دریادار سیاری در جمع خبرنگاران خبر داد

برگزاری تمرین مشترک دریایی ایران و روسیه در دریای خزر

فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری تمرین مشترک دریایی ایران و روسیه در عصر امروز چهارشنبه خبر داد.
کد خبر: ۳۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱ - 15October 2014

برگزاری تمرین مشترک دریایی ایران و روسیه در دریای خزر

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «حبیبالله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز در حاشیه همایش «کاربرد لیزر در پزشکی نظامی» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تمرین مشترک بعد از ظهر امروز در راستای گسترش مناسبات رزمی و حسن همجواری در دریای خزر برگزار میشود.

وی افزود: حضور ناوگروه روسیه که دو روز گذشته وارد آبهای دریای خزر شدند، در پاسخ به سفر سال گذشته ناوگروه دریایی ایران به بندر آستاراخان و در جهت ترویج صلح و دوستی و ارتقای مناسبات نظامی دو کشور در این منطقه صورت گرفته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: این ناوگروه روز گذشته ضمن دیدار با مقامات استانی و فرمانده ناوگان شمال، بازدیدهایی را از اماکن تاریخی و توریستی این استان داشت.

دریادار سیاری تصریح کرد: استراتژی دو کشور در راستای برقراری امنیت در دریای خزر است؛ بدین ترتیب که اجازه ورود دیگر کشورها در این منطقه منوط به توافق ایران و روسیه و دو کشور همجوار دیگر دریای خزر است.

وی همچنین گفت: در رزمایش دریایی ولایت 93 که در سه ماهه آخر سال برگزار خواهد شد، از کلیه تجهیزات جدید نیروی دریایی استفاده میشود.

فرمانده نداجا تأکید کرد: اینکه امروز اخباری را از دزدان دریایی مخابره نمیشود، نشانه حضور مقتدرانه نیروی دریایی ما در مناطق استراتژیک مدنظر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار