امیر غلامزاده:

زیر دریایی کلاس فاتح به زودی به بهره برداری می‌رسد

رئیس سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی نیروی دریایی ارتش گفت: به زودی زیردریایی کلاس فاتح و چهارمین ناوشکن کلاس موج توسط جهاد خودکفایی نداجا به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۲۹۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵ - 23September 2014

زیر دریایی کلاس فاتح به زودی به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار دوم «علی غلامزاده» در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد گفت: در دوران دفاع مقدس نیروی دریایی ارتش 10 هزار کشتی را اسکورت کرد که از این تعداد حدود 300 شناور مورد اصابت موشکهای هواپیماهای عراقی قرار میگرفت که این با توجه به تعداد ماموریتهای این نیرو عدد بسیار قابل قبولی است.

وی با اشاره به اینکه از سال 62 تا 76 نزدیک به 300 پروژه را به اتمام و بهره برداری رساندیم، افزود: با فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر ساخت ناوشکن توانستیم ناوشکن جماران را بسازیم که درآن بدون اتکا به دیگر کشورها از سلاحهایی مانند پیشرفته ترین توپ 76 میلی متری و 46 میلی متری استفاده کردیم.

رییس ستاد سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی نیروی دریایی ارتش ادامه داد: فعالیت ما در بحث استفاده از دانش و توانمندی داخلی در حدی است که اکنون بدون نیاز به دیگر کشورها انواع ورقهای ساخت کشتی در داخل تولید میشود و پمپهایی که تا پیش از این به قیمت هر عدد 400 هزار پوند از انگلستان وارد میکردیم هم اکنون توسط متخصصان داخلی کشورمان تولید میشود و این قطعات را روی ناوشکنی مانند جماران مورد استفاده قرار میدهیم.

امیر غلامزاده در بخش دیگری از سخنان خود به دستیابی کشورمان به دانش ساخت شناورهای سنگینتر از ناوشکن جماران نیز اشاره کرد و گفت: با ساخت ناوشکن جماران این دانش و توانمندی را داریم که در صورت لزوم شناورهای سنگین تر از ناوشکن جماران ساخته شود.

وی با بیان اینکه ناوشکن دماوند نیز به زودی رونمایی خواهد شد در خصوص استفاده از زیر سطحیها عنوان کرد: زیر سطحیها به سه دسته سبک، نیمه سنگین و سنگین تقسیم میشود که ما در نیروی دریایی هم اکنون از زیر دریاییهای نیمه سنگین و سبک استفاده میکنیم. زیر دریایی فاتح نمونه بارزی است. البته در خصوص زیر دریاییهای نیمه سنگین نیز فعالیتهایی در حال انجام است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار