حجت‌الاسلام آل هاشم در گفت‌وگو با دفاع پرس تشریح کرد

ارتباط انقلاب اسلامی ایران و واقعه غدیر/ هدف دشمنان از تبلیغ سکولاریزم

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، پرداختن به سیاست و تأسیس حکومت مبتنی بر اصول و مبانی اسلامی را یکی از وجوه مشترک دو رویداد غدیر و انقلاب اسلامی دانست و افزود: هدف دشمنان از تبلیغ سکولاریزم کنار گذاردن دین و تهی‌سازی جامعه از هویت اسلامی است.
کد خبر: ۳۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲ - 15October 2014

ارتباط انقلاب اسلامی ایران و واقعه غدیر/ هدف دشمنان از تبلیغ سکولاریزم

حجتالاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با مرتبط دانستن دو رویداد مهم و تاریخساز غدیر و انقلاب اسلامی اظهار داشت: در یک نگاه کلان و راهبردی ملاحظه میشود که هر دو رویداد در یک راستا قرار دارند و دارای وجوه اشتراک متعددی هستند و هدف هر دو رویداد پرداختن به سیاست و تأسیس حکومت مبتنی بر اصول و مبانی اسلامی بوده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: انقلاب اسلامی در ایران که مبتنی براصول و آموزههای اسلامی و تدوین و اجرای قانون اساسی بر اساس تعالیم اسلامی است، پس از سالها سلطه و استبداد داخلی و استعمار خارجی تشکیل شد. همچنین تأسیس حکومتی براساس مبانی اسلام، آن چیزی است که اسلام همواره برآن تاکید داشته و آن را زمینهای برای اجرای احکام الهی معرفی کرده است.

وی دومین وجه اشتراک دو رویداد غدیر و انقلاب اسلامی ایران را ترساندن مستکبران دانست و اذعان داشت: بدون تردید در هر دو حادثه تاریخی، مستکبران و زیاده خواهان به وحشت افتادهاند؛ زیرا منافع نامشروع آنها با مخاطره مواجه شده است؛ به همین دلیل مستکبران با هر دو رویداد انقلاب اسلامی و غدیر به مقابله و دشمنی پرداختهاند.

نماینده ولی فقیه در ارتش گفت: غدیر و انقلاب اسلامی با تأکید بر حق به دنبال استقرار نظام حکومتی دینی بودهاند، اما تاکید بر حق همواره از سوی حقستیزان مورد هجمه و مقابله قرار داشته است. پس از وقوع غدیر و انقلاب اسلامی نیز دشمنان اسلام این رویدادها را برنتابیدند و هرچه در توان داشتند در مقابله با این دو حادثه بهکار گرفتند، که البته پس از غدیر دشمنان موفق به تضییع حق شدند، اما در انقلاب اسلامی به فضل پروردگار علیرغم همه خصومتها و توطئهها موفق به از بین بردن انقلاب اسلامی نشدند.

حجتالاسلام آل هاشم، انقلاب اسلامی ایران را احیاگر غدیر و مساله امامت و رهبری جامعه اسلامی دانست و افزود: این انقلاب زمینهساز حاکمیت دینی شده، یعنی همان امتدادی که در آن غدیر رخ داده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پاسخ به این سوال که چگونه میتوان از موضوع غدیر بهعنوان عاملی وحدتبخش میان شیعه و سنی استفاده کرد، گفت: موضوع اصلی در غدیر حکومت و مدیریت مردم است، اسلام علاوه بر آنچه در مبانی نظری خود اهمیت بسیاری برای مدیریت امت قائل شده بلکه به لحاظ عملی و دینی یک تجربه روشن و شفاف را پیش روی بشریت قرار داده است.

وی افزود: از این رو مسلمانان بدون توجه به نوع مذهب خود باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند که بدون تردید تشکیل حکومت اسلامی بسترهای لازم برای اجرای احکام الهی را فراهم میآورد و اجرای احکام و حدود الهی هدفی است که هم شیعه و هم سنی به آن معتقد و پایبند هستند؛ از این رو دو رویداد غدیر و انقلاب اسلامی، دو رویداد وحدتبخش بین شیعه و سنی محسوب میشود.

حجتالاسلام آل هاشم یکی از محورهای اصلی در تبلیغات دشمنان اسلام را در قرون اخیر، سکولاریزم و تبلیغ جدایی دین از سیاست دانست و اذعان داشت: دشمنان از تبلیغ سکولاریزم اهداف مهمی را دنبال میکنند، و آن کنار گذاردن دین و تهیسازی جامعه از هویت اسلامی است؛ به همین دلیل توجه به غدیر حافظ هویت اسلامی و حاکمیت اصول و موازین اسلامی در جامعه است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که مساله غدیر را پاسخی به سکولارها و نصب علی(ع) را یک مساله مدیریتی برای جامعه معرفی میکنند، گفت: طبیعتاً اقشار و مذاهب در خصوص مدیریت جامعه اسلامی و امت واحده میباید نقشآفرینی داشته و همه مسلمانان در کشورهای اسلامی باید نسبت به سرنوشت کشور خود حساسیت داشته باشند و تابع سیاستهای قدرتهای مداخلهگر و استکباری نباشند.

وی افزود: غدیر با تاکید بر تداوم راه حق و استمرار حاکمیت اسلام، موضوعی است که از ظرفیت بالایی برای حفظ و ارتقاء وحدت و انسجام مسلمانان برخوردار است؛ بهطور کلی مساله غدیر از آنجا که مساله امامت و اداره جامعه اسلامی است، عاملی برای زنده نگهداشتن اسلام و تداوم حاکمیت اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار