مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان خبر داد

برگزاری سالیانه 800 یادواره شهدا در کرمان/ انتشار 150 عنوان کتاب مربوط به شهدای استان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه سالیانه 800 یادواره شهدا در این استان برگزار می‌شود، گفت: در استان کرمان 6500شهید داریم و تاکنون حداکثر درباره 150 شهید کتاب نوشته شده است.
کد خبر: ۲۸۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰ - 23September 2014

برگزاری سالیانه 800 یادواره شهدا در کرمان/ انتشار 150 عنوان کتاب مربوط به شهدای استان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، سرهنگ پاسدار "محمدمهدی ابوالحسنی" عصر دوشنبه در مراسم آغاز سومین مسابقه بزرگ کتابخوانی دفاع مقدس پیرامون زندگی سردار شهید حمید عرب نژاد با عنوان "ستاره من" اظهار کرد: هفته دفاع مقدس بهانهای برای آغاز این حرکت برای معرفی زندگی این سردار بزرگ دوران دفاع مقدس بود.

وی افزود: شهید حمید عرب نژاد در روزهایی که بعضی از ما از سر احساس و نوجوانی در راهپیماییهای انقلابی شرکت میکردیم، ایشان مدیریت عملیاتهایی بر علیه رژیم را در استان کرمان به عهده داشت.

ابوالحسنی تصریح کرد: این شهید بزرگوار فرمانده بزرگ کرمانیها در کردستان بود و غفلت از این انسانهای بزرگ ما را مدیون نسل جوان کنونی و آینده خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود 800 یادواره شهید در استان کرمان برگزار میکنیم، افزود: در یکی از یادوارهها سردار حاج قاسم سلیمانی گفت؛ "شهدا آیههایی هستند که راه را نشان میدهند و ما راه را گم نکنیم"، لذا باید با این نگاه شهدا را عمیقتر شناخت، فهمید و عرضه کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ادامه داد: در استان کرمان 6500شهید داریم و تاکنون حداکثر درباره 150 شهید کتاب نوشته شده است.

وی خاطر نشان کرد: در کنار نشر کتاب؛ مقرر کردیم درصد مطالعه آنها را بررسی کنیم.

ابوالحسنی افزود: به توصیه سردار حاج قاسم سلیمانی برای معرفی شخصیت شهدا برنامهریزی کردیم ودر حال حاضر سالانه یک یا دو شهید را در قالب مسابقه کتابخوانی معرفی میکنیم.

وی گفت: نخستین مسابقه کتابخوانی درباره شهید حسین یوسف الهی بود که حدود 30 هزار کتاب در استان کرمان توزیع و حدود 16 هزار نفر در مسابقه شرکت کردند که مطمئنا این افراد کتاب را خواندهاند.

وی اضافه کرد: دومین مسابقه با عنوان "گلولههای بی خطر" درباره شهید حمید جعفرزاده بود و در سومین مسابقه کتاب "ستاره من" درباره شهید حمید عربنژاد معرفی که 30 تا 50 هزار جلد از این کتاب در استان کرمان توزیع میشود.

ابوالحسنی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در سطح استان و بلکه کشور این سردار بزرگ را معرفی کنیم. هدف ما این است که در این دنیای مادی مسیر انسان را عوض کرده و فریاد شهید عرب نژاد را که "مردم از قبیله خدا باشید" ادامه داده و به گسترش این فریاد کمک کنیم.

وی خاطر نشان کرد: به توصیه شهید عربنژاد، بیائیم علم شهید را برافرازیم و از قبیله خدا باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان گفت: پیام شهدای ما در مالزی و دیگر کشورها به گوش مردم رسیده است؛ بیم دارم شهدای ما را بیش از ما دیگران بشناسند.

وی اظهار امیدواری کرد بتوانیم در توان خود یک شهید از 6500 شهید استان را معرفی کنیم.

مسابقه کتابخوانی "ستاره من" با جوایز 72 کمک هزینه سفر کربلای معلا، 72 کمک هزینه سفر مشهد مقدس و 72 بسته فرهنگی دفاع مقدس به برندگان این مسابقه در کرمان برگزار میشود.

شهید حمید عربنژاد در سال 1332 در روستای حمیدیه از توابع کرمان به دنیا آمد. وی جانشین محور عملیاتی لشکر 41 ثارا بود و در عملیات بیتالمقدس به شهادت رسید. کتاب "ستاره من" در ده فصل به نقل از زبان برادر، همسر، خواهر و همرزمان شهید گردآوری و تنظیم شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار