یک کارشناس در گفت و گو با دفاع پرس:

پیروزی حزب الله در منطقه با الهام از دفاع مقدس انجام شد/ سرداران دفاع مقدس فرهنگ مقاومت را در منطقه توسعه دادند

یک کارشناس با اشاره به تاثیرات منطقه ای دفاع مقدس در مقاومت اسلامی در منطقه گفت: پیروزی حزب الله در منطقه با الهام از دفاع مقدس انجام شد.
کد خبر: ۲۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹ - 23September 2014

پیروزی حزب الله در منطقه با الهام از دفاع مقدس انجام شد/ سرداران دفاع مقدس فرهنگ مقاومت را در منطقه توسعه دادند

محمد علی صمدی در گفت و گو با دفاع پرس به بررسی نحوه تاثیرگذاری دفاع مقدس بر فرهنگ مقاومت اسلامی در منطقه پرداخت.

صمدی با اشاره به تاثیر گذاری دفاع مقدس در مقاومت اسلامی منطقه به خبرنگار بین الملل دفاع پرس گفت: این تاثیر گذاری به طور غیر مستقیم و با واسطه انجام شده است . صدام و رژیم بعث عراق تمام تلاش خود را می کردند که جنگ میان ایران و عراق را جنگ قومی میان عرب و عجم شیعه و سنی معرفی کنند.

این کارشناس اظهار داشت: با توجه به اسناد عراقی صدام تلاش کرد در کنار این جنگ در جبهه خوزستان و غرب جبهه کاملا فرهنگی را نیز باز کند تا انقلاب اسلامی را از سکه بیاندازد و موقعیت هایی را به دست آورد.

وی با اشاره به میانجیگری برخی از کشورها برای پایان دادن به جنگ عراق علیه ایران ادامه داد: برخی از کشورها در این میانجیگری سعی می کردند منافع انقلاب را نادیده بگیرند. به طوری که قابل اعتماد ترین شخصیت ها مانند یاسر عرفات از ایران و انقلاب اسلامی به واسطه جنگ صدام فاصله گرفتند و چوب آن را نیز خوردند.

صمدی ادامه داد: تاثیر گذاری دفاع مقدس در مقاومت منطقه بلافاصله بوسیله شیعیان لبنان انجام شد و این تاثیرات به جهان عرب نیز انتقال پیدا کرد.

این کارشناس افزود: ما بخشی از ملت مستضف لبنان را آموزش دادیم برای نبرد با اسراییل و این سرمایه گذاری معنوی بر روی شیعیان لبنان انجام شد و بعد از پایان جنگ نتیجه این سرمایه گذاری را در مرزهای کشور دیدیم که یکی از آنها پیروزی حزب الله بر اسراییل بود.

وی ادامه داد: جهان عرب این موفقیت بزرگ را دیدند واز بعد  نظامی از حزب الله الگوگیری کردند به طوری که بعد از جنگ اعتبار سیاسی ایران در جهان افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به نقش حزب الله در انتقال تجارب جنگ ایران در منطقه گفت: حزب الله آنچه را در فضای مناسب به لحاظ معنوی دریافت کرده بود در یک زنجیر و حلقه ارتباطی به کشورهای دیگر مسلمان انتقال داد.

صمدی ادامه داد: قهرمانان مقاومت حزب الله چون عماد مغنیه و سید حسن نصرالله فرهنگ جهاد و دفاع مقدس را در جبهه های خوزستان از رزمندگان و سرداران دفاع مقدس دریافت کردند و به مرور زمان با تشکیلات اموزشی ایران در مقاومت اسلامی در کشور خود به کار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از فرماندهان دفاع مقدس با نیروهای حزب الله لبنان در تماس بودند و تجربیات خود را به انها انتقال می دادند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار