دریادار سیاری در آیین رونمایی از کتاب "تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر" مطرح کرد

دعوت از هنرمندان برای پرداختن به ناگفته‌های نداجا/ شکست راهبرد نظامی دشمن علیه ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناگفته‌های بسیاری در نیروی دریایی ارتش وجود دارد که از هنرمندان دعوت می‌کنیم به این حرف‌های ناگفته بپردازند که از جمله آن‌ها عملیات مروارید است.
کد خبر: ۲۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱ - 23September 2014

دعوت از هنرمندان برای پرداختن به ناگفته‌های نداجا/ شکست راهبرد نظامی دشمن علیه ایران

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار حبیبالله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در آیین رونمایی از کتاب تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست"، اظهار داشت: برگزاری چنین مراسمی زنده نگه داشتن یاد شهداست که این امر موجب اقتدار است؛ زیرا ما اذعان داریم آرامش، امنیت و زندگی امروز ما مدیون آنهاست؛ آنها هستی خود را فدا کردند و عزت و سربلندی را برای ما به ارمغان آوردند.

امیر سیاری ضمن تشکر از راوی کتاب، ناخدا صمدی و سید قاسم یاحسینی نویسنده آن گفت: نویسنده کتاب به مدت زمان طولانی که برای چاپ کتاب صرف شد اشاره کرد که باید این مشکل رفع شود.

فرمانده نداجا در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات نیروی دریایی در جنگ تحمیلی و اثرات آن در کشور اشاره و تصریح کرد: فرمانده معظم کل قوا در بیانات خود میفرمایند "نیروی دریایی میتواند در سیاستهای کلی کشور اثرگذار باشد"؛ در این جمله معنا و مفهوم بسیاری نهفته است؛ زیرا نیروی دریایی یک نیروی نظامی بوده که در نظر اول میتواند ارتباطی با سیاستهای کلی کشور نداشته باشد؛ که اینطور نیست.

وی ادامه داد: باید دید که مقام معظم رهبری بر چه مبنایی به این جمله اشاره کردند و در سیاست نظامی میتوان به شکست راهبرد نظامی دشمن اشاره کرد، زیرا عراق در پی تسخیر یک روزه خرمشهر سه روزه خوزستان و 7 روزه تهران بود که موفق نشد. ما افتخار داریم در سیاستهای نظامیگری تاثیر گذاشتهایم؛ زیرا با تحمیل شکست به راهبرد نظامی دشمن و تغییر فکر او، برای نظام خود راهبرد مقاومت تعریف میکنیم.

فرمانده نداجا با اشاره به عملیات مروارید گفت:  طی این عملیات، نیروی دریایی دشمن شکست خورد، اقتصاد آن تعطیل و از صادرات و واردات آن جلوگیری شد، سکوهای نفتی تعطیل شدند و از طرفی به کشورهای منطقه ثابت کردیم که جمهوری اسلامی ایران توان بالایی در سطح دریا دارد.

امیر سیاری اظهار داشت: پس میتوان نتیجه گرفت که نیروی دریایی چگونه میتواند در سیاست کلان نظام در عرصه مختلف نظامی، سیاسی و اقتصادی  حضور داشته و اثربخش باشد.

وی ادامه داد: پس از شکست نیروی دریایی عراق، همه با تجهیز این کشور تلاش کردند تا به واردات و صادرات ما لطمه وارد کنند، اما نیروی دریایی ارتش با تمام توان به حفاظت از سکوهای نفتی پرداخت و در امر واردات و صادرات نیز به خوبی عمل کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: حتی اکنون نیز اگر در خلیج عدن کشتیها را اسکورت نکنیم صادرت و واردات ما با مشکل مواجه میشود. نیروی دریایی سیادت جمهوری اسلامی را در آبهای آزاد ثابت کرده است.  

سیاری همچنین اظهار امیدواری کرد که هنرمندان اقتدار دیروز و امروز نیروی دریایی در آبهای آزاد دنیا را به نمایش بگذارند.

وی بیان کرد: ما از همه مسئولان هنری گلهمند هستیم که در این عرصه وارد نشدند، زیرا خانواده شهدا نیز از ما گلهمند هستند.

فرمانده نداجا با اشاره به اهمیت شناخت دریاهای ایران اذعان کرد: اکنون در کتابهای درسی مدارس شناخت دریا وارد شده است، اما هنرمندان از سختی فیلمبرداری، شرجی بودن آب و هوا و هزینه بالای کار در دریا صحبت میکنند، که هزینه و مشقت انجام آن بالاست.

سیاری گفت: تاکنون کسی ما را در این عرصه حمایت و راهنمایی نکرده است. از همه هنرمندان توقع داریم که به خاطر جواب به خانواده شهدا پای کار بیایند. نیروی دریایی هم آمادگی دارد که با هر آنچه که در دست دارد بتواند به هنرمندان عرصههای مختلف کمک کند تا یاد شهدا را زنده نگه دارند و اقتدار جمهوری اسلامی را نمایش دهند.

وی در پایان بیان کرد: ناگفتههای بسیاری در نیروی دریایی ارتش وجود دارد که از هنرمندان دعوت میکنیم به این حرفهای ناگفته بپردازند که از جمله آنها عملیات مروارید است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار