تقدیر از شیرزن دفاع مقدس "امینه وهاب زاده"

مراسم تقدیر از بانوی جانباز دفاع مقدس "امینه وهاب زاده" با حضور جمعی از بانوان در سازمان فضای مجازی سراج برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳ - 14October 2014

تقدیر از شیرزن دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در این مراسم لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس، بیان کرد: خیلی از دختران جوان ما بودند که وقتی رزمنده ای جانباز شد، با او ازدواج کنند که این یعنی گذشتن از همه ی تعلقات و معیار ها  و عبور از همه ارزش هایی که قرن ها برای او تعریف شده بود تا بداند یک همسر باید چه ویژگی هایی داشته  باشد. بسیاری مواقع این دختران در مقابل خانواده خود می ایستادند تا آنها را راضی کنند تا به ازدواج رضایت بدهند. این یعنی پا گذاشتن روی دلبستگی های خانواده ، دلبستگی هایی که خود فرد داشت.

افتخاری در ادامه با اشاره به مساله مهم جنگ نرم و اهمیت پرداختن به آن افزودند : امروز ما تحت هجمه ی جنگ نرم قرار داریم. هجمه ای که بسیار سخت تر از جنگ نظامی است.  در آن جنگ نظامی جانباز اگر خراش هم بر می داشت هم خودش با افتخار می گفت من جانباز هستم و هم دیگران به او می گفتند که جانباز هشت سال دفاع مقدس است. ولی جانباز جنگ نرم اینطور نیست اگر حجابش از دست برود ناراحت نمی شود. آهسته آهسته تحت هجمه قرار می گیرد و می پذیرد و گاها خودش بستری برای ضربه به دیگران می شود.

وی در ادامه به بانوان به عنوان فرماندهان جنگ نرم اشاره کرد و افزود: اگر یک روزی فرماندهان نظامی آقایان بودند، فرماندهان جنگ نرم امروز خانم ها هستند. جنگ نرم بسیار حساس، با اهمیت و خطرناک تر است.

در ادامه مراسم وهاب زاده به خاطره گویی از دوران جنگ پرداخت و از حال و هوای جبهه و هشت سال دفاع مقدس سخن گفت.

در پایان نیز دکتر لاله افتخاری، خانم مددخانی مادر شهید امر به معروف و مادر ژاپنی الاصل شهید بابایی از امینه وهاب زاده تقدیر کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار