در سومین یادواره شهدای مزینان

از 25 خانواده شهید روستای مزینان تجلیل به عمل آمد

در سومین یادواره بیش از هفتاد شهید و ده ها ایثارگر مزینانی با عنوان «شاهدان کویر مزینان» با حضور مسئولین و مقامات محلی و مردم شهید پرور شهرستان «داورزن» و روستاهای تابعه برگزار شد، از 25 خانواده شهید روستای مزینان تجلیل به عمل آمد.
کد خبر: ۲۷۸۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲ - 12September 2014

از 25 خانواده شهید روستای مزینان تجلیل به عمل آمد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در سومین یادواره شهدای مزینان که در هیئت حسینی مزینان برگزار شد، پس از دعا برای سلامتی مقام معظم رهبری، از مادر شهیدان سید حسن، سید حسین و سید محمدحسینی مزینانی و پدر و مادر شهیدان علی، محمد و حسین شهیدی مزینانی و والدین ۲۵ شهید خفته در بهشت علی(ع) مزینان تجلیل به عمل آمد.

این مراسم که به همت شورای اسلامی، دهیاری، ستاد یادواره شاهدان کویر، پایگاه بسیج شهدای مزینان و گروه جهاد دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد، ضمن سخنرانی باخرد از راویان دفاع مقدس و دکتر صادقی از مسئولین گروه جهادی دانشگاه تربیت مدرس، سرودی توسط نونهالان بسیج مزینان اجرا و چندین نماهنگ نیز به نمایش گذاشته شد.

در این مراسم با شکوه علاوه بر شرکت مردم و مسئولین نهادها و ادارات شهرستان داورزن، جمع کثیری از مردم قدرشناس و ولایتمدار روستای «صدخرو»، «سویز»، «بهمن آباد»، «غنی آباد»، «کلاته مزینان» و دیگر روستاهای شهرستان داورزن به همراه مردم شهید پرور کویر تاریخی مزینان شرکت کردند.

نمایشگاه هنرهای تجسمی از آثار شهدا و رزمندگان دفاع مقدس و تجلیل از برگزیدگان مسابقات فوتسال شهرستان داورزن از برنامه های جنبی این یادواره بود که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

روستای تاریخی مزینان که از توابع استان خراسان رضوی بوده و در ۸۰ کیلومتری سبزوار و ۶ کیلومتری شهرستان داورزن واقع شده،زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی همچون مفسر عالی مقام قرآن کریم، استاد محمد تقی شریعتی مزینانی و فرزند برومندش دکتر علی شریعتی است که بیش از ۷۰ شهید و ده ها ایثارگر و جانباز و آزاده در دفاع مقدس تقدیم داشته است.

مردم مزینان مهمترین افتخارشان را وجود دو خانواده دارای سه شهید و سه خانواده  دو شهید می دانند که خانواده شهیدان حسینی و شهیدی که هرکدام سه جوان خود را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده اند در مزینان زندگی می کنند و همچنین اولین شهید شهرستان داورزن در سال های اولیه دفاع مقدس در این روستا تشییع و به خاک سپرده شده است.

به تازگی نیز سردار شهید حاج محمد مزینانی جانباز۷۰درصد شیمیایی که از نیروهای برجسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود در اثر صدمات شیمیایی به لقاء الله پیوست و پیکر مطهرش پس از تشییع در تهران و داورزن در بهشت علی(ع) مزینان آرام گرفت.

مزینان دارای اماکن تاریخی بسیاری از دوره های پیش از اسلام و تمدن اسلامی است که به همین خاطر ثبت آثار ملی و باستانی شده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی رضا صانعی مزینانی
|
-
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
0
0
من به مزینانی بودن خودم با این شهدای عزیز و خاندان بزرگ شریعتی افتخار می کنم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار