حیدری در نشست خبری:

اجرای حکم اعدام شیخ النمر آل سعود را به سقوط نزدیک تر می کند/ دانشگاه محلی برای فراگیری علوم و فرهنگی و اقتصادی است

رئیس سازمان بسیج دانجشویی در واکنش به حکم اعدام آیت الله شیخ النمر گفت: اجرای این حکم آل سعود را به سقوط نزدیک تر می کند.
کد خبر: ۳۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱ - 20October 2014

اجرای  حکم اعدام شیخ النمر آل سعود را به سقوط نزدیک تر می کند/  دانشگاه محلی برای فراگیری علوم و فرهنگی و اقتصادی است

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع مقدس،  ودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی در نشستی خبری درباره فعالیت های بسیج دانشجویی در تابستان امسال گفت: نگاه ما به اردوهای جهادی ، اردوهای است که در آن دانشجویان به خودسازی دست پیدا می کنند و می توانند طی آن خدماتی را به مردم مناطق کم برخوردار ارائه دهند.

لذا امسال اردوهای جهادی با رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزار شد و طی آن 1278 اردوی جهادی به مناطق مرحوم اعزام شده اند و 50 هزار دانشجو هم در این اردوها مشارکت پیدا کردند البته اردوهای دانشجویی هیچ بودجه ی مستقلی ندارند  و هزینه ها از طریق خیرین و بودجه های استانی تامین می شود.

 وی افزود: در این اردوگاه ها 222 پل ، حمام، سرویس بهداشتی ، 101 باب منزل برای افراد کم برخوردار ، 560 مسجد و 400 باب مدرسه نیز مرمت و بازسازی شدند علاوه بر این 16 هزار و 650 مورد خدمات دندانپزشکی نیز به مردم مناطق محروم توسط دانشجویان رشته های دندانپزشکی ارائه شد .

رئیس سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی و تشکیلاتی خط امام نیز با مشارکت 14 هزار نفر از بسیجیان عضو بیسج دانشجویی با رویکرد معرفتی ، تربیتی، بصیرتی و مهارتی طی ایام تابستان در سراسر کشور برگزار شد.

حیدری در ادامه درباره وضعیت و شرایط دانشگاه های کشور نیز عنوان کرد : در خصوص وضعیت دانشگاه های کشور معتقدیم تراز آنها باید باری از دوش نظام بردارد لذا دانشگاهی که شان و منزلت اسلامی را بتواند سرلوحه خود قرار دهد در چنین مسیری موفق خواهد بود . به عبارتی دانشگاه باید کارخانه اسلام سازی باشد .

وی سپس درباره انتخاب وزیر علوم نیز عنوان کرد : اگر چه همه دانشگاه ها و دانشجویان به وزارت فرهنگ و آموزش عالی مربوط نمی شوند ولی با این وجود متولی اصلی این وزارتخانه است لذا وزیری باید عهده دار مسئولیت این وزارت خانه باشد که دغدغه آن امورات علمی و مشکلات پایه ای آموزش عالی باشد زیرا مسائل بسیاری وجود دارد که از یک بی تدبیری رنج می برند مانند خالی ماندن مقاطع کارشناسی و سرعت زیاد متقاضیان دوره های تحصیلات تکمیلی بنابراین وزیری که چشم به احزاب و اندیشکده های غربی داشته باشد نمی تواند مسئولیت چنین کاری را برعهده بگیرد .

رئیس سازمان بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: معرفی وزیر باید متناسب با جایگاه وزارت علوم باشد که چرا وزارت علوم سهمیه هیچ حزب و جناحی نیست . بر این اساس وزیر باید شخصی عادل ، دانشمند و توجیه نسبت به مسائل علمی ، فرهنگی باشد و فراجناحی عمل کند.

وی ادامه داد: دانشگاه محلی است برای فراگیری علوم و ریشه بسیاری از جریانات سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است به همین خاطر چنانچه تک بعدی به این مجموعه نگاه کنیم قطعا نمی توانیم دانشگاه اسلامی را در دورنمای خود داشته باشیم .

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود به کنگره شهدای دانشجو که در سال جاری برگزار می شود اشاره کرد و گفت: کنگره شهدای دانشجو فعالیت های خود را با شروع سال تحصیلی از مهرماه آغاز کرده به نحوی که هم اکنون یادواره های شهدا در دانشگاه ها در حال برگزاری است و یادواره های استانی نیز در آذر ماه برگزار می شود اما اجلاسیه کنگره ملی شهدای دانشجو در اواخر بهمن و اوایل اسفند در یکی از دانشگاه های تهران برگزار می شود.

وی در خصوص تعداد شهدای دانشجو نیز بیان داشت : تاکنون چهار هزار 600 شهید دانشجو را شناسایی کردیم و توانسته ایم برای این شهدا بانک اطلاعاتی مناسبی را جمع آوری کنیم.

براین اساس شهدای شاخصی را در نظر گرفته ایم که برخی از آنها عبارتند از شهیدان حسین علم الهدی ، بهروز مرادی ، غلامعلی پیچک و شهیده طیبه سادات زمانی .

وی افزود: در ارتباط با نشر آثار شهدای دانشجو نیز تاکنون 34 جلد کتاب دردست کارهای پژوهشی قرار دارد همچنین مستند 60 دقیقه ای علم الهدی سیر نمایشگاهی در نامه تلویزیونی ستاره ها بخشی از فعالیت های سازمان بسیج دانشجویی جهت نشر آثار شهدای دانشجو است .

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر عملکرد وزارت علوم نیز یادآور شد وزیر علوم باید همان گونه که عنوان شد باید از جنس وزارت علوم و بدنه هیات علمی دانشگاه ها باشد و فراجناحی عمل کند.

لذا کسی که تجربه کار در این زمینه نداشته باشد تجربه نشان داده موفق نخواهد بود در این اساس سرپرست فعلی وزارت علوم با توجه به سابقه مدیریتی آن در سازمان میراث فرهنگی موضوعی است که شاید از نظر جسمی توانایی ادامه مسیر وزارت علوم را نداشته باشد.

حیدری در ادامه عنوان کرد دانشجو مطالبه گرا و آرمان خواه است به همین خاطر فعه صدر مسئولین را می طلبد با توجه به این موضوع می توان گفت بسیج دانشجویی با هیچ دولتی عناد (دشمنی) ندارد و حتی هیچ پیوندی را هم با دولت نبسته زیرا یک سلسله شاخص های را برای خود ملاک قرار داده که به واسطه آن دولت ها را مهلک می زند پس اگر با آن شاخص ها فاصله داشته باشند بسیج دانشجویی در مطالبه گری وارد می شود به همین خاطر هیچ دولتی بخاطر مطالبه گری دانشجویان بسیجی با ما خوب نبوده است .

رئیس سازمان بسیج دانشجویی در خصوص مذاکرات هسته ای هم عنوان کرد : با اصل مذاکرات مخالفتی وجود ندارد اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم در این مذاکرات چیزهای که از دست داده ایم با چیزهای که به دست آورده ایم قابل مقایسه نیست علاوه بر این باید بدانیم با دشمن در حال مذاکره هستیم و این با آن چه ما در بسیج دانشجویی معتقدیم و آنچه دولت به آن عمل می کند مقداری زاویه وجود دارد از سوی دیگر امید بخشیدن به دشمن نیز با تدبیر جور در نمی آید به همین خاطر ما به آینده مذاکرات خوشبین نیستیم .

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره میزان رشد علمی کشور نیز بیان داشت به لحاظ رشد علمی شاید غافله زیادی با سایر کشورها داشته باشیم ولی از نظر سرعت رشد علمی طی ده سال اخیر از رشد و سرعت بالایی برخوردار بودیم ولی در دولت جدید این سرعت کاهش یافته البته تغییر دولت ها درمیزان سرعت رشد علمی کشور بی تاثیر نیست ولی با این حال چنانچه اولویت های اصلی وزارت علوم برمبنای رشد علمی قرار بگیرد شاهد رشد روز افزون سرعت علمی کشور خواهیم بود .

رئیس سازمان بسیج دانشجویی در خصوص فعالیت فتنه گران در محیط های دانشگاهی عنوان کرد برخی ها موضوع فتنه 88 را یک واقعه تاریخی می پندارد که انجام شده و به پایان رسیده اما نگاه دومی هم وجود دارد و آن این که زخمی که از طرف جریان ضد انقلاب ایجاد شد به صورت سریع بهبود نمی یابد یعنی چنانچه برخورد درستی با آن صورت نگیرد ممکن است در آینده این زخم مجدد سر باز کند. وی افزود: با توجه به این موضوع راهبرد بسیج دانشجویی ندادن اجازه ورود افرادی که از فتنه گران محسوب می شوند به دانشگاه ها نمی دهد.

اگر چه برخی از سران فتنه عکسشان در روزنامه ها چاپ می شود و مراجع قانونی در مقابل چنین اقدامی سکوت کرده اند با این حال موجب نمی شود تا ما از این اقدام خود صرف نظر کنیم .

وی تاکید کرد: بسیجان دانشجویی هم نفس شده اند تا اجازه ورود فتنه گران به دانشگاهان را ندهند چرا که بستر دانشگاهی باید بستری برای رشد علمی و رفتار فرهنگی سیاسی دانشجویان باشد البته مخالف فعالیت های سیاسی نیستیم ولی از این که دانشگاه ها و دانشجویان به بازارچهی سیاسیون خارج از دانشگاه باشند با آن مخالفیم.

حیدری در خصوص حکم اعدام شیخ نمر نیز خاطرنشان کرد: اجرای این حکم آل سعود را به سقوط نزدیک تر می کند ولی این نکته را نیز باید مد نظر قرار دهیم که فتنه ی در داخل به علت وام دار بودن به آل سعود سکوت معناداری را در پیش گرفته است و اینها کسانی هستند که در سال 88 از پادشاه عربستان و بحرین برای حضور در فتنه 88 کمک دریافت کردند با این حال امیدواریم اینها به دامان مردم بازگردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار