سردار دهقان در دیدار با وزیر دفاع ترکمنستان:

ایران امنیت کشورهای همسایه را امنیت خود می‌داند/ کشورهای ساحلی دریای خزر با اعتمادسازی حافظ ثبات این دریا باشند

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که ایران امنیت کشورهای همسایه را امنیت خود می‌داند، گفت: کشورهای ساحلی دریای خزر باید با تشریک مساعی، حسن هم‌جواری و اعتمادسازی حافظ صلح، امنیت و ثبات این دریا باشند.
کد خبر: ۲۸۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸ - 15September 2014

ایران امنیت کشورهای همسایه را امنیت خود می‌داند/ کشورهای ساحلی دریای خزر با اعتمادسازی حافظ ثبات این دریا باشند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، مذاکره سردار سرتیپ «حسین دهقان» وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و «بگنج گاندوگیف» وزیر دفاع جمهوری ترکمنستان در محل وزارت دفاع این کشور در عشقآباد برگزار شد و طرفین در این مذاکره بر تقویت و گسترش روابط دفاعی دو کشور تاکید کردند.
 
سردار دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این مذاکره با تبریک ۲۷ اکتبر، سالروز استقلال جمهوری ترکمنستان به دولت و ملت این کشور و تشکر از استقبال و مهماننوازی همتای ترکمنی خود، به اشتراکات تاریخی، فرهنگی، دینی و وجود پیوستگیها و همبستگیهای قومی و خونی میان دو ملت اشاره کرد و گفت: این اشتراکات ایجاب میکند روابط دو جانبه در همه سطوح گسترش یابد.
 
سردار دهقان با اشاره به ملاقات روسای جمهور دو کشور در حاشیه اجلاس شانگهای و تاکید رهبران دو کشور بر ضرورت گسترش روابط همهجانبه افزود: جمهوری اسلامی ایران امنیت و پیشرفت کشورهای منطقه بهویژه کشورهای همسایه را امنیت خود میداند.
 
وزیر دفاع با بیان اینکه امروز مرزهای ایران و ترکمنستان مرزهای دوستی و برادری است، گفت: این امنیت و ثبات بستر مناسبی است تا در پرتو آن قابلیتها و ظرفیتهای بالقوه میان دو کشور به فعلیت برسد.
 
وی همچنین از دریای خزر بهعنوان دریای صلح و دوستی یاد کرد و گفت: کشورهای ساحلی باید با تشریک مساعی، حسن همجواری و اعتمادسازی حافظ صلح، امنیت و ثبات این دریا باشند.
 
سردار دهقان با اشاره به جنایات رژیم جنگافروز و کودک کش صهیونیستی در غزه که امروز از سوی سازمانهای بینالمللی بهعنوان جنایت جنگی یاد میشود، همکاری کشورهای اسلامی برای جلوگیری از تکرار اینگونه جنایات ضد بشری را مورد تاکید قرار داد.
 
وی خاطرنشان کرد: شکست خفتبار رژیم صهیونیستی در غزه نشان داد این رژیم جنایتکار، با وحدت عمل و قاطعیت مسلمانان، رژیمی شکستخورده، منزوی و منفعل است.
 
انتهای پیام/
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار