با حضور جانشین وزیر دفاع صورت گرفت

افتتاح خط تولید ۳ سامانه مهم راداری/ "رادار حافظ" بلای جان هواپیماهای پنهانکار و موشک‌های کروز + مشخصات

خط تولید ۳ سامانه مهم راداری که توسط متخصصین صنایع الکترونیک وزارت دفاع در صاشیراز طراحی و ساخته شده است، با حضور جانشین وزیر دفاع و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۳۱۳۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵ - 19October 2014

افتتاح خط تولید ۳ سامانه مهم راداری/

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در جریان افتتاح این خطوط تولیدی محصولات آن نیز رونمایی و به قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء تحویل شد.
 
در این مراسم امیر سرتیپ «امیر حاتمی» جانشین وزیر دفاع طی سخنانی با اشاره به اینکه امروز دفاع هوشمند از ارکان یک دفاع مؤثر و کارآمد به شمار میرود، تصریح کرد: صنایع الکترونیک وزارت دفاع در این راستا و بهمنظور تجهیز نیروهای مسلح به تجهیزات روزآمد و هوشمند اقدام به طراحی و ساخت انواع تجهیزات الکترونیکی با فناوریهای بالا کرده که خطوط تولید سامانههای مهم راداری که امروز به بهرهبرداری رسیده است نمونههایی از آن محسوب میشود.
 
وی افزود: شرکت صنایع الکترونیک شیراز وابسته به وزارت دفاع با تولید سامانههای راداری مختلف در حوزه کشف و شناسایی اهداف هوایی و رادارهای سامانه سلاح پدافند هوایی نقش برجستهای در پدافند هوایی کشور دارد.
 
امیر حاتمی گفت: این سامانههای راداری میتوانند اهداف هوایی از ارتفاع پست تا ارتفاع خیلی بالا و همچنین هواپیماهای پنهانکار (استیلت)، هواپیماهای جنگنده و موشکهای کروز را کشف کنند.
 
جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه رادارهای تولید شده قابلیت کار در هر شرایط جنگی و جنگ الکترونیک را دارند گفت: شناسایی موشکهای ARM (موشکهای ضد راداری) از دیگر ویژگیهای این سامانههای راداری است.
 
امیر حاتمی افزود: در حوزه رادارهای کشف و ردگیر، سیستم سلاح سامانههای راداری پدافندی مختلفی نیز در دست اجرا میباشد که «رادار حافظ» به عنوان یکی از رادارهای پیشرفته با موفقیت ساخته و در حال تحویل به قرارگاه پدافند هوایی است.
 
وی در تشریح رادار حافظ گفت: رادار حافظ یک رادار جستجوگر آرایه فازی فعال سه بعدی با برد متوسط جهت استفاده در سامانه پدافند هوایی مرصاد میباشد. این رادار قادر است انواع پرندههای مهاجم از جمله جنگندهها و پرندههای بدون سرنشین و موشکهای کروز را در ارتفاع پست و ارتفاع متوسط کشف کرده و موقعیت دقیق آنها را در سه بعد، برد و زاویه سمت و زاویه ارتفاع در اختیار رادار کنترل آتش سیستم سلاح قرار دهد.
 
"رادار حافظ همچنین قادر است پرتو را در دو بعد سمت و ارتفاع بهصورت الکترونیکی و در زمان بسیار کوتاه انجام داده، اهداف را از فاصله ۲۵۰ کیلومتری آشکارسازی کرده و همزمان با جستجوی اهداف، تعداد ۱۰۰ هدف را ردگیری کرده و اطلاعات موقعیت آنها را در هرچند ثانیه جهت سیستم سلاح بهروز رسانی کند.
 
با توجه به حد تفکیک بالای این رادار در برد، زاویه و سرعت، این رادار میتواند در مقابل تهدیدات گروهی بهخوبی مقابله کند."
 
امیر حاتمی در ادامه گفت: این رادار کاملاً تاکتیکی و دارای مداومت ۲۴ ساعته بوده و در یک زمان بسیار کوتاه قابل گسترش و آماده انجام عملیات میباشد و از تکنیکهای پیشرفته و به روز ضد جنگ الکترونیک برخوردار و قادر است در محیطهای حاوی اختلال و جنگ الکترونیک و همچنین در شرایط جوی و آب و هوایی مختلف نقش مؤثری را ایفا نماید.
 
جانشین وزیر دفاع، در پایان با قدردانی از متخصصین افتخارآفرین شرکت صنایع الکترونیک ایران بهویژه صاشیراز که با طراحی و ساخت این سامانههای پیشرفته زمینه دفاع از حریم هوایی کشور را به نحو مطلوب افزایش دادهاند تصریح کرد: وزارت دفاع مصمم است با کار و مدیریت جهادی در سالی که به این نام مزیّن است با اجرای تدابیر خاص مقام معظم فرماندهی کل قوا در حوزه رادار، نیازهای نیروهای مسلح را در این حوزه به نحو شایستهای تأمین کند.
 
انتهای پیام/
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عباس
|
-
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
0
0
سلام
لطفا این rss سایت رو درست کنید
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار