گزارش دفاع پرس از بررسی نشست ائتلاف امریکایی علیه داعش

زارعی: ائتلاف امریکایی با هدف غافلگیری ایران از مسئله سوریه تشکیل شد/امریکا در حال بازسازی جبهه ای علیه سوریه است

زارعی در نشست ائتلاف امریکایی علیه داعش در پژو هشکده روابط بین الملل گفت: امریکایی ها می خواهند وانمود کنند نیتشان خیر خواهانه است و عملیاتشان علیه سوریه ضعیف است اما حال می دانیم فلش عملیات امریکا برای سقوط دولت دمشق است و می خواهند از این طریق ایران را غافلگیر کنند.
کد خبر: ۲۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰ - 22September 2014

زارعی: ائتلاف امریکایی با هدف غافلگیری ایران از مسئله سوریه تشکیل شد/امریکا در حال بازسازی جبهه ای علیه سوریه است

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس ، زارعی  کارشناس مسائل خاورمیانه در نشست بررسی ائتلاف امریکای علیه داعش  با اشاره به اهداف  تشکیل این ائتلاف آمریکایی گفت: اگر ببخواهیم از منظر آمریکایی ها به داعش نگاه کنیم امریکاییی ها تصمیم دارند گروه متمردی چون داعش را تبدیل به متمرد متعهد بکنند و این کار را از طریق فشار روانی و تبلیغاتی انجام دهند تا داعش را وارد بازی امریکایی کنند.

وی ادامه داد: امریکایی ها معتقدند مسئله اصلی برای انها ایران و مقاومت در منطقه است و می دانند تا زمانی که مقاومت هست آن جبهه متمرد داعش به یک جبهه متعهد تبدیل نمی شود.

کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد: برای امریکایی ها مسئله اصلی ایران و انقلاب اسلامی است و نه داعش به طوری که بسیاری از مسوولان آمریکایی ومانند کسینجر ، جان کری و شخصیت های دیگر بر این نکته تاکید دارند.

زارعی با اشاره به تصمیم اخیر امریکایی ها در کنفرانس پاریس گفت: بنابراین آمریکایی ها برای مقابله با داعش تنها جبهه هوایی را برگزیدند و در نبرد زمینی با داعش در عراق وارد مقابله نمی شوند.

وی با اشاره به شکست امریکا در مبارزه با تروریسم گفت: اساسا امریکایی ها در مبارزه با تروریسم تجربه شکست خورده دارند. در سال های 2003 تا 2007 امریکا در رویارویی با جبهه تروریسم که در ان دوران هنوز عنوان داعش را نداشت قرار داشت و کارزار گرمی میان نیروهای نظامی عراق و داعشی ها در حال انجام بود شکست خوردند اما امروز که داعشی ها سه استان را در عراق و دو استان را در سوریه  تحت تسلط دارند که منطقه ای با وسعت 250 هزار کیلومتر است چطور می تواند امریکا بر انها غلبه کند.

زارعی گفت: با توجه به شکست های پی در پی امریکا در سال 2011 امریکا پای برگه خروج از عراق را امضا کرد بنابراین امریکا چطور می تواند امروز داعیه دار مقابله با داعش باشد.

تحلیلگر مسائل غرب آسیا گفت: پس از اعلام امریکا مبنی برحمله هوایی به داعش گروه های مقاومت عراق از هماهنگی با امریکایی ها امتناع کردند و گفتند که مواضع خود را ترک می کنند.

کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: بعد از پیروزی نیروهای عراقی علیه داعش در آمرلی امریکایی ها برای ورود به عراق در صحبت هایشان عقب نشینی کردند چراکه انها متوجه شدند عراقی ها حاضر نیستند با انها همکاری و هماهنگی داشته باشند و از سوی دیگر عراقی ها می دانند داعش موضوع اصلی برای امریکایی ها نیست بلکه عراق و سوریه وجبهه مقاومت  برای انها مهم است.

زارعی ادامه داد: در یمن  که مردم تنها به دنبال اصلاحات و مطالبات خود هستند و از گروه خونی مقاومت به حساب می آیند داعشی ها را بسیج کردند که شرایط یمن را بحرانی کنند . در عراق نیز سعی دارند جبهه دموکراتیک تشکیل شده در عراق را به چالش بکشند.

تحلیگر مسائل خاورمیانه گفت: از این به بعد باید منتظر این باشیم فشار ها تاحدزیادی از عراق به سوریه پیش برود و امریکا در حال بازسازی جبهه سال گذشته علیه سوریه هست تا از طریق سیستم  امنیتی عراق به سیستم سیاسی سوریه نفوذ کنند و به ان ضربه بزنند.

وی در خصوص یکی دیگر از اهداف تشکیل ائتلاف علیه داعش گفت: امریکایی ها می خواهند وانمود کنند نیتشان خیر خواهانه است و عملیاتشان علیه سوریه ضعیف است اما حال می دانیم فلش عملیات امریکا برای سقوط دولت دمشق است و می خواهند از این طریق ایران را غافلگیر کنند.

وی با اشاره به نقش ترکیه و انگلیس در توطئه علیه سوریه گفت: انگلیس و ترکیه ارکان عملیات علیه سوریه هستند و ترکیه بیش از عربستان می خواهد در این پرونده نقش افرینی کند. متحد اصلی امریکا در اقدامات نظامی ترکیه است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار