آقا محمدی در گفتگو با دفاع پرس مطرح کرد:

عدم پیشرفت علمی مساوی است با عقب ماندن از کاروان علم و توسعه در جهان

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: اگر منافع فردی، گروهی و سیاسی جای رشد و توسعه علمی را بگیرد و به عنوان اولویت اول کشور مطرح شود، پیشرفت علمی کشور آسیب خواهد دید.
کد خبر: ۳۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹ - 23October 2014

عدم پیشرفت علمی مساوی است با عقب ماندن از کاروان علم و توسعه در جهان

ابراهیم آقا محمدی، عضو فراکسیون اصولگرایان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، گفت: اگر در حال حاضر کشورمان پیشرفت علمی نداشته باشد به هر میزانی که کوتاهی کرده باشیم به همان اندازه نیز از کاروان  علم و دانش و توسعه جهان امروز عقب خواهیم ماند و بایستی محوراصلی حرکت دانشگاههای ما پیشرفت علمی، زحمت و تلاش برای پیشرفت دانش روز و همسانی با سایر کشورها باشد.

وی افزود: قطعا اگر منافع فردی، گروهی، جناحی و سیاسی جای رشد و توسعه علمی را بگیرد و به عنوان اولویت اول کشورمان مطرح شود، پیشرفت علمی آسیب خواهد دید.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: متولیان علوم در وزارتخانههای علوم، بهداشت و آموزش و پرورش و سایر ارگان ها باید تلاش کنند تا سیاسیون کم دانش که تنها به فکر منافع حزبی و گروهی و شخصی خود هستند پایگاه علم دانش را مورد تاخت و تاز اهداف سیاسی خود قرار ندهند و پیشرفت دانش با مشکل مواجه نشود.

وی با بیان اینکه انرژی که جوان دارد هیچ یک از افراد دیگر ندارند، گفت: جوان پر از انرژی است. سن جوانی سن جستجو گری و پرسشگری است و جوان با چابکی و چالاکی و تیز هوشی می تواند از موانع سخت و سنگین عبور کند چرا که  جوان جولان دارد لذا نیروی جوانی یک سرمایه غیر قابل چشم پوشی است و باید به جوان میدان و سکان اداره سازمان و نهادی داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها