الشرق الأوسط:

«ارتش ملی سوریه» با حمایت عربستان سعودی تشکیل می شود

رئیس گروه موسوم به ائتلاف مخالفان دولت سوریه با اذعان به حمایت‌های مداوم مالی عربستان، قطر، ترکیه و امارات علیه دمشق، اعلام کرد قرار است گروهکی موسوم به «ارتش ملی سوریه» با حمایت عربستان سعودی تشکیل و آموزش داده شود.
کد خبر: ۳۱۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰ - 19October 2014

«ارتش ملی سوریه» با حمایت عربستان سعودی تشکیل می شود

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «احمد طعمه» رئیس گروه موسوم به «ائتلاف مخالفان دولت سوریه» از تشکیل گروهکی در خاک این کشور خبر داد که عربستان سعودی عهدهدار آموزش آن خواهد بود.

رئیس مخالفان دولت سوریه در گفتوگو با روزنامه فرامنطقهای «الشرق الأوسط» که تحت حمایت عربستان سعودی است، اعلام کردکه تا 4 ماه آینده  گروهکی در سوریه به وجود خواهند آورد تا به ادعای خود از مناطق امن (تحت کنترل تروریستها) در این کشور پشتیبانی کند.

طعمه درباره دخالت برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و ترکیه در امور داخلی سوریه اذعان کرد: «ما از همه دوستان خود به ویژه برادرانمان در عربستان سعودی، قطر، امارات و ترکیه شاهد مواضعی هستیم که مؤید "انقلاب" در سوریه هستند«.

رئیس گروه موسوم به «ائتلاف مخالفان دولت سوریه» همچنین پیرامون حمایت کشورهای مذکور از گروه موسوم به مخالفان برای ایجاد بحران در سوریه تأکید کرد که اگر در برهه گذشته، حمایت مالی قطر و پشتیبانی لوجستیکی عربستان، ترکیه و امارات نبود، نمیتوانستیم در فعالیتهای خود موفق شویم.

وی با بیان اینکه با عربستان سعودی، قطر، امارات و ترکیه  ارتباط خوبی دارند، گفت: ما خواهان تداوم این روابط هستیم و عربستان و قطر نیز به ما وعده حمایت مالی بیشتری داده اند.

طعمه ضمن موافقت با طرح ترکیه برای ایجاد منطقه حائل در خاک سوریه، مدعی شد که پس از ایجاد این منطقه، دولت موقت سوریه این منطقه را اداره خواهد کرد.

رئیس گروه موسوم به مخالفان دولت سوریه با ادعای مهم بودن تشکیل گروهک جدید موسوم به «ارتش ملی در منطقه حائل احتمالی»، تأکید کرد که طرح این فکر تازه نیست، بلکه به خاطر پارهای از مشکلات مادی به تعویق افتاده بوده است که با وعدههای قطر و عربستان، این مشکل برطرف خواهد شد.

وی در پایان اذعان کرد که عربستان سعودی وظیفه آموزش و آمادهسازی این ارتش را بر عهده خواهد داشت.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار