تشرف بانوى تازه شیعه شده اوکراینی به حرم مطهر امام علی(ع)+تصاویر

بانوی تازه شیعه شده اوکراینی پس از تشرف به حرم مطهر امام اول شیعیان گفت: اسلام آوردنم را همچون گردنبند با ارزشى می‌دانم که خداوند به گردنم آویخته است.
کد خبر: ۲۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴ - 22September 2014

تشرف بانوى تازه شیعه شده اوکراینی به حرم مطهر امام علی(ع)+تصاویر

به گزارش دفاع پرس، هیأتى به نمایندگى از مؤسسه فرهنگى رسالت اسلامى اهل بیت(ع) در شهر دونتسک اوکراین به زیارت حرم مطهر حضرت امام علی(ع) مشرف شد و با چند تن از مسؤولین آستان دیدار کرد.

«خانم ایلاف الساعدى» مدیر این مؤسسه فرهنگى و مذهبى به همراه مسؤول بخش روابط عمومى و یک بانوى تازه شیعه شده اوکراینی در این هیأت حضور داشتند.

الساعدى طى مصاحبه اى با واحد اطلاع رسانى آستان اظهار داشت: مؤسسه رسالت اسلامى اهلبیت(ع) بعنوان یک انجمن دینى در شهر دونتسک اوکراین به فعالیت مىپردازد و برنامههاى آموزشى مختلفى در زمینههاى مختلف قرآنى و احکام را براى عموم مسلمانان و علاقهمندان به این دین مبین برگزار مىکند. یکى از مهمترین اهدافى که توسط این مؤسسه دنبال مىشود نشر دین اسلام و فرهنگ والاى اهل بیت(ع) و فراخواندن به وحدت اسلامى در میان جوامع غربى مىباشد. به لطف الهى و با تلاش تمامى کارکنان این مؤسسه چندى پیش توانستیم 5 بانوى اکراینى را به دین اسلام فرا بخوانیم.

مسؤول مؤسسه رسالت اسلامى در اوکراین در ادامه گفت: این مؤسسه برنامههاى آموزشى دیگرى از قبیل آموزش زبان عربى و دوره هاى آموزشى ویژه کودکان را نیز در دست اجرا دارد و علاوه بر آن کتابخانهاى با چهار زبان (عربى و روسى و انگلیسى و آذرى) نیز راه اندازى شده است. همچنین سعى داریم در آینده نزدیک یک رادیوى ویژه جهت پخش برنامه هاى مختلف اسلامى و سخنرانىهاى دینى به زبان روسى و برنامه هاى تفسیر قرآن به زبانهاى مختلف را راه اندازى کنیم.

«حاج عامر» مسؤول بخش روابط عمومى این مؤسسه فرهنگى نیز در رابطه با فعالیتهاى این نهاد اظهار داشت: نشر فرهنگ اهل بیت(ع) یکى از اهداف مهم این مؤسسه بوده و با دنبال کردن آن توانستیم تعداد زیادى از افراد را به دین مبین اسلام فرا بخوانیم. همچنین با همکارى مجموعه اى از جوانان خود جوش جزوهها و کتابچه هاى مختلف آموزشى پیرامون اسلام و اهل بیت(ع) را به صورت دوره اى منتشر مىکنیم.

حاج عامر تأکید کرد: علیرغم تهاجم فرهنگى گسترده علیه اسلام و مذاهب اسلامی در غرب، اما مذهب اهلبیت(ع) جایگاه والا و نیک خود را نزد جامعه اوکراین از دست نداده و این امر نتیجه موقعیت منحصر به فرد فرهنگ اهل بیت(ع) در میان ادیان و مذاهب مختلف مىباشد.

«خانم مریم» بانوى تازه مسلمان اوکراینی که در میان اعضاى این مؤسسه حضور داشت نیز گفت: خداوند را شاکرم که مرا به دین اسلام هدایت فرمود. اسلام آوردنم را همچون گردنبند با ارزشى میدانم که خداوند به گردنم آویخته است. آشنایى با اسلام واقعى را از طریق مطالعه کتاب آغاز کردم و با هر چیزى که به اهل بیت(ع) مربوط مى شود آشنا شدم و به لطف این بزرگواران بود که به دین مبین اسلام ایمان آوردم.

منبع:ابنا

 

نظر شما
پربیننده ها