الوندی در نشست نقش رهبران دینی در پیشگیری از خشونت علیه کودکان خبر داد

اقدامات جدید مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در راستای مبارزه با خشونت

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: این مرجع در حال حاضر علاوه بر برگزاری این نشست که با محوریت نقش رهبران دینی و مذهبی شکل گرفته در چند زمینه دیگر در خصوص خشونت اقداماتی را در دست اجرا دارد.
کد خبر: ۳۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵ - 22October 2014

اقدامات جدید مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در راستای مبارزه با خشونت

به گزارش خبرنگار قضایی دفاع پرس، مظفر الوندی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در نشست نقش رهبران دینی در پیشگیری از خشونت علیه کودکان اظهار کرد: یکی از مباحث مهم که از ابتدای تشکیل مرجع ملی حقوق کودک مورد توجه قرار گرفت موضوع خشونت علیه کودکان در ابعاد مختلف روحی، جسمی و روانی بود.

وی ادامه داد: اگر چه سازمان ملل هم به طور عمومی موضوع خشونت علیه کودکان را در صدر برنامه های خود عنوان کرده اما به طور ویژه پیشنهاد رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مبنی بر جهانی عاری از خشونت را با اجماع تصویب کرد.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک تصریح کرد: این مرجع در حال حاضر علاوه بر برگزاری این نشست که با محوریت نقش رهبران دینی و مذهبی شکل گرفته اند در چند زمینه دیگر در خصوص خشونت اقداماتی را در دست اجرا دارد.

الوندی با اشاره به زمینه های دیگر در خصوص خشونت گفت: تشکیل کارگروه ویژه هماهنگی بین بخش های ذی ربط برای جلوگیری از خشونت و برگزاری جلسات به طور منظم که پس از تعبیر مصادق خشونت و شناسایی نمایندگان ذی ربط اقدام به تشکیل کمیته بین بخشی با حضور دستگاه ها خواهد کرد در بررسی اولویت های حمایت از کودکان و استفاده از تصمیم گیران و کارشناسان برنامه های اجرایی و تشکیل بانک جامع اطلاعات کودکان و نوجوانان که خدمات اجرایی آن آغاز شده و تا پایان سال جاری سازهای اصلی آن عملیاتی خواهد شد.

وی در پایان در خصوص نقش رهبران مذهبی که در 4 بخش در موضوع خشونت مطرح شده است گفت: با 4 محور که یکی از محورها در تیرماه با محوریت تبعیض برگزار شد و نشست دوم با محوریت غفلت و کم توجهی در حال برگزاری است و دو نشست دیگر آن با محوریت ازدواج های زود هنگام و اجباری درروزهای آتی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار