حجت‌الاسلام آل هاشم عنوان کرد

تبدیل ارتش جمهوری‌ اسلامی ایران به یک قدرت نظامی منطقه‌ای

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، خودکفایی در تجهیزات نظامی و دفاعی را دستاورد عظیم دفاع مقدس دانست و گفت: به برکت انقلاب اسلامی، ارتش ایران به یک قدرت نظامی منطقه‌ای تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵ - 19October 2014

تبدیل ارتش جمهوری‌ اسلامی ایران به یک قدرت نظامی منطقه‌ای

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی ارتش، حجتالاسلام والمسلمین سید محمدعلی آلهاشم در مراسم تجلیل 600 تن از بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران، با درود بر روح شهیدان دوران دفاعمقدس اظهار کرد: بازنشستگان ارتش جمهوریاسلامی، نماد مروت و مردانگی هستند.

آل هاشم افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب از «جنگ» به عنوان «گنج» نام بردهاند، باید همگان از این گنجینه و گنج الهی حراست و حفاظت کنیم چون ارتشیان دلاور میهن اسلامی، دستآوردهای بزرگی همچون اعتماد به نفس ملی و خودباوری را در جامعه به ارمغان آوردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: براساس فرمایش امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در جنگ 8 سال دفاع مقدس، ابهت و عظمت شرق و غرب شکسته شد؛ چراکه حتی نوجوانی 13 ساله نارنجک به کمر خود بسته و خود را زیر تانک انداخت تا از کیان میهن محافظت کند.

آل هاشم بیان کرد: در روزهای نخستین جنگ هشت ساله وضعیت مناسبی از لحاظ تجهیزات و امکانات در کشورمان وجود نداشت، اما به برکت ارتش جمهوری اسلامی ایران، هماکنون در بسیاری از تجهیزات به خودکفایی کامل رسیدهایم.

وی با اشاره به سایر برکات ارتش افزود: رشد باورهای دینی و شکوفایی استعدادها و خلاقیتها از برکات ارتش بود چون دستاوردهای هستهای توسط دانشمندان جوان به وجود آمده و ساخت پلهای متحرک و موفقیت در زمینههای پزشکی و هوا و فضا در سایه فداکاریهای ارتش ایجاد شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: با توجه به همهای موارد، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس باید با یک برنامه ریزی مناسب، خاطرات، فداکاریها، وصیتنامهها، خاطرات فرمانداران دفاع مقدس و پیشکسوتان جنگ تحمیلی را ثبت و ضبط کرده و آنها را منتشر کند.

آل هاشم بیان کرد: رشد فضائل اخلاقی و معنوی در جامعه و کسب تجارب نظامی به برکت تلاش رزمندگان دوران دفاع مقدس به وجود آمد، در این رابطه در دوران دفاع مقدس دنیای شرق و غرب صدام را بر علیه ایران همراهی کرد تا جایی که آمریکا با حمایتهای اطلاعاتی، شوروی با تجهیزات زرهی، آلمان با تسلیحات شیمیایی، فرانسه با هواپیماهای پیشرفته و اعراب با کمکهای مادی به صدام کمک کردند.

وی بیان کرد: از سایر برکات داخلی ارتش جمهوری اسلامی ایران، شناخت دوست از دشمن بود؛ چون صف مجاهدان از قاعدان از یکدیگر جدا شده و مدعیانی که به طمع ثروت و قدرت انقلابی شده بودند از ترس جان و مال خود به خارج از کشور گریختند.

آل هاشم با اشاره به ابعاد بینالمللی جنگ تحمیلی تصریح کرد: در حال حاضر حرکتهای بزرگ مسلمانان در دنیا برگرفته از صدور فرهنگ انقلاب اسلامی و تلاش رزمندگان اسلام است؛ در این رابطه هماینک یک جنگ پیچیدهتر از نظامی به سراغمان آمده که آن جنگ نرم بوده و باید هوشیاری خود را حفظ کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: از خصوصیات جنگ نرم این است که آرام و بیسر و صدا آمده و از راههای مختلف مدگرایی، ترویج فساد و فحشا، اختلافافکنی بین شیعه و سنی، اختلافافکنی بین قومیتهای ایرانی و تضعیف مسئولان نظام و اصل ولایت فقیه به میهن آسیب میزند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار