها یک گروه آمر به معروف و ناهی از منکر نیست، گفت: همه مردم و مسلمانان وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را به دوش دارند.

روحانی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: مبادا فردا تحت لقای شعار زیبای امربه معروف و نهی از منکر در جامعه ما ناامنی آغاز شود. اساس معروف امنیت، برادری، کرامت انسانی و احترام به یکدیگر است.

وی با تاکید بر این که مبادا که منکر را تنها به یک مساله خلاصه کنیم، یادآور شد: دروغ، تهمت، رشوه خواری و بورسیههای تقلبی را منکر پنداریم.

زنان ایرانی، باعفت و طرفدار حجاب هستند

رییس جمهور با اشاره به بدحجابی اظهار داشت: از صبح تا شب فقط یک مساله و آن بدحجابی را به عنوان منکر منطق تلقی نکنیم. عزیزان من زنان ایران زنانی مسلمان، با عفت و همه آنها طرفدار حجاب هستند.

روحانی بیان کرد: چند نفر در این کشور خودشان را متولی اخلاق میپندارند. درس عاشورا برای ما آن است که همه باید به دنبال امر به معروف و نهی از منکر باشیم که قیام امام حسین برای همین بود و بدانیم باید کاری کنیم جوانان ما شغل داشته باشند.

وی  افزود: به اعتقاد منِ طلبه، در حدی که از آموزههای اسلامی میفهمم منکری بالاتر از بیکاری و فقر نیست. بیاییم دست به دست هم دهیم و با فقر مبارزه و به زندگی مردم توجه کنیم، همچنین برای جوانان عزیز که فردا از دانشگاهها فارغ التحصیل میشوند به عنوان جوانان اندیشمند و صاحب نظر و متخصص، شغل و کار فراهم کنیم.

رییس جمهور در ادامه اظهار داشت: اگر میخواهیم معروف را ترویج دهیم اولین معروف، توسعه در این کشور است و کشور ما باید در مسیر توسعه قرار گیرد.

روحانی با بیان این که چرا ایرانی مسلمان به یک کشور صنعتی غربی برود و حسرت زندگی آنها را داشته باشد، خاطرنشان کرد: چه چیز ما کم تر از آنهاست، ایرانی دارای استعداد، هوش، محیط علم و دانش و سرزمین ما سرزمین معادن و برکت است.

وی با بیان این که چرا به اختلافات دامن میزنید، خاطرنشان کرد: یکی از بالاترین منکرات اختلاف و تفرقه است و نگذاریم در جامعه ما تفرقه و اختلاف رخنه کند. همچنین نگذاریم شکاف در جامعه ما ایجاد شود، یک عده گویی زندگیشان تنها در شکاف است، شکاف تفرقه بین مردم و دولت، شکاف تفرقه بین مردم با مردم و شکاف تفرقه بین این جناح و آن جناح است.

به تفرقه دامن نزنیم

رئیس جمهور یادآور شد: به تفرقه دامن نزنیم و ما تابع همان حسین ابن علی(ع) هستیم که توبه حر را هم پذیرفت. من در جامعه کسی را نمی یابم که گناهی بالاتر از گناه حر داشته باشد.

روحانی در ادامه سخنانش اظهار داشت: روز اول محرم سال 61 هجری قمری، حر مرتکب گناه شد و این حسین بزرگ تاریخ در برابر سری که حر خم کرد گذشت و او را در آغوش کشید.

وی با تاکید بر این که بیاییم دست به دست هم دهیم، گفت: ما درس برادری، درس محبت، درس اتحاد و وفاق را از حسین بن علی(ع) بیاموزیم و به هم نزدیکتر شویم.

رئیس جمهور با اشاره به تفرقه و ناامنی در منطقه گفت: ببینید که در دنیای امروز تفرقه در بین مسلمانان چه میکند و یک عده نا آگاه را به توحش دعوت کرده اند و در منطقهی ما در شام، عراق، لبنان و یمن یک عده هر روز به نام جهاد و اسلام جنایت می کنند.

درس کربلا برای ما درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق است

روحانی اظهار داشت: درس اباعبدالله، درس برادری، وحدت، گذشت و قبول توبه از یکدیگر است. درس کربلا برای ما درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق و موازین است.

وی با اشاره به مراسم شب تاسوعا در زنجان یادآور شد: شما مید انید که شب تاسوعا همان شبی که بزرگترین مراسم را شما در زنجان به پا میکنید مایه غرور و افتخار همه ایرانیان است و یا ابوالفضل شما ایران را به حرکت وا میدارد. یا قمر بنی هاشم شما در دل ها آشوب عشق به پا می کند.

رییس جمهور در ادامه گفت: در همان شب تاسوعایی که مورد تکریم شماست، شما می دانید که امام حسین خیمه را به پا کرد و عمر سعد را به مذاکره دعوت کرد. امام حسین که آگاه است و می داند فردا و پس فردا او و یارانش به شهادت خواهند رسید و می داند که خون او و یارانش توسط عمرسعد و یاران نادانش ریخته میشود اما با دنیا اتمام حجت کرد و شب تاسوعا ساعت ها با عمر سعد مذاکره کرد تا مساله به جنگ پایان نیاید.

روحانی با تاکید بر این که امام حسین نه از جنگ و نه از شهادت میترسید و به استقبال شهادت میرفت، تصریح کرد: امام حسین به ما یاد داد حتی با دشمن باید به گونهای رفتار کنیم که منطق دنیا ما را پیروز در صحنه و مذاکره بداند و ما در سایه تعامل سازنده امروز با قدرتهای بزرگ مذاکره میکنیم.

به تعامل سازنده و مذاکره با جهان ادامه خواهیم داد

وی با اشاره به این که در اولین قدمها در سال گذشته به پیروزیهایی دست یافتیم، یادآور شد: امید ما به خداوند و اتکای ما به ارواح طیبه ائمه هدا و توجهات حضرت ولی عصر است اما پشتیبانی شما مردم و هدایت مقام معظم رهبری به عنوان پشتوانه اصلی مذاکرات است. ما به تعامل سازنده با جهان و مذاکره برای حل مشکلات مردم به حول قوه الهی ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور با اشاره به این که ملت بزرگ ایران بدانند ما از حق مردم و حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد، ادامه داد: در عین حال با همه قدرت در پی آنیم که دیوار ظالمه تحریم را برای همیشه از میان برداریم.

روحانی در ادامه سخنانش اظهار داشت: مردم بزرگ و غیور زنجان بدانند که گر چه دولت به عنوان خادمان شما هر قدم بردارد و در برابر ایثار و کرامت و در صحنه بودن شما کاری انجام نداده است.

وی با اشاره به طرحها و پروژههای استان زنجان اظهار داشت: 387 میلیارد تومان برای این پروژهها مدنظر قرار دادیم و قول ما این است که در سال 93 و 94 همه این طرحها و پروژه ها به اتمام برسد و مردم عزیز زنجان از این طرحها استفاده خواهند کرد.

رییس جمهور با بیان این که چند طرح مهم دیگر در استان زنجان است که در طول مدت دولت یازدهم که کمتر از سه سال از عمر آن باقی مانده است و در ظرف همین سه سال اجرایی و عملیاتی خواهد شد، گفت: اولین طرح دو خطه کردن راه آهن زنجان، قزوین خواهد بود و از استانداران و مسئولین این استانها میخواهم که این طرح را دنبال کنند.

روحانی به مورد دوم اشاره کرد و افزود: توسعه دانشکدههای صنعتی در استان زنجان مورد دوم است و انشالله ظرف سه سال آینده دانشکدههای لازم در این زمینه اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

زنجان جزء استانهایی میشود که همه روستاهای آن دارای نعمت گاز خواهند بود

وی به طرح سوم که گاز رسانی به روستاهای این استان است اشاره و خاطرنشان کرد: روستاهای این استان امروز از نعمت گاز برخوردار هستند. 320 روستای بالای 20 خانوار در استان وجود دارد که لوله کشی گاز به آنها نرسیده و برنامه ریزی و طراحی شده که انشاالله این پروژه ظرف سه سال آینده اجرایی و عملیاتی خواهد شد و انشاالله زنجان جزء استانهایی میشود که همه روستاهای آن دارای نعمت گاز خواهند بود.

رییس جمهور با اشاره به طرح بعدی اظهار داشت: استان زنجان دارای استعدادهای فراوانی است و به عنوان یکی از مراکز چهار راه کشور میباشد که استانها را به هم متصل می کند و انشاالله انرژی پتروشیمی را در این استان توسعه خواهیم داد و مشکلاتی که در این زمینه وجود داشته تقریبا حل و فصل شده و نیاز به فاینانس دارد.

روحانی در ادامه گفت: 265 میلیون یورو نیاز به فاینانس است که این مساله هم حل شود و پروژه ادامه خواهد داشت.

وی گفت که انشاالله استان زنجان به عنوان یکی از قطب های الکترونیک و IT کشور باشد.

رییس جمهور به مساله آبیاری تحت فشار در این استان اشاره کرد و گفت: انشاالله تا پایان سال 94، 25 هزار هکتار زمین کشاورزی این استان تحت آبیاری مدرن و تحت فشار قرار خواهد گرفت.

روحانی گفت: دولت برای زنجان منطقه ویژه اقتصادی قرار داده است که لایحه آن به مجلس داده شده است و انشالله مجلس تصویب می کند و به مسئولین و استانداران این استان ابلاغ می کند که این طرح را آغاز کنند.

وی در پایان سخنانش اظهار داشت: انشاالله و به حول قوه الهی تمام این طرح های که به شما اعلام کرده ام، در تهران و در جمع وزراء مورد بحث قرار دادیم و تصویب کردیم و همه را شروع  و به کمک مردم و مسئولین استان ظرف 3 سال اتمام خواهد رسید و عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار