رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

جهاد و شهادت سرمایه عظیم جمهوری اسلامی ایران است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سرمایه جمهوری اسلامی ایران، جهاد و شهادت بوده که سرمایه‌ای عظیم است.
کد خبر: ۲۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹ - 23September 2014

جهاد و شهادت سرمایه عظیم جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، آیین رونمایی از کتاب تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر عصر امروز با حضور دریادار «حبیبالله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش، «مرتضی سرهنگی» مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، «محسن مومنی شریف» رییس حوزه هنری، حجتالاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از کارکنان نیروی دریایی ارتش در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

حجتالاسلام خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طی سخنانی در این مراسم با بیان این که امروز جنگ هنوز ادامه دارد، اظهار کرد: داستان دفاع ما، داستان ادامهداری است. امروز هم در حال دفاع هستیم، اما این دفاع بیرون از مرزهای ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اصول خود در عملیات والفجر 8 افزود: صدام به تنهایی نمیتوانست به کشور ما حمله کند؛ در عملیات والفجر 8، 32 فروند هواپیما در یک آن، در آسمان دیده شد که این اتفاق عجیبی است و نشاندهنده این است که دنیا برای جنگ با ما آماده بودند. اشتباه است که شروع جنگ را تنها به عراق نسبت دهیم؛ بلکه باید گفته شود که جهان با اسلام ناب به مقابله ایستاده و هنوز هم این جنگ ادامه دارد.

خاموشی تصریح کرد: سرمایه جمهوری اسلامی ایران، جهاد و شهادت بوده که سرمایهای عظیم است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که تنها در کشوری مانند جمهوری اسلامی که از مکتب اهل بیت(ع) بهره میبرد اتفاق بزرگی چون حماسه دفاع مقدس رخ میدهد، خاطرنشان کرد: از سال 1341 تا انتهای جنگ تحمیلی ما شهدای بسیاری را تقدیم کردهایم. رهبر کبیر انقلاب و همه مردم جانانه در جنگ تحمیلی ایستادند. این خاطرات و این اتفاقات باید مکتوب شوند.

وی گفت: این که حوزه هنری خاطرات تکاوران نیروی دریایی را چاپ و منتشر کرده، تحسین برانگیز است؛ اما باید ماجرای نبردهای نداجا را در عمق خلیج فارس به رشته تحریر درآورد؛ چراکه این اقدامات بسیار غرورآفرین است و باید به نسل بعد منتقل شود.

خاموشی در پایان از دریادار سیاری درخواست کرد در راستای مکتوب کردن خاطرات افرادی که در دوران دفاع مقدس حاضر بودند اقدام کند.

یاحسینی: یک فستفود فروشی هم به نام شهیدی که تنها پوتین از او به جا ماند، نیست!

سید قاسم یاحسینی، نویسنده کتاب «تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر» در ادامه این آئین با اشاره به مدت زمان صرف شده برای انتشار کتاب گفت: پس از 4 سال این کتاب چاپ و راهی بازار نشر شد.

وی افزود: در باب جنگ تحمیلی کتابهای بسیاری نوشته شده است و طبق آمار کتابخانه جنگ، تا کنون بیش از 100 هزار کتاب در خصوص جنگ و از این میان، حدود 300 کتاب در مورد خرمشهر منتشر شده است و وضعیت به شکلی شده است که برخی از کتابها به تکرار افتادهاند.

وی با اشاره به شخصیت ناخدا صمدی افزود: خوشحالم که به سراغ مردی از جنگ رفتم که صحبتهای تازهای برای گفتن داشت. او تاکنون سالها است که خود را سانسور کرده است.  ناخدا صمدی در همان چند روز مقاومت در خرمشهر چندین بار زخمی شده اما ایستاد و از سرزمین خود دفاع کرد.

یاحسینی تصریح کرد: به نظر من انتشار این کتاب تغییر گفتمانی که حضور این چنین گروههایی را نیز در دفاع مقدس نمایش میدهد. ما شاهد بویم که در یکم مهر ماه یک گردان 600 نفر از ساعت 5 صبح با دشمن بعثی درگیر میشوند و این اتفاق تا روزهای آخر نیز ادامه پیدا میکند.

نویسنده کتاب «تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر» در پایان گفت: در پل ارتباطی شهر شهیدی به نام محمد مختاری را از دست دادهایم که بدلیل انفجار ماشین پر مهمات پودر شده و فقط یک پوتین از او باقی میماند اما اکنون حتی یک فست فود فروشی هم به نام او نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار