مشروح/ سرلشکر فیروزآبادی در همایش نقش ماندگار رادیو در دفاع مقدس:

جمهوری اسلامی در حال ویران‌سازی بنیادهای دست‌ساز غرب در منطقه است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی به‌عنوان مرکز ساماندهی تمدن اسلامی، در حال ویران‌سازی بنیادهای دست‌ساز غرب در منطقه است.
کد خبر: ۲۹۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰ - 28September 2014

جمهوری اسلامی در حال ویران‌سازی بنیادهای دست‌ساز غرب در منطقه است

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، سرلشکر بسیجی دکتر «سید حسن فیروزآبادی» رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز در همایش نقش ماندگار رادیو در دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی دستگاههای دولتی تحول انقلابی را زیر نظر شورای انقلاب شروع کردند.

وی ادامه داد: قانون اساسی توسط خبرگان نوشته، انتخاب رئیس جمهور انجام شد و نخست وزیری چون رجایی در صدر قرار گرفت. امید دشمنان قطع شد و منافقین به جمع مردم افتادند. دولت بعثی جنگ را آغاز کرد و هواپیماهای دشمن فرودگاهها و مناطق دیگر را بمباران کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ساعت دو بعد از ظهر 31 شهریور 1359 نقش رادیو در دوران دفاع مقدس آغاز شد، افزود: خبر آغاز جنگ و خبر تجاوز هواپیماهای دشمن، از طریق رادیو اعلام شد و رادیو نقش خود را بهعنوان میانداری مقدس و مورد اعتماد شروع کرد.

سرلشکر فیروزآبادی تصریح کرد: پیامهای امام(ره) از طریق رادیو پخش میشد؛ فرماندهان از طریق رادیو صحبت میکردند و مردم شنونده همه این صحبتها بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش رادیو در اعزام نیروها به جبهه گفت: رادیو توانست از مدارس، دانشگاهها، حوزههای علمیه، شهر و روستا جوانان را به سمت جبهه بکشاند.

وی یادآور شد: نهادها، مساجد، ستادهای مردمی و تشکلهایی برای پشتیبانی از جبههها تشکیل شد و زن و مرد و کوچک و بزرگ برای کمکرسانی به این واحدها آماده شدند.

سرلشکر فیروزآبادی ادامه داد: در مرحله بعد نوبت به کامیونها و قطارها برای ارسال هدایا و کمکهای پشتیبانی مردم به سمت جبههها رسید که در این مرحله نیز میتوان به نقش رادیو در گزارش دادن این اتفاقات اشاره کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که گزارش از صفحههای نبرد مرحله سوم کار رادیو محسوب میشود، خاطرنشان کرد: رادیو گزارشی از صحنه نبرد را به مردم منتقل میکرد که شور و هیجان را در میان جوانان برمیانگیخت و شهادتها و ایثارگریها را به شکل هنرمندانه گزارش میداد.

وی با بیان اینکه ارتش در خطوط دفاعی خود مشغول به دفاع بود و نیروهای مرزبانی با کمک مردم اجازه عبور دشمن را از مرزها نمیداد، افزود: سپاه نیز با کمک نیروهای مردمی و جهاد سازندگی هر کدام نقش خود را ایفا میکردند.

سرلشکر فیروزآبادی بیان کرد: گزارشهای رادیو از این صحنهها ضمن اخطار به دشمنان مهاجم، بیداری مردم ایران را بشارت میداد. کارکنان رادیو به ساخت برنامههایی از جنب و جوش مردم و رزمندگان میپرداختند که پیام دفاع مقدس و رزمندگان توسط رادیو در خانههای مردم پخش میشد و مردم مطلع میشدند و به سوی جبههها میآمدند.

وی افزود: روزی چند بار سخنان و صدای روح بخش امام خمینی(ره) از رادیو پخش میشد و با یکدستی اطلاعات راه وحدت ملی هموار میشد و در ادامه سرکوبی و انهدام دشمن متجاوز آغاز میشد.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه آهنگ ویژه پیروزی و گزارش گزارشگر رادیو به انتظارها پایان میداد، گفت: گزارشگران به زیبایی صحنههای نبرد را به تصویر میکشیدند و مردم در خانه، مغازه، ماشین و... صدای امام را به عنوان فرمانده کل قوا و رزمندگان حاضر در جبهه را میشنیدند.

وی ادامه داد: در زمان دفاع مقدس خبر جبههها در صدر بود و رادیو پاسخ دهنده توطئهها بود. رادیو در تمام سنگرها وجود داشت و در شبهای عملیات صدای بزرگان و علمای دین حاضر در جبهه و فرماندهان را پخش میکرد و با شروع عملیات گزارشگران در میدان حضور یافته و صحنهها را به تصویر میکشیدند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح بیان کرد: رادیو در آن دوران فراگیرترین رسانه بوده و در پی تلاش مسئولین بهعنوان مرجع مردم در انقلاب محسوب میشد. رادیو در دوران دفاع مقدس منادی ایمان بود.

وی ادامه داد: رادیو در نشر آثار دفاع مقدس و ادبیات آن نیز موفق عمل کرده است. هیچ یک از رسانههای دیگر با وجود نقشهای سازندهای که داشتند به اندازه رادیو نتوانستند نقش ایفا کنند.

سرلشکر فیروزآبادی با اشاره به گذشت 26 سال از جنگ تحمیلی برگزاری چنین همایشی را تحسین برانگیز برشمرد و اضافه کرد: رادیو امروز نیز پویا و زنده است و امواج آن پیش میرود و نقش آن را در بیداری اسلامی و مقاومت به خوبی میتوان دید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: اندیشه انقلاب اسلامی بهعنوان نمونهای ناب که نشأت گرفته از اسلام محمدی است، توانست در مدت کوتاهی مرزهای اسلامی را درنوردیده و پیام خود را به دورترین نقاط جهان برساند که رادیو در این بین نقش وسیعی داشته است و توانسته است اعتماد به نفس را در میان مسلمانان تقویت کند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: انقلاب در شیوه تعامل میان جهان مستقل و سلطه جو تحولی عظیم ایجاد کرد و مرز میان مستکبران و مستضعفان را مشخص کرد. همچنین تلفیق دین و سیاست، استقلال و امنیت از شاخصههای بارز انقلاب است که میتواند توسط ملتها مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی با محوریت ولایت فقیه و شکل مردم سالاری دینی و مقاومت، معادلات قدرت در روابط بینالملل را تغییر دهد. این وضعیت به وضوح قدرتهای جهان را به وحشت انداخته تا از تکمیل دایره قدرت در این محدوده ممانعت به عمل آوردند.

سرلشکر فیروزآبادی خاطرنشان کرد: ایران در چنین شرایطی در صدور تفکر، مبارزه با استبداد و بازگشت به اسلام ناب محمدی اعمال مدیریت میکند که رادیو یکی از کانالهای تاثیرگذار آن است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی بهعنوان مرکز ساماندهی تمدن اسلامی سربرآورد که با گذشت زمان تقویت میشود و در حال ویرانسازی بنیادهای دستساز غرب در منطقه است. در این بین رادیو در حرکت بیداری اسلامی میتواند موثر باشد. شکی نیست که روند بیداری اسلامی به شکست جبهه باطل و پیروزی جبهه حق منتهی خواهد شد. در چنین شرایطی عطر عدالت در سراسر جهان منتشر خواهد شد که این آمال مردم ایران است که به دنبال آن پرچم انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری به دست مهدی موعود سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار