همایش «زنان، اسوه‌های مقاوت و ایثار» در بیرجند برگزار شد

همایش «زنان، اسوه‌های مقاومت و ایثار» با هدف گرامیداشت جایگاه و نقش زنان در هشت سال جنگ تحمیلی، در بیرجند برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰ - 27September 2014

همایش «زنان، اسوه‌های مقاوت و ایثار» در بیرجند برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از بیرجند، حسین خسروی از یادگاران دوران دفاع مقدس در این همایش، با اشاره به نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس گفت: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تربیت شده دامان زنان متدین بودند و این اولین و مهم ترین نقش زنان در دفاع مقدس بود.

وی در ادامه افزود: زنان در دفاع مقدس براساس آموزههای اسلام و با الگوگیری حضرت زهرا(س) و به طور خاص در آن شرایط با تاسی از حضرت زینب(س) نقشهای متعددی را ایفا کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد:  یکی دیگر از نقش زنان در دفاع مقدس، کمک مستقیم در جبههها بود تا جایی که حتی با عراقیها درگیر و آنها را اسیر میکردند.

خسروی با بیان اینکه جنگ امروز سختتر و گستردهتر از جنگ ایران و عراق است، اظهار داشت: زمان جنگ ایران و عراق از 31 استان کشور تنها 5 استان درگیر جنگ بودند اما امروز همه مردم درگیر جنگ با دشمن هستند.

وی افزود: دیروز در میدان جنگ با  اسلحه، مهمات و هواپیما روبه رو بودیم اما امروز میدان جنگ عوض شده و مهمات میدان جنگ دشمن ماهواره، اینترنت و فضای مجازی است که به مراتب از جنگ ایران و عراق سختتر است.

خسروی در پایان با اشاره به اثرات منفی ماهواره در جامعه، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از شگردهای دشمن در فضای تهاجم، ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است و با شبکههای مختلف ماهوارهای قصد دارد تفرقه افکنی کند و وحدت را از بین ببرد، لذا مردم باید هوشیار باشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار