فرمانده کل سپاه در جمع افسران جنگ نرم:

تلفات جنگ نرم، خروج از دین است/ نقش مردم مومن و انقلابی در مقابله با جنگ‌ها تعیین کننده است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جبهه انقلاب اسلامی در بعد خارجی به خوبی پیش می‌رود و موفقیت‌های خوبی نصیب جبهه انقلاب و مقاومت اسلامی شده است. ولی در داخل کشور مشکل‌هایی داریم. سختی کار در فضای مجازی و حقیقی جنگ نرم بیشتر در داخل است.
کد خبر: ۲۹۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹ - 29September 2014

تلفات جنگ نرم، خروج از دین است/ نقش مردم مومن و انقلابی در مقابله با جنگ‌ها تعیین کننده است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین اختتامیه دومین نمایشگاه رسانههای دیجیتال انقلاب اسلامی که شب گذشته در سالن همایشهای سازمان صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به نقش مردم مومن و انقلابی در دفاع مقدس گفت: اکنون نیز دوران جنگ را سپری میکنیم. اما سوال این است که چرا این جنگ را باور نمیکنیم.

وی افزود: اکنون نیز باید مانند دوران دفاع مقدس اقدام به یک حرکت جهادی و عمومی بکنیم تا به اهداف خود دست پیدا کنیم.

سرلشکر جعفری بیان کرد: در جنگ نرم و در تهدیدات نرم فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هدف ایمان و باور مردم است.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: جنگ امروز از دفاع مقدس مهم تر است. ولی مشکل اینجاست که این جنگ حس نمیشود و متاسفانه آنانی که مسئولیت دارند نیز این جنگ را به خوبی حس نمیکنند.

وی بیان کرد: اگر مومن واقعی هستیم در عرصه دفاع از دین و انقلاب اسلامی نباید فرقی بین آن جنگ و جنگ امروز بدانیم. ولی تفاوتهایی است که به خوبی حس نمیشود.

سرلکشر جعفری با بیان اینکه حضور در دفاع مقدس راحتتر از حضور در جنگ نرم است، گفت: رسیدن به اهداف و عمل کردن در آن جنگ راحتتر از این جنگ است.

فرمانده کل سپاه با طرح این سوال که آیا جنگ امروز نیز مقدس است؟ تصریح کرد: واقعیت این است که آن قداست جنگ هشت ساله را دارد.

وی با برشمردن نقش مردم، رهبری، مسئولان و سازمانهای دولتی در دفاع مقدس و جنگ امروز گفت: در جنگ هشت ساله و این جنگ هدف دفاع از انقلاب اسلامی بوده و است. شهدا برای دفاع از اسلام و ولایت فقیه جنگیدند. این مطلبی است که در وصیتنامه شهدا آمده است.

سرلشکر جعفری بیان کرد: در جنگ سخت، سازمانهای دولتی حمایت میکنند. مسئولان نیز در دفاع مقدس حمایتی داشتند گرچه ناقص بود و دستهای از مسئولان نیز در آن دوران مشکلاتی ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه نقش مردم مومن و انقلابی در جنگ سخت و نیمه سخت مانند فتنه 78 و 88 تعیین کننده است، اظهار داشت: در جنگ نرم هدف دین، باورها و ارزشهای جامعه است. خطر جنگ نرم بیشتر از جنگ سخت است.

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: در جنگ نرم، حمایت مسئولان و سازمانهای دولتی یا دیده نمیشود و یا اینکه مسئولان روبروی جبههی انقلاب اسلامی هستند. یکی از فرقهای جنگ نرم و سخت این است که خاکریز مشخص نیست. تشخیص دوست از دشمن بسیار سخت است. به خصوص آنجایی که نفاق و دورویی به وسط میآید.

وی در ادامه به بیان تفاوتهای جنگ سخت و نرم پرداخت و گفت: نخستین تفاوت در مدیریت و هدایت است. در جنگ سخت مدیریت از بالا به پایین است. فرماندهی تصویب و ابلاغ میکند. اما در جنگ نرم نباید منتظر فرمان از بالا بود و باید حرکت خودجوش مردمی صورت گیرد که یک امر ضروری است.

سرلکشر جعفری دومین تفاوت را نوع هدف بیان کرد و گفت: هدف جنگ سخت خاک و امنیت است و هدف جنگ نرم ایمان و باور است.

وی تصریح کرد: سومین تفاوت در زمان است. جنگ سخت محدودیت زمانی دارد اما جنگ نرم از ابتدای انقلاب بوده است و تا آخر ادامه دارد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جنگیدن در جنگ سخت نیاز به اخلاص دارد، گفت: جنگ نرم پیچیدگیهایی دارد که جنگ دیروز نداشت. به همین دلیل نیاز به اخلاص و ایمان بالاتری است.

وی تلفات و خسارات جنگ سخت را شهید و جانباز عنوان کرد و در تشریح پنجمین تفاوت بیان کرد: تلفات جنگ نرم، خروج از دین، تضعیف ایمان و انحراف در افکار مردم است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار