سردار جزایری:

معضل بدحجابی با اهتمام دولت برای همیشه حل می‌شود/ ناجا وظایف خود را در زمینه رعایت حجاب انجام دهد

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به لزوم اهتمام همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها به ویژه نیروی انتظامی در اجرای قانون عفاف و حجاب، گفت: ناجا به وظیفه خود در مورد رعایت حجاب و عفاف عمل می‌کند.
کد خبر: ۲۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴ - 14September 2014

معضل بدحجابی با اهتمام دولت برای همیشه حل می‌شود/ ناجا وظایف خود را در زمینه رعایت حجاب انجام دهد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار «سید مسعود جزایری» در سخنانی پیرامون موضوع عفاف و حجاب و پرهیز از هرگونه کوتاهی و بیتفاوتی در این زمینه اظهار کرد: چنانچه دستگاههای وابسته به دولت اهتمام لازم را نسبت به رعایت قانون حجاب و عفاف مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته باشند، معضل بدحجابی بهسرعت برای همیشه حل خواهد شد.

وی افزود: در هر جامعه و کشوری چنانچه اجرای قوانین و مقررات با ضعف و سستی توسط مجریان دولتی مواجه شود، بروز چالش و ناهنجاری قطعی خواهد بود.

جزایری در ادامه با تبیین نوع مواجهه با پدیدههای اجتماعی و ضرورت انجام حرکت ایجابی و سلبی در کنار یکدیگر تصریح کرد: حرکت ایجابی و سلبی پیرامون رعایت حجاب و عفاف در جامعه، دستگاههای مسئول باید به وظایف خود عمل کنند و ازجمله هرگونه کوتاهی و بیتفاوتی در مورد پدیده زشت اقدامات خلاف عفت عمومی و حجاب اسلامی در اماکن عمومی، سازمان و دستگاهها و بخشهای دولتی و غیردولتی، گناهی بزرگ است که قطعاً مدیران و رؤسای سازمانهای مربوطه بایستی پاسخگوی آن باشند.

رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با تاکید بر اینکه با موضوع حجاب و عفاف و سایر مسائل اجتماعی نباید با نگاه سیاسی و گروهی و جناحی برخورد کرد، گفت: منافع دراز مدت انقلاب اسلامی، تمدن نوین اسلامی و حرکت پویایی که با پرچمداری جمهوری اسلامی ایران در جهان آغاز شده است، باید فراروی مسئولان و مدیران باشد و نوع نگاه به مقولههایی چون حجاب و عفاف باید در تراز جامعه نمونه و الگو برای بشریت تنظیم شده و مورد اهتمام قرار گیرد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح حرکتهای غربگرایانه، ترویج سبک زندگی غیر اسلامی و بیبندوباری جوامع اروپایی و آمریکایی و جوامع غیردینی و موارد مشابه را برخلاف حرکت تمدنسازی انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: یکی از راهبردهای ابر سرمایهداری و صهیونیزم جهانی مانعتراشی در راه تمدنسازی نوین اسلامی است که ترویج فساد و فحشا و سبک زندگی غیراسلامی و ترویج آموزههای اومانیسم و لیبرالدموکراسی از مصادیق بارز آن بهشمار میآید. در اسناد فراوانی که از دشمنان انقلاب اسلامی در دست است، آنها بر اجرای این راهبرد بزرگ بسیار اصرار دارند.

جزایری در ادامه تصریح کرد: نمیشود به بهانه کمکاری نسبت به اقدامات ایجابی و فرهنگی در مورد عفاف و حجاب، جلوی کارهای سلبی را گرفت و اجازه داد چهره شهرهای ما از آراستگی موردنظر اسلام عزیز فاصله گرفته و با عرفیسازی این ناهنجاری، نسلهای بعدی را در معرض آسیبهای بیشتر و بیتفاوتی در مورد آموزههای اسلام عزیز قرار دهیم و چهبسا ضمن ترویج قانونگریزی به ترویج گناه و بیمبالاتی و هموارسازی راهبردهای دشمنان انقلاب اسلامی کمک کنیم.

فرمانده قرارگاه جنگ نرم اظهار داشت: عدهای تلاش میکنند حل مسئله بدحجابی را بهگونهای سخت و دشوار و حتی دستنیافتنی جلوه دهند، در حالی که تجربه این مسئله در کشور ما حاکی از آمادگی زنان و مردان فهیم ایران اسلامی برای رعایت این مهم در جامعه است و چنانچه عزم و اراده دولت بر این امر استوار شود اکثریت جامعه ما نشان خواهد داد خواهان اجرای احکام شرعی دین مبین اسلام و قوانین و مقررات مربوطه هستند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با هشدار نسبت به اینکه هیچکس خیال نکند روند جامعه ما با بیتوجهی و کمتوجهی به احکام اسلام و رواج بیبندوباری به راه مقصود خواهد رسید، تاکید کرد: باید از سرنوشت جوامعی که در جاده غرب و تمدنهای ورشکسته پای نهاده و هویت خود را از دست دادهاند درس عبرتی گرفت.

جزایری با تاکید بر ضرورت اهتمام همگانی برای اجرای قانون عفاف و حجاب گفت: در شرایط امروز نباید منتظر بود تا همه دستگاهها با کمال دقت قانون عفاف و حجاب را به اجرا در آوردند و عدم رعایت قانون توسط بعضی سازمانها و دستگاهها بهانهای برای گریز دیگران بهشمار آید. هر دستگاهی باید به وظیفه قانونی خود عمل کند تا بهمرور سایرین هم به این قافله نور ملحق شوند.

وی تصریح کرد: بر این اساس دستگاه انتظامی کشور موظف است وظایف خود در این زمینه رعایت حجاب و عفاف باکمال دقت به انجام رساند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با اشاره به رسالت و وظایف خطیر دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: چنانچه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بهعنوان دستگاه متولی قانونگذار پیگیر اجرای مصوبه خود در زمینه عفاف و حجاب باشد، قطعاً وضعیت جامعه در این زمینه به طرف اصلاح حرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار