باقری در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس عنوان کرد:

برای خلق عکس"عصر انتظار"با تشنگی به امام حسین(ع) و شهدا متوسل شدیم

خالق عکس اقتباسی"عصر انتظار" گفت: در تمام مراحل تولید عکس سعی داشتیم از کسانی بهره بگیریم که به کار اعتقاد داشته باشند.
کد خبر: ۳۰۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷ - 04October 2014

برای خلق عکس

"سید احسان باقری" خالق عکس اقتباسی"عصر انتظار" در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به وضعیت عکاسی اقتباسی در ایران، گفت: عکاسی اقتباسی یکی از شیوههای است که در سطح دنیا برای تبلیغات و انتقال مفاهیم کاربرد زیادی دارد اما در ایران توجه زیادی از این روش نشده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: عکاسی اقتباسی به دلیل بالا بودن هزینه انجام آن در ایران مورد توجه نیست چرا که در این روش برای گرفتن یه فریم عکس به یک گروه کامل سینمایی از جمله طراح لباس، گریم، نور، چهر پردازی و تدارکات و... نیاز است تا برای انجام یک پروژه عکاسی دور هم جمع شوند.

خالق عکس اقتباسی"عصر انتظار" افزود:اقتباس از آثار فاخر هنری در تاریخ هنر به کرات صورت گرفته است و این روش جا افتادهای در سطح دنیا است.

باقری با اشاره به چگونگی شکل گیری ایده اقتباس از تابلوی "عصر عاشوای" استاد فرشچیان گفت: مدتها ایده اقتباس از اثر استاد فرشچیان را در ذهنم پرورش دادم و پس از حدود سه ماه تحقیق، فکر ومشورت  با چندین نفر از متخصصین و صاحب نظران آن را انجام دادیم.

مدیر خانه عکاسان ایجاد حال و هوای معنویی در بین مجموعه تولید کننده این اثر اقتباسی را دلیل ماندگاری آن عنوان کرد و ادامه داد: در تمام مراحل تولید عکس "عصر انتظار" سعی داشتیم از کسانی بهره بگیریم که به کار اعتقاد داشته باشند و در همین رابطه تلاش کردیم تمام مجموعه این کار را از هنرمندان ارزشی انتخاب کنیم و توفیقی شد که از بین سه خانم حاضر در تصویر از یک دختر شهید بهره بگیریم.

وی ادامه داد: توسل زیادی داشتم تا این اثر بتواند پیام مورد نظر را به خوبی برساند، قبل از شروع مجموعه همگی با توسل به ائمه و قرائت زیارت عاشورا کار را شروع کردند و پس از تحمل 4 ساعت گرمای زیاد در شهرک سینمایی دفاع مقدس با وجود اینکه گروه تدارکات به موقع حضور پیدا نکرده بود و بچههای ما به یاد و توسل به امام حسین(ع) و شهدا کار را با تشنگی تهیه کردند.

باقری دلیل اقتباس از تابلو "عصر عاشورا"  را ایجاد ارتباط مخاطبین با این اثر عنوان کرد و گفت: تابلوی عصر عاشورا یکی از معدود آثاری است که تمام مردم ایران و شیعیان جهان با دیدن آن ارتباط برقرار میکنند و به همین ایجاد رابطهای که وجود داشت را مبنا قرار دادیم و تصمیم گرفتیم این اقباس را انجام دهم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار