گمنامان، ریشه در عرش دارند - ۱

حرم شهدای گمنام واوان؛ جایی که زمین به آسمان می‌رسد

از سال 85 که قرار شد 5 شهید گمنام دفاع مقدس جایی در همین حوالی و حاشیه شهر در آغوش خاک آرام بگیرند، چهار راه فاطمی شهرک واوان حال و هوای دیگری به خود گرفت.
کد خبر: ۳۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰ - 14October 2014

حرم شهدای گمنام واوان؛ جایی که زمین به آسمان می‌رسد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، درست همینجاست که احساس میکنی سقف آسمان بالای سرت کوتاه شده است. به اندازهای که دستان کوچک تو به شاخه آرزوهایت میرسد. زمانی که دروازهای باز میشود به آسمان به نام " حرم شهدای گمنام واوان" در مقیاسی به وسعت عمق ایمان و طبع بلندی که همان 5 شهید گمنام در آن آرام گرفتهاند.

 ابولفضل خیراندیش یکی از اعضای هیأت امنای حرم شهدای گمنام واوان گفت: حرم شهدای گمنام شهرک واوان در راستای طرح سراسری کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، مبنی بر خاکسپاری شهدای گمنام در نقـاط عمومی احداث شد.

وی ادامه داد:  با درخواستهای مکرر جمعی از اهالی مؤمن شهرک واوان در سال 1385 و موافقت سردار باقرزاده رئیـس وقت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و فرمانده کمیته جستجوی مفقودین، طی بازدیدی که توسط وی از شهرک صورت گرفت از بیـن گزینـههای پیشنهـاد شده، و بـا مساعـدت و همکـاری مسئولیــن وقـت شهرستــان اسلامشهر قطعه زمینی برای امر اختصاص داده شد و در نهایت در تاریخ جمعه سوم آذر 85 چهارراه فاطمی شهرک واوان، میزبان پیکـرهای مطهر 5 تـن از شهدای گمنام شد.

عضو هیأت امنای حرم شهدای گمنام واوان ابراز داشت: این شهدای گرانقدر از قافله شهیدان عملیاتهای رمضان، خیبر، بدر، والفجر هشت و کربلای پنج هستند و از زمان تدفین این سبکبالان در اینجا، این حرم مکانی برای خیل مشتاقانی شده که دل در گرو اباعبدالله(ع) دارند.

خیراندیش با بیان اینکه شاهد برگزاری برنامههای مختلفی در این چند سال به واسطه حضور و عطر شهدا بودهایم، تصریح کرد: تقریبا در تمام مناسبتهای مذهبی برنامههای خاصی را در حرم شهدای گمنام برگزار میکنیم که از آن میان میتوان به برگزاری زیارت عاشورا، دعای توسل و در صبح جمعهها دعای ندبه اشاره کرد. 

وی برگزاری اردوهای راهیان نور و پیادهروی اربعین نجف تا کربلا را نیز بخش دیگری از این برنامهها دانست و تاکید کرد: با توفیقی که آنرا مدیون شهدای این حرم میدانیم پیادهرویهای متعددی را به مناسبتهای مذهبی مختلف برگزار میکنیم مانند پیادهروی حرم تا حرم( حرم شهدای گمنام واوان تا حرم حضرت معصومه(ع)، پیادهروی مشهد مقدس که در ایام ولادت حضرت معصومه(ع) و با شرکت 25 نفر از خادمین این حرم برگزار شد و نیز پیادهروی پرشور اربعین سال قبل که کاروانی متشکل از 180 نفر به دیدار کربلای اباعبدالله(ع) رفتیم.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: تمام هم و غم ما در این مجموعه زندهنگهداشتن یاد و خاطره شهدا و خانوادههای مکرم این ایثارگران است و در این باره طرحی را به نام "بهشتگردی" در سال 92 اجرا کردیم که با شرکت عموم مردم برای سرکشی از خانوادههای برخی از  شهیدان شهرک واوان همزمان با سالگرد شهادت عزیزانشان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها