با حضور وزیر دفاع

سامانه راکتی فلق و نخستین خودروی تاکتیکی سنگین کشور رونمایی شدند

سامانه راکتی پرتاب کننده راکت فلق و نخستین خودروی تاکتیکی ۸×۸ با نام ظفر با حضور وزیر دفاع در سازمان صنایع دفاع رونمایی شد.
کد خبر: ۳۰۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰ - 02October 2014

سامانه راکتی فلق و نخستین خودروی تاکتیکی سنگین کشور رونمایی شدند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، با حضور سردار «حسین دهقان» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، از سامانه راکتی پرتاب کننده راکت فلق و نخستین خودروی تاکتیکی ۸×۸ با نام ظفر در سازمان صنایع دفاع رونمایی شد.

وزیر دفاع در حاشیه مراسم رونمایی از این دستاوردهای مهم دفاعی، اظهار داشت: سامانه راکتی فلق یکی از تسلیحات کارآمد رزم زمینی است که نقش مؤثری در تأمین اجرای آتش سنگین با حجم بالا را دارد. این سامانه از قدرت مانور بالا، زمان استقرار و روانهسازی کوتاه، انجام عملیات ضربتی و توانایی جابجایی در مناطق صعب العبور برخوردار میباشد.

وزیر دفاع، توانایی انهدام اهداف دشمن تا عمق ۱۰ کیلومتری را یکی از ویژگیهای منحصر به فرد این سامانه در مقایسه با سامانههای مشابه ذکر کرد و افزود: با استفاه از این سامانه دو منظوره، یگانهای رزمی میتوانند دو نوع راکت از نوع ۲۴۰ و ۳۳۳ م.م با نام راکتهای فلق ۱ و ۲ را با حجم آتش سنگین علیه اهداف دشمن بکار گیرند.

وی در تشریح مزایای راکتانداز ظفر گفت: امکان بارگزاری راکت در سریعترین زمان ممکن و با سهولت کافی توسط جرثقیل خودبارگذار، موجب افزایش سرعت عمل در هنگام رزم و عملیات میشود و قابلیت حمل مهمات مورد نیاز توسط این سامانه نیز باعث کاهش نفرات خودروهای همراه میگردد.

سردار دهقان، وجود جعبههای یکبار مصرف کامپوزیتی برای انبارداری، حمل و نقل و شلیک راکتها را از دیگر مزایای این سامانه ذکر کرد و افزود: این ویژگی ضمن ایجاد چالاکی و چابکی باعث کاهش شدید وزن و زمان بکارگیری سامانه مذکور میشود.

وزیر دفاع گفت: قدرت انفجار سرجنگی و شعاع مناسب ترکش راکتهای فلق در کنار قابلیت تاکتیکی راکتانداز، امکان قدرتمندی برای رزم زمینی منطبق با تهدیدات روز را ایجاد میکند.

سردار دهقان همچنین در تشریح ویژگیهای خودروی تاکتیکی سنگین ظفر ۸×۸ گفت: این خودرو قابلیت حمل انواع لانچر، موشک، رادار، راکت و پستهای فرماندهی را داراست و با داشتن سیستم تعلیق مستقل و محورهای متحرک، قادر میباشد در مناطق ذوعارضه و صعبالعبور، بسیار قوی و نرم عمل کرده، انتقال شتاب به سامانه مورد حمل را به حداقل برساند.

وزیر دفاع افزود: این خودرو مجهز به سیستم حفاظت جنگهای نوین است و با داشتن ۴ محور محرک، ۲ محور فرمانپذیر، شعاع عملیاتی ۸۰۰ کیلومتر و سیستم تعلیق مستقل، توانایی حمل ۲۴ تن بار، عبور از شیبهای تند طولی و عرضی، گودالهای عریض، آب با عمق زیاد و موانع پله را دارد.

سردار دهقان تصریح کرد: با طراحی و ساخت این خودروهای تاکتیکی، وابستگی تحرک سامانههای سنگین به خارج از کشور قطع و این نیاز بسیار مهم و راهبردی، با امکانات داخل کشور تأمین خواهد شد.

وزیر دفاع در پایان با تشکر و قدردانی از تلاش و همت متخصصان سازمان صنایع دفاع در طراحی و تولید این محصولات مهم دفاعی تصریح کرد: این دستاوردهای گرانبها بر اساس تجارب ارزشمند دفاع مقدس و در پرتو فرهنگ، کار و مدیریت جهادی به منصه ظهور رسیده است، ضمن بیاثر کردن تحریمهای دشمنان انشاءالله با بکارگیری آن در سازمان رزم نیروهای مسلح، توان عملیاتی آنان به نحو مطلوبی افزایش مییابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها