جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

امنیت مرزها مدیون رشادت‌های سربازان امام زمان(عج) است

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: امروز توان رزمی نیروهای مسلح ما بالاست و نیروها در تمامی مرزها مستقر هستند و مرزهای جمهوری اسلامی توسط سربازان امام زمان(عج) محافظت می‌شود.
کد خبر: ۳۰۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸ - 30September 2014

امنیت مرزها مدیون رشادت‌های سربازان امام زمان(عج) است

 به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، سرهنگ «علیرضا یداله پور» جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان فلاحی، نامجو، فکوری، جهان آرا و کلاهدوز با بیان اینکه بزرگداشت هفته دفاع مقدس به خاطر این برگزار میشود که دفاع ملت ما دفاع مقدس است که ملت ایران در برابر تجاوز رژیم بعثی عراق انجام داد، اظهار کرد: صدام دیکتاتور و جنگ طلب بود.

وی ادامه داد: صدام در زمان ریاست جمهوری البکر فردی را به نام حسین کاملی نزد البکر فرستاد که این شخص حامل پیغام صدام مبنی بر اینکه یا استعفا میدهی و یا اینکه همین جا تو را به قتل میرسانم که در پی این اقدام، البکر تقاضای امنیت برای خود و خانوادهاش را نمود و استعفا داد.

یداله پور افزود: صدام پس از اینکه به اریکه قدرت نشست به فکر حمله به ایران افتاد.

 جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران در بخشی از سخنان خود با اعلام اینکه در آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، انقلاب ما انقلاب نوپایی بوده و نیروهای نظامی، ژاندارمری، سپاه پاسداران و بسیج مردمی درگیر جنگهای داخلی بودند، یادآور شد: در آن شرایط تعدادی از یگانهای ارتش و تکاوران نیروی دریایی و تعدادی از برادران پاسدار و ژاندارمری توانستند معادلات نظامی صدام را مبنی بر اینکه یک روزه خرمشهر را تصرف و سپس بعد از 10 روز در تهران سخنرانی خواهد کرد، بهم زدند.

وی اضافه کرد: محاصره خرمشهر 35 روز به طول انجامید که این خود توان رزمی و افکار نیروهای بعثی را مختل نموده است.

سرهنگ یداله پور با اشاره به اینکه روز دوم جنگ یعنی اول مهر ماه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با پرواز 140 فروند در قالب کمان 99 تمام تأسیسات و پایگاه های نظامی عراق را مورد حمله قرار دادند، گفت: عراق در اوایل جنگ به وسیله نفت کش ها، اقدام به فروش نفت می کرد با توجه به اینکه عراق در خلیج فارس مرز آبی کمی داشت.

وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفتم آذر در عملیات مروارید سکوهای عراق را درهم شکست و صادرات نفت او را مختل کرد.

یداله پور به ذکر خاطراتی از امیر سرلشکر شهید مسعود منفرد نیاکی پرداخت و افزود: این شهید بزرگوار در عملیات فتح المبین وقتی دخترش مژگان به رحمت خدا می رود به همسر خود می گوید او کسی را دارد که کفن و دفن برایش انجام دهند اما من یک لشکر فرزند را دست چه کسی بسپارم.

وی در ادامه یادآور شد: شهید علیرضا نوری گمنامی است که وقتی حکم معاون وزیر را به دست او داد آن حکم را با دندان پاره کرد و گفت الان وقت دفاع است، معاون وزیری برایم  مناسب نیست.

سرهنگ یداله پور با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن علیه ایران اسلامی اظهار کرد: امروز استکبار جهانی با تهاجم فرهنگی از طریق رسانه ها و ماهواره ها مردم ایران را مورد حمله قرار می دهد.

وی افزود: باید ابعاد فرهنگ و فرهنگ سازی اسلامی را در جامعه تقویت کنیم تا دچار مشکل در بین فرزندان مان نشویم.

یداله پور گفت: امروز توان رزمی نیروهای مسلح ما بالاست و در تمامی مرزها مستقر هستند و مرزهای جمهوری اسلامی توسط سربازان امام زمان(عج) محافظت می شود.

وی امنیت مرزهای جمهوری اسلامی را حاصل رشادت ها و دلاوری های نیروهای مسلح و بسیج مردمی  دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای همسایه در حسرت این امنیت به سر می برند.


انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار