هشدار پلیس فتا به مردم؛

فریب برنده شدن پیامکی در مسابقات را نخورید

رییس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد به پیامک هایی که با عنوان برنده شدن در مسابقات برای آنان ارسال می شود دقت بیشتری داشته باشند و در دام کلاهبردارانی که از این شگرد استفاده می کنند، نیفتند.
کد خبر: ۳۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲ - 01October 2014

فریب برنده شدن پیامکی در مسابقات را نخورید

به گزارش دفاع پرس، سرهنگ "محمدمهدی کاکوان" رییس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: علاقه شدید بسیاری از هموطنان برای شرکت در قرعه کشی های پیامکی، فرصت مناسب را برای مجرمان فراهم آورده تا از این فرصت از مردم کلاهبرداری کنند.

وی از دستگیری یک باند سه نفره از کلاهبرداران با شگرد برگزاری مسابقات پیامکی از طریق شبکه های ماهواره ای خبر داد و اظهار کرد: کلاهبرداران در پاسخ به پیامک های مردم اعلام می کردند که برنده جوایزی همچون لوازم خانگی و طلا شده اید و برای ارسال آنها به در منازل نیاز به هزینه پستی به مبلغ 45 هزار تا 48 هزار تومان است.
 
سرهنگ کاکوان اظهار کرد: بررسی های به عمل آمده از رییس این باند کلاهبرداری نشان داد که وی در یکی از حسابهایش از 297 نفر کلاهبرداری کرده است درحالی که وی در چهار بانک دیگر نیز حساب دارد و احتمالا تعداد فریب خوردگان زیاد است و در این زمینه در حال بررسی سایر حسابهای این فرد هستیم.
 
وی از نقل و انتقال 14 میلیون تومان وجه از یک حساب توسط کلاهبرداران خبر داد و گفت: این افراد با استفاده از 14خط تلفن اعتباری اقدام به برگزاری مسابقات از طریق شبکه های ماهواره ای می کردند.
 
رییس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه حساب های بانکی این باند از سوی معتادان بازگشایی می شد، اظهار کرد: این افراد کارت بانک ها را از معتادان بین 400 تا 500 هزار تومان خریداری کرده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می کردند.
 
وی از شهروندانی که با این شیوه از آنها کلاهبرداری شده خواست، به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و اقدام به شکایت از این کلاهبرداران کنند تا ضمن مجازات آنها ، امکان بازپرداخت وجه آنها نیز فراهم شود.
 
سرهنگ کاکوان با اشاره به اینکه تبلیغ در شبکه های ماهواره ای کار سختی نیست، بیان کرد: احراز هویت در این شبکه های ماهواره ای امکان پذیر نبوده و شهروندان نباید به تبلیغ در این شبکه ها اعتماد کنند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار