فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش:

سرلشکر شهید فلاحی عامل آشتی مردم و ارتش در ابتدای انقلاب بود

ارشد نظامی آجا در جنوب‌شرق کشور گفت: ارتش جمهوری اسلامی تولد دوباره‌اش را مدیون شهید فلاحی است و این شهید بزرگوار پیوند مردم و ارتش را برقرار کرد.
کد خبر: ۲۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱ - 29September 2014

سرلشکر شهید فلاحی عامل آشتی مردم و ارتش در ابتدای انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، امیر «نادر علیدوست» فرمانده منطقهای جنوب شرق ارتش در یادواره امیر سرلشکر شهید ولی الله فلاحی، برگزاری یادوارههای شهدا را یکی از مهمترین عوامل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و گفت: در یادوارههای شهدا ذهن انسان ناخوداگاه به سمت دفاع و شرف و عزت سوق پیدا میکند و یاد شهدا حدیث رویایی ترنم باران بر سنگ سخت ظلم و ستم است.
 
ارشد نظامی آجا در جنوب شرق کشور افزود: شهدا در برابر هر آنچه ظلم و ستم بود، ایستادند و با نثار خون خویش در راه انقلاب، درخت اسلام را آبیاری کردند و آرامش و عزت را برای ما به ارمغان آوردند و این در حقیقت برگ زرینی در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی است.
 
وی در ادامه شهید فلاحی را نمونه بارز یک فرد مومن و انقلابی دانست و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و در اوج بحران ضد انقلاب، شهید فلاحی مسئولیت فرمانده نیروی زمینی ارتش را پذیرفت و پس از پشت سر گذاشتن مشکلات فراوان، بخصوص بحران و تشنج در منطقه کردستان که به دست ضد انقلاب صورت میگرفت و همچنین پس از موفقیت در تحکیم نظم و انضباط و سازماندهی نیروی زمینی، به ریاست ستاد مشترک ارتش برگزیده شد.
 
امیر علیدوست تصریح کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب با توجه به این که تعدادی از امرای ارتش اعدام شده و تعدادی هم به خارج فرار کرده بودند عامه مردم با ارتش رابطه خوبی نداشتند و شهید فلاحی از همان ابتدای کار با رفتن به میان مردم و سخنرانی در جمع آنها و نیز حضور در نماز جمعه، نقش ارتش در استقلال کشور را تبیین و مردم را نسبت به ارتش خوشبین کرد.
 
وی تصریح کرد: در حقیقت ارتش تولد دوباره خود را مدیون امام خمینی(ره) و شهید فلاحی است و این شهید بزرگوار با فراخوانی فرماندهان انقلابی، یگانها را تشکیل و لشکرهای مختلف را ساماندهی کرد و از همان زمان دروازههای فتح روی رزمندگان گشوده شد و آخرین حضور وی در مناطق عملیاتی ثامن الائمه بود که پس از اتمام عملیات و هنگام عزیمت به تهران هواپیمای ایشان و چند تن از سرداران سپاه و ارتش دچار حادثه شده و این فرمانده شهید به همراه همرزمانش به شهادت رسیدند.
 
علیدوست در پایان اضافه کرد: گرامیداشت حماسهها و دلاورمردیهای رزمندگان این مرز و بوم مهمترین وظیفه ماست، بنابراین این حماسهها و پایمردیها باید برای جوانان و نسل آینده به روشنی تبیین شود.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار