حجت الاسلام مصطفوی:

گلزار شهدا باید پاتوق ما باشد

برادر زاده شهید مصطفوی گفت: در زندان به قدری او را شکنجه کرده بودند که وقتی به ملاقتش رفتیم، نمی‌توانست راه برود و زندانبان او را کول گرفت و آورد.
کد خبر: ۳۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰ - 01October 2014

گلزار شهدا باید پاتوق ما باشد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، آئین نکوداشت خبرنگار و شهید شاخص بسیج اصناف کرمان در مسجد ولیعصر(عج) کرمان برگزار شد.

دراین مراسم، حجت الاسلام محسن مصطفوی، برادرزاده شهید، به بیان خاطراتی از وی پرداخت و گفت: شهید حسن مصطفوی از بچگی به حاج حسن معروف بود و از کسانی بود که برای پیروزی انقلاب زحمات بسیاری متقبل شد و زندان رفت.

وی افزود: شهید مصطفوی خیلی علاقه داشت به حوزه علمیه برود اما مقدور نشد و ایشان علاوه بر کار در پارچه فروشی؛ به مبارزات انقلابی هم  روی آورد.

حجت الاسلام مصطفوی اظهار داشت: جلسات عقیدتی او با دوستان؛ کم کم به جلسات سیاسی و مبارزاتی تبدیل شد که در این مقطع با شخصیتهایی چون شهید باهنر همراه شد و ساواک او را به جرم مبارزه مسلحانه دستگیر و به اعدام محکوم کرد.

وی اضافه کرد: در زندان به قدری او را شکنجه کرده بودند که وقتی به ملاقتش رفتیم، نمیتوانست راه برود و زندانبان او را کول گرفته و آورد.

این همرزم شهید، آزادی حاج حسن از زندان بعد از پیروزی انقلاب را فرصتی دوباره برای ادای تکلیف و خدمت دانست و ابراز نمود: وی بعد از انقلاب به سرپرستی روزنامه جمهوری اسلامی استان کرمان منصوب شد، همزمان به فعالیت در جهاد سازندگی همت گماشت و هر مسئولیت سختی که در جهاد وجود داشت؛ ایشان داوطلبانه میپذیرفت.

حجت الاسلام مصطفوی به حضور حاج حسن در جبهههای جنگ اشاره کرد و افزود: وی به عنوان مسئول تدارکات غرب کشور معرفی شد و در عملیات رمضان در حالی که آر پی جی زن بود، تیر به دست او برخورد نمود و خرج آر پی جیاش آتش گرفت.

وی گفت: از پشت گردن تا کمر حاج حسن سوخت و مدتها به خاطر این سوختگی نتوانست در جبهه حضور پیدا کند.

حجت الاسلام مصطفوی ادامه داد: عموی بزرگوارم یک شب قبل از شهادتش به من گفت بیا آخرین نماز شبمان را بخوانیم، نمازی که برای ایشان واقعا آخرین نماز شب بود.

وی افزود: حاج حسن سال 63 در عملیات بدر در اثر اصابت خمپاره در کنارش، به شهادت رسید و به دلیل عقب نشینی نیروها، پیکر مطهر این شیر جبهه، در منطقه ماند و پس از 13 سال تفحص شد و به زادگاهش بازگشت.

حجت الاسلام مصطفوی گفت: رفاقت با شهدا برایمان مثمر ثمر است و گلزار شهدا باید پاتوق ما باشد.

در ادامه سردار محمدرضا حسنی سعدی و برادر شهید مصطفوی نیز به بیان خاطراتی از شهدا پرداختند و در خاتمه از خانواده شهید با اهداء لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار