اولین دوره مسابقه کتابخوانی «کتاب و زندگی» کلید خورد/ "من زنده‌ام" در خانه‌های مردم

مدیر مؤسسه نشر معارف از آغاز اولین دوره مسابقه «کتاب و زندگی» با محوریت کتاب «من زنده‌ام» خبر داد و گفت: این مسابقه همزمان با دهه محرم آغاز می‌شود.
کد خبر: ۳۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸ - 18October 2014

اولین دوره مسابقه کتابخوانی «کتاب و زندگی» کلید خورد/

مسعود پیرمرادیان مدیر مؤسسه نشر معارف در گفتوگو با خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، از آغاز اولین دور مسابقه «کتاب و زندگی» خبر داد و اظهار کرد: هدف از برگزاری این مسابقه ترویج کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه و خانواده است. بر این مبنا انتشارات معارف با همکاری مجموعهها و نهادهای فرهنگی مختلفی، مسابقهای تحت عنوان کتاب و زندگی برگزار میکند.

وی افزود: اولین کتاب انتخاب شده "من زندهام" نوشته معصومه آباد است. محتوا و مطالبی که در کتاب من زنده ام است در واقع نوعی سبک زندگی را ترویج می کند. این کتاب سبک زندگی راوی را در دوران جنگ تحمیلی به تصویر می کشد.

پیرمرادیان تصریح کرد: در این کتاب پویایی و حرکت رو به جلو دیده می شود. زیرا این کتاب غالباً به دوارن اسارت خانم آباد در سن نوجوانی و جوانی در زندانهای مخوف و هولناک رژیم بعث می پردازد. این می تواند پیام خوبی و نتیجه خوبی برای مخاطب به بار آورد  تا ایستادگی را بیاموزد و زندگی امیدوارانه را دنبال کند.

مدیر مؤسسه نشر معارف خاطر نشان کرد: مطالعه این کتاب توسط مقام معظم رهبری و تقریظ بر این کتاب، شوق ما ومخاطب را برای مطالعه دو چندان کرد.

پیر مرادیان درباره چگونگی شرکت در مسابقه کتاب و شرایط آن گفت :علاقه مندان به شرکت در این مسابقه از اول ماه محرم فرصت دارند،ثبت نام کرده و تا اربعین حسینی پاسخ سوالات را از طریق پیامک و یا از طریق مراجعه به سایت اینترنتی  ketabzendegi.ir  ارسال کنند.

وی ادامه داد: بسته مسابقه نیز حاوی یک جلد کتاب من زندهام اثر دکتر معصومه آباد و یک بروشور شامل راهنمای شرکت در مسابقه و سؤالات آزمون و لیبلِ شماره سریال و کُد10 رقمی شرکت در آزمون است. با هر کُد آزمون 10 رقمی، سه نفر میتوانند در جشنواره شرکت کرده و به سؤالات پاسخ دهند.

مدیر موسسه نشر معارف در پاسخ به این سوال که افرادی که از قبل کتاب را تهیه کرده اند چگونه می توانند به کد ده رقمی دسترسی داشته باشند، بیان کرد: این افراد با مراجعه به سایت و دریافت کد می توانند در مسابقه شرکت داشته باشند، با این تفاوت که تنها یک نفر می تواند با استفاده از این کد در مسابقه شرکت کند.

مدیر مؤسسه نشر معارف درباره جوایز این دوره از مسابقه نیز گفت: جوایز ارزندهای برای این مسابقه در نظر گرفته شده که جمعاً به ارزش بیش از یکمیلیارد ریال است. یک بخش ویژه هم برای شرکتکنندههای 17ساله در نظر گرفته شده که از طرف مؤلف کتاب اهدا میشود؛ چون خانم آباد در 17 سالگی به اسارت درآمدند و میخواهند جایزه ویژهای به 17سالههایی بدهند که خاطراتشان را مطالعه میکنند.
 
کتاب "من زندهام" مجموعه خاطرات «معصومه آباد» از روزهای کودکی تا زمان اسارتش در اردوگاههای رژیم بعث عراق است.

همچنین متن تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «من زندهام» به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب را با احساس دوگانه اندوه و افتخار و گاه از پشت پرده اشک خواندم و بر آن صبر و همت و پاکی و صفا و بر این هنرمندی در مجسم کردن زیبائیها و رنجها و شادیها آفرین گفتم. گنجینه یادها و خاطرههای مجاهدان و آزادگان، ذخیره عظیم و ارزشمندی است که تاریخ را پربار و درسها و آموختنیها را پرشمار میکند. خدمت بزرگی است آنها را از ذهنها و حافظهها بیرون کشیدن و به قلم و هنر و نمایش سپردن.

این نیز از نوشتههایی است که ترجمهاش لازم است. به چهار بانوی قهرمان این کتاب و بهویژه نویسنده و راوی هنرمند آن سلام میفرستم.


انتهای پیام/


 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار