وزیر ارتباطات:

توجه مردم در فضاهای مجازی به مسایلی باشد که باعث مخدوش شدن اخلاق اجتماعی می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مردم باید در استفاده از شبکه های اجتماعی به مسایلی که باعث مخدوش شدن اخلاق اجتماعی می شود توجه کنند، افزود: مردم باید خودشان به یکدیگر تذکر دهند تا یک شبکه سالم داشته باشیم، چون یک طرف قضیه، استفاده کنندگان از این ابزار هستند و طرف دیگر دسته ای هستند که از این موضوع رضایت ندارند.
کد خبر: ۳۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵ - 01October 2014

توجه مردم در فضاهای مجازی به مسایلی باشد که باعث مخدوش شدن اخلاق اجتماعی می شود

به گزارش دفاع پرس، "محمود واعظی" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز پس از پایان جلسه هیات دولت در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره مسدود شدن شبکه های اجتماعی همچون وایبر ، واتس اپ و تانگو افزود: ما از دانشگاهیان ، فارغ التحصیلان ، بخش های خصوصی و دیگر بخش ها خواسته ایم که شبکه های اجتماعی در داخل کشور به وجود آورند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شبکه های اجتماعی داخلی را دارای مزیت های بسیاری دانست و گفت: با ایجاد شبکه های داخلی سرعت بسیار بالا می رود و قطعی ها به مراتب کمتر می شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره وضعیت شبکه های اجتماعی و فیلترینگ آن ها گفت: ما معتقدیم تا جایی که از همه ابزارهای موجود استفاده مفید بشود و اعضای آن شبکه ها به محتوای مجرمانه توجه کنند، دولت از این نحوه استفاده حمایت می کند.
 
واعظی با بیان اینکه شبکه های اجتماعی ابزارهای جدیدی هستند که ارزان قیمت در اختیار مردم قرار می گیرند، خاطر نشان کرد: در بسیاری از کشورها وزارت ارتباطات مانع اصلی استفاده از این ابزارهاست چون درآمد وزارت ارتباطات را به شدت پایین می آورند اما از نظر دولت چون این ابزار از نظر اقتصادی مورد استفاده مردم است تنها از مردم خواهش داریم تلاش کنند فرهنگ استفاده از این شبکه های اجتماعی رعایت شود.
 
وی با بیان اینکه مردم باید در استفاده از شبکه های اجتماعی به مسایلی که باعث مخدوش شدن اخلاق اجتماعی می شود توجه کنند، افزود: مردم باید خودشان به یکدیگر تذکر دهند تا یک شبکه سالم داشته باشیم، چون یک طرف قضیه، استفاده کنندگان از این ابزار هستند و طرف دیگر دسته ای هستند که از این موضوع رضایت ندارند.
 
امکان رسیدن به نتیجه در مذاکرات هسته ای
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره نتایج مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 هم اظهار کرد: در طول سالیان گذشته از سوی طرفین مذاکرات موضع گیری هایی مطرح شده اند و هر کدام از این هفت کشور عقب نشینی از آن را حیثیتی می دانند و این موضوع باعث پیچیده شدن مذاکرات هسته ای شده است.
 
واعظی با بیان این که مذاکرات هسته ای ایران یکی از پیچیده ترین و سخت ترین پروژه های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: انتظار نداشته باشیم پروژه ای مثل مذاکرات هسته ای با یک مذاکره و رفت و برگشت قابل حل باشد.
 
وی افزود: براساس سیاست های مشخص شده از سوی رهبر معظم انقلاب باید بگویم که قدم های خوبی در این مذاکرات برداشته شده است و به عنوان شخصی که سالها در این حوزه فعالیت داشته ام نسبت به آینده مذاکرات خوشبین هستم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: معتقدم با روند یک سال گذشته با حفظ حقوق مردم ایران در مذاکرات به نتیجه خواهیم رسید.
 
اقبال جهانی به روحانی دلیل عصبانیت نتانیاهو
 
واعظی همچنین درباره عصبانیت نخست وزیر رژیم صهیونیستی و صحبت هایش در مورد ایران گفت: می بینیم که مذاکرات ایران با 1+5 به خوبی پیش می رود و رویکرد رییس جمهورمان در سخنرانی ها و مذاکرات و ملاقات ها به نحوی بوده است که مورد استقبال بسیاری از رسانه های دنیا قرار گرفته اند.
 
وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران جایگاه جدیدی در دنیا و منطقه پیدا کرده است، افزود: آنها که تلاش دارند تصویر جمهوری اسلامی ایران را در دنیا مخدوش کنند امروز به نتیجه دلخواه خود دست نیافتند و شاهدیم که برای ثبات منطقه و ایجاد صلح و آرامش و همچنین مبارزه با رادیکالیسم و تروریسم دست به دامان ایران شده اند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها