قاسمی: وقتی رهبر می‌گوید لایف‌استایل را دریابید یعنی سبک زندگی‌مان دچار اشکال است

سعید قاسمی گفت: در جریان فتنه ۸۸ فتنه‌گران ما را تا لبه پرتگاه بردند و برای انقلاب هزینه درست کردند. فتنه ۸۸ همان داعش فرهنگی است. داعش فرهنگی همان چیزی است که جوانان ما را از اصول دور کرده است.
کد خبر: ۳۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱ - 22October 2014

قاسمی: وقتی رهبر می‌گوید لایف‌استایل را دریابید یعنی سبک زندگی‌مان دچار اشکال است

به گزارش دفاع پرس، دومین عصر هنر انقلاب عصر امروز با حضور سعید قاسمی، حسین مظفر، مرتضی سرهنگی، علیرضا کمرهای، حجتالاسلام زائری، اصغر نقیزاده، لاله افتخاری، مجتبی رحماندوست، پرویز سروری، محسن مؤمنی شریف، سیدجواد هاشمی، سیده زهرا حسینی، محمد عزیزی و جمعی از اهالی فرهنگ در سازمان هنری رسانهای اوج برگزار شد.

 

*گر فقط تاریخ شفاهی قدمیها و سرهنگیها را مینوشتید بیش از 10 جلد کتاب شده بود

در ابتدای این مراسم حسین قرایی دبیر برگزاری این برنامه گفت: محمدحسین قدمی از نویسندگان صادق و صادقان نویسندهای است که 23 سال است چراغ شب خاطره را روشن نگه داشته است ولی رهبری انقلاب در تاریخ 6 بهمن 1370 در کتاب جشن حنابندان تقریظ نوشتهاند و این نشان از اهمیت اثر قدمی دارد.

وی ادامه داد: برخی مدیران فرهنگی و وزارتخانهها چه زمانی میخواهند کار فرهنگی کنند. اگر برخی نهادهای فرهنگی فقط به کتابهایی که رهبری تقریظ نوشتهاند میپرداختند وضع ما بهتر از اینها بود چرا به قدمیها، سرهنگیها و بهبودیها که رهبری انقلاب میفرمایند اگر شاعر بودم قصیده در مدحشان میگفتم توجه نمیشود چرا به تاریخ شفاهی فرهنگ انقلاب توجه جدی نمیشود. اگر شما فقط هیچ کاری نمیکردید و تاریخ شفاهی قدمیها و سرهنگیها را مینوشتید بیش از 10 جلد کتاب شده بود.

 

* مظفر: عکاسی از جنگ در گرمای جنگ

در ادامه این مراسم حسین مظفر از وزرای سابق آموزش و پرورش به ویژگیهای محمدحسین قدمی پرداخت و گفت: این مراسم برای یک معلم اخلاق دلسوز و دردمند برگزار شده قدمی در دوران دفاع مقدس یک رزمنده مبارز بود و همزمان به عنوان نویسنده وقایع جنگ را حمایت میکرد و تمام تلاشهای وی در مسیر زنده کردن فرهنگ ایثار و شهادت بوده است. وی ادامه داد: در عملیات کربلای، 5 کربلای واقعی بود و وقتی تیپ به خط میزد50 نفر بازمیگشتند در خاطرم هست که پیش از عملیات با همرزمان گرد هم آمدیم و دعا کردیم و جناب قدمی هم در آن جمع حضور داشت سپس به سوی خط حرکت کردیم که از هر سو آتش دشمن بر سر ما بود. وقتی از خودروها پیاده شدیم و به سوی سنگرهای آماده شده در خط دویدیم فردی را دیدم که روی دوش تفنگ دارد و از گردنش نیز دوربین عکاسی آویزان است.

مظفر ادامه داد: آن لحظه در دلم گفتم که این فرد چقدر خوش است که با این وضعیت به خط آمده است در گرماگرم دفاع بودیم و شهدا و زخمیها را جابهجا میکردیم و صحنههای دلخراشی را میدیدیم که دیدم کسی مرا صدا میزند ولی من توجهی به وی نکردم اما یکی از همرزمان ما من را به آن افراد معرفی کرد زیرا من آن زمان مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران بودم که من را به عقب برگرداندند.

نماینده سابق مجلس گفت: وقتی به اداره آمدم دیدم آن تصاویر لحظات نبرد بر در و دیوار اداره نصب شده است و آنجا به کارکرد آن جوانی که دوربین روی دوش داشت پی بردم و آن کسی نبود جز محمدحسین قدمی. بعدها یکی از آن تصاویری که ایشان در آن زمان گرفته بود در نمایشگاهی در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی قرار داشت که مورد توجه وی قرار گرفت و وقتی پرسیدند عکاس این عکس کیست همه آقای قدمی را معرفی کردند که در آن زمان ایشان با هدیهای از قدمی تشکر کردند و خواستند از روی عکس برای ایشان نمونهای تهیه کنند.

وی افزود: قدمی واقعاً در دوران دفاع مقدس در عرصههای گوناگون حضور داشته و با تواناییهای خود پیام دفاع مقدس را به پشت جبههها منتقل کرده است. وی با از خودگذشتگیهایی که انجام داده در مسیر زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت حرکت کرده است.

 

* نقیزاده: نان سینما دادم پسرم، پسرم آخوند شد

در ادامه این مراسم اصغر نقیزاده از رزمندگان دوران دفاع مقدس برای حضار از خاطرات دفاع مقدس و حسین قدمی گفت. پدرم شاهدوست بود که بچهاش شدم من. من هم نان سینما دادم پسرم، پسرم آخوند شد. من در زمان جنگ عکاس بودم و از هرکسی هم عکس میگرفتم شهید میشد که اولین برنامه شب خاطره که آغاز شد رفتم و دیدم آنجا میتوان حرف زد و فرصت وجود دارد برای حرفهای جدی. من معمولاً هرجا در این سازمان و ادارات میروم حرف میزنم بعدش مسئول آنجا عوض میشود.

وی افزود: انگلیسیها 30 سال پیش به وهابیها پول دادند تا شیعه را بکشند ماهر عبدالرشید عراقی که از فرماندهان عراقی بود اسرای ایرانی را زنده زنده از هلیکوپتر پایین میانداخت و اگر این بلاها را سر ما درمیآورند و هنوز نیز این رفتار ادامه دارد به خاطر این است که ما طرفدار خانواده پیامبر هستیم.

این بازیگر سینما گفت: شب خاطره یاد کسانی را زنده نگه میداشت که میگفتند دین در خطر است و در اندیشه پست و مقام نبودند. داعش همان حزب بعث است و امروز اگر آماده نباشیم همان بلایی را که میخواستند سر ما بیاورند امروز عملی میکنند و تنها هدف آنها این است که دین را از ما بگیرند.

 

* قاسمی: قدمی در لشگر 27 آچار فرانسه بود

در ادامه این مراسم سعید قاسمی از فرماندهان لشکر 27 گفت: این جلسه برای رزمندهای است که از تکتیراندازی شروع کرده و در لشگر 27 آچار فرانسه بوده است. شب خاطره حسب ظاهر از زمان شهید آوینی تاکنون برگزار میشود.

وی افزود: بچه حزباللهی باید ضربان قلبش با ضربان قلب رهبرش هماهنگ باشد و نسبت به دغدغه ایشان حساس باشد فرد ولایی کسی است که با آوای صدای رهبرش تنظیم باشد وقتی رهبر انقلاب میگوید لایفاستایل را دریابد یعنی ما سبک زندگیمان دچار اشکال است.

وی ادامه داد: فتنه 88 برتر از کربلای 5 است. زیرا زیر غبار این فتنه در چند کوچه بالاتر از بیت رهبری فتنهگران مشغول فتنهگری بودند. در جریان فتنه 88 آنها ما را تا لب پرتگاه بردند و برای انقلاب هزینه درست کردند و هنوز هم از دهان کثیف آنها از جریان سال 88 دفاع میشود فتنه 88 همان داعش فرهنگی است ما در برابر تهاجم نظامی متحد میشویم ولی در برابر تهاجم فرهنگی هیچ کاری نمیکنیم.

قاسمی خاطرنشان کرد: فتنه 88 کاری کرد که در یک خانواده حزباللهی دو دستگی به وجود بیاید و به همین خاطر است که رهبری در هر چند سخنرانی خود از این موضوع یاد میکنند. داعش فرهنگی همان چیزی است که امروز موجب شده تا جوانان ما از اصول فاصله بگیرند و در جریان 88 به نیت براندازی جلو آمدند.

وی افزود: عدهای در کشور میخواهند تاریخ جنگ را از بین ببرند و ما باید هوشیاری خود را در این زمینه نشان بدهیم.

 

منبع:فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار