امیر اسماعیلی در جمع خبرنگاران:

هواپیمای ناتو با کمک جنگنده‌های نهاجا بر زمین نشانده شد/ حضور 104 نظامی امریکایی در این هواپیما

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: هواپیمای متعلق به ناتو که حامل 104 نظامی امریکایی بود، با کمک جنگنده‌های نیروی هوایی بر زمین نشانده شد.
کد خبر: ۲۷۴۴۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷ - 08September 2014

هواپیمای ناتو با کمک جنگنده‌های نهاجا بر زمین نشانده شد/ حضور 104 نظامی امریکایی در این هواپیما

به گزارش خبرنگار گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در حاشیه مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز پدافند هوایی در دانشگاه جنگ برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به فرود یک هواپیمای تحت اجاره ناتو در بندر عباس، اظهار داشت: این هواپیما خود را با عنوان جعلی ایرباس 300 معرفی کرده بود و قصد عبور از فضای کشور را داشت که به وسیله دستگاههای شنود سیستم پدافند هوایی سیگنالهای نظامی از آن دریافت شد.

وی افزود: پس از عدم ارائه مشخصات صحیح هواپیما از سوی خلبان، این هواپیما با کمک جنگندههای نیروی هوایی بر  زمین نشانده شد که با توجه به دریافت المانهای نظامی متوجه شدیم که این هواپیما نظامی و مدل بوئینگ 737 است، که 104 نظامی آمریکایی در آن حضور داشتند و متعلق به ناتو بوده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش ادامه داد: خلبان هواپیمای بوئینگ 737 پس از فرود، متوجه اشتباه خود شد و ضمن عذرخواهی، مجوز پرواز دوباره از پدافند هوایی کشور دریافت کرد.

امیر اسماعیلی تصریح کرد: طبق روال وظیفه پدافند هوایی همواره احراز هویت پرندههایی است که از فراز کشور عبور میکنند و سیستم پدافند هوایی همواره با چشمان تیزبین در اجرای این برنامه تلاش میکند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) ارتش تأکید کرد: همه کشورهایی که قصد عبور از فضای جمهوری اسلامی را دارند باید بر اساس احترام متقابل رفتار کرده و به قوانین بینالمللی احترام بگذارند.

وی همچنین با اشاره به رونمایی پنج دستاورد این قرارگاه که هفته گذشته همزمان با سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی، صورت گرفت، اظهار کرد: جالب است بدانید هر پنج دستاورد رونمایی شده، در روزهای اخیر وارد سیستم شبکه منسجم پدافند هوایی شده و از آنها بهرهبرداری میشود.

امیر اسماعیلی در پایان از رونمایی سه دستاورد ارزنده این قرارگاه در زمینههای موشکی و ردیابی، در 31 شهریورماه خبر داد.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مقداد
|
-
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
3
1
31 شهریور قراره چه دستاوردهایی رونمایی بشه؟
پاسخ ها
خداپرست
| - |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
مقداد جان! این سؤال رو باید از امیر اسماعیلی بپرسی
حضرتی
|
-
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
0
1
اگه قرار بود بگن که می‌گفتن. اندکی صبر سحر نزدیک است...
مجید رهنما
|
-
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
0
1
خدا نگهدارشون باشه
من سرباز پادگان دژبان ارتش بودم و آرزو داشتم سرتیپ اسماعیلی رو از نزدیک ببینم.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار