پایان طرح بزرگ قرآنی 1448/ اسامی برگزیدگان اعلام شد

مراسم اختتامیه طرح بزرگ قرآنی 1448 با محوریت سبک زندگی اسلامی روز گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و معاون سیما، مدیران و جمع بزرگی از شرکت کنندگان این طرح بزرگ برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۴۲۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰ - 08September 2014

پایان طرح بزرگ قرآنی 1448/ اسامی برگزیدگان اعلام شد

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم اختتامیه طرح بزرگ قرآنی 1448 با محوریت سبک زندگی اسلامی روز گذشته  با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و معاون سیما، مدیران و جمع بزرگی از شرکت کنندگان این طرح بزرگ در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار، و دفتر این طرح با اعلام تعدادی از اسامی برگزیدگان کار خود را به پایان برد.
 
رسانه ملی منعکس کننده صدای دلربای قرآن در سراسر کشور است

 حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در مراسم اختتامیه طرح بزرگ قرآنی 1448 از نقش موثر رسانه ملی به خصوص سیمای جمهوری اسلامی در ترویج و فرهنگ سازی مفاهیم قرآنی در جامعه تجلیل کرد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم با قدردانی از تلاش گران این رسانه تاکید کرد: صدای دلربای قرآن با تلاش شما در سراسر کشور منعکس شده است و توانسته اید صدا و تصویر قاریان و حافظان ایرانی را به تمام مسلمانان جهان نشان دهید.

وی اضافه کرد: امروز بسیاری از شیفتگان کلام وحی در کنار خانواده خود پای برنامههای قرآنی شبکه های تلویزیون نشستهاند و از این سرچشمه معرفت بهرهمند می شوند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در بخش پایانی سخنان خود گفت: با تاکیدات مقام معظم رهبری و برگزاری جلسات جمعخوانی قرآن کریم در حضور ایشان، امروز شاهد رشد قابل توجه قاریان و حافظان قرآن کریم هستیم.

4 میلیون نفر در طرح بزرگ قرآنی 1448 مشارکت کردند

در این مراسم حسن گروسی دبیر شورای معارف سیما، در سخنانی با ارائه گزارشی از نحوه برگزاری طرح بزرگ قرآنی در سه سال گذشته گفت: در طول سه سال برگزاری این طرح 12 میلیون و 300 هزار نفر در طرح مشارکت داشتهاند.

وی اضافه کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ سازی شبکه زندگی اسلامی ایرانی؛  طرح 1448 با محوریت سبک زندگی اسلامی- ایرانی و در دو بخش باورها و رفتارها آغاز و در بخش باورها به خودباوری، الگوسازی، شناخت فلسفه سختی ها، معاد باوری و دشمن شناسی تاکید شد.

حسن گروسی مدیر شبکه قران و معارف سیما، به شرکت بیش از 4 میلیون نفر در طرح بزرگ قرآنی 1448 اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار موجود، امسال در تمامی زمینهها شاهد رشدی چشمگیر بودهایم، به طوری که در زمینه شرکت در کلاس های خصوصی حفظ قرآن رشدی 5 درصدی مشاهده می شود. همچنین در بخش مسابقات 45 درصد رشد و در زمینه دریافت پیامک 35 درصد رشد ملاحظه می شود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما رشد 19 درصدی مشارکت هموطنان خارج از کشور در طرح 1448 را حاصل تلاش همکاران شبکه جام جم دانست و افزود: مطالبه10 میلیون حافظ قرآن کریم از سوی مقام معظم رهبری باعث شد بسیاری از سازمانها و نهادهای مرتبط با قرآن کریم به این مهم توجه کرده و همکاری با رسانه ملی را در راس ماموریت های خود قرار دادند.

وی بهرهگیری از ظرفیت های فیلم کوتاه و مستند را مهمترین نوآوری در طرح 1448 خواند و گفت: امسال به مساله تفسیر آیات در کنار حفظ موضوعی توجه خاصی شده است زیرا در کنار حفظ، تدبر اندیشه در آیات قرآن کریم اهمیت ویژه ای داشته و از توصیههای موکد بزرگان دین می باشد.

وی اضافه کرد: طرح 1449 از بامداد فردا آغاز به کار خواهد کرد و امیدواریم با برگزاری چنین طرح هایی انس با قرآن در جامعه اسلامی ما نهادینه گردد.

 شبکه قرآن و معارف2 در دستور کار سیما
 
معاون رییس رسانه ملی در امور سیما در مراسم اختتامیه طرح 1448 گفت: مطالعه و راه اندازی شبکه قرآن و معارف 2 به زبان های انگلیسی و عربی در دستور کار معاونت سیما قرار دارد.

دکتر علی دارابی که در آیین اختتامیه طرح قرآنی 1448 سخن می گفت، ابراز امیدواری کرد با همکاری نهادهای قرآنی و دستگاه های مربوط هر چه زودتر مقدمات راه اندازی این شبکه جهانی طی شود و شبکه قرآن و معارف 2 بتواند مفاهیم عالی قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را در جهان فراگیرتر کند .

معاون سیما با قدردانی از همکاری همه نهادهای قرآنی، کارشناسان ، برنامه سازان، مجریان و مدیران شبکه های سیما در اجرای طرح قرآنی 1448 گفت: این نهضت بزرگ قرآنی 12 میلیون نفر را در کار بزرگ فراگیری قرآن مشارکت داده است که ان شاءالله برای همه ذخیره آخرت خواهد بود. وی ابراز امیدواری کرد دوره بعدی این مسابقات با شکوه هر چه بهتر برگزار شود.

دکتر دارابی با تشریح فعالیت های سیما در حوزه قرآن و معارف گفت: رسانه ملی و معاونت سیما در این حوزه کارنامه ای ارزنده ، در خور تقدیر و قابل افتخاری دارد.

وی افزود هر چه برای قرآن فعالیت شود، کم است و آن چه انجام شده، گام های اولیه سیما در این مسیر روشن و جاوید است.

دکتر دارابی تصریح کرد گفتمان معاونت سیما در برنامه سازی بر اساس قرآن و عترت و منظومه فکری آن و سیاست ها و برنامه ریزی های شبکه های سیما بر این اصل تنظیم و راهوری می شود.

معاون سیما در ادامه سخنان خود مؤانست با قرآن را برای همه کسانی که در این حوزه فعالند افتخاری بزرگ برشمرد.

وی افزود امروز همه شبکه های سیما به صورت مجازی از صبح تا شب برنامه های معارفی تولید می کنند و در این حوزه فعالند.

دکتر دارابی اظهار داشت باید تقویت و نوآوری در تولید برنامه های پر بیننده معارفی مورد توجه قرار گیرد. وی از برنامه سازان و مدیران گروه های معارف شبکه ها خواست نظرسنجی و اثرسنجی برنامه های معارفی را به طور مستمر در دستور کار قرار دهند.

معاون سیما گفت : در برنامه های معارفی رسانه ملی باید اصل وحدت مسلمانان همواره مدنظر قرار گیرد و از طرح مسائل اختلاف انگیز پرهیز شود. وی افزود برنامه های خوب و جذاب معارفی با حضور کارشناسان می تواند به شبهات و پرسش ها پاسخ دهد و اثرات سوء شبکه های ماهواره ای که ایمان و باورهای جامعه و به خصوص جوانان را هدف قرار داده است خنثی کند.

معاون سیما با اشاره به نامگذاری سال جاری در تلویزیون با عنوان سال معارف و قرآن از توجه ویژه این معاونت به تولید برنامه های معارفی و تخصیص بودجه لازم در این خصوص سخن گفت و ابراز امیدواری کرد با اهتمام همه دست اندرکاران حوزه قرآن و معارف شاهد اعتلای روز افزون این مفاهیم در جامعه اسلامی باشیم.
 
قرآن باید محور تمام برنامه های رسانه ملی باشد

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدی، نقش قران را در راهبردی ترین سازمان کشور یعنی صداوسیما اولویت اول کار در این رسانه توصیف کرد.

وی در سخنان کوتاهی ویژگی های طرح بزرگ 1448 را برشمرد و گفت: اعلام شد، در این طرح حدود 12 میلیون نفر شرکت داشته اند در حالی بیش از 30 میلیون نفر در این طرح به عناوین مختلف مشارکت کرده اند.

وی 1448 را فراگیرترین طرح قرآنی در کشور توصیف کرد و افزود: با توجه به حضور آحاد مردم در هر سن و جنس و تحصیلات، 1448 فراگیرترین طرح فرهنگساز در کشور است و باید سرلوحه تمامی امور سازمان قرار گیرد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآن کشور در پایان از دست اندرکاران طر ح خواست تا با استفاده از تمامی ظرفیت های شبکه ها و در تمام طول سال طرح 1448 را دنبال نمایند.

گفتنی این طرح همزمان با 1448 امین سال نزول قرآن کریم و با محوریت حفظ آیات منطبق با سبک زندگی اسلامی در شب میلاد مسعود ولی عصر(عج) آغاز و به مدت 88 روز تا میلاد مبارک هشتمین امام شیعیان ادامه یافت.

طرح بزرگ قرآنی برای اولین بار در 1441 امین سال نزول قرآن و با هدف آموزش 10 میلیون حافظ قرآن کریم آغاز شد و از آن پس این سنت ادامه یافت. با توجه به نامگذاری سال 1393 به سال «اقتصاد و فرهنگ»، برنامه 1448 با رویکرد حفظ موضوعی و با محوریت «اقتصاد و فرهنگ» در سال 1393 برنامه ریزی شد.

در مراسم اختتامیه اسامی برگزیدگانی از سراسر کشور به صورت نمادین و به قید قرعه اعلام شد. بر اساس پیش بینیهای انجام گرفته به برندگان طرح، 5 هزار کمک هزینه سفرهای زیارتی اهداء خواهد شد.

 اسامی برگزیدگان در مراسم اختتامیه بدین شرح است :

الهام رستمی (سیستان و بلوچستان)، سید شعبان حسینی (مازندران)، ناصر خورشیدی (کرمان)، سید علی محقق زاده (کهکیلویه و بویر احمد)، فائزه پور معصوم (آذربایجان غربی) ، مهدی زاهدی (چهارمحال بختیاری)

اصغر شیخ زاده (بوشهر)، ودود رستم نژاد (اردبیل) ، طاهره آرزومندان (خراسان رضوی)، خیریه صیدی (ایلام)، سید مصطفی سجادی اصل (خراسان رضوی)، شبنم باقری (سمنان)، سلیمان زنگارکی (قم)، راضیه شاه حیدری (تهران)، سارا مجذوبی(همدان)، بهروز بهرامی نژاد (مرکزی)، فرنگیس سلیمانی تبار (زنجان)، زینب راجی (اصفهان)، احسان سورگی(خراسان جنوبی).

 

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
اعظم فلاح
|
-
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
10
65
با عرض سلام و خسته نباشید،خواستم بپرسم نتایج قرعه کشی طرح بزرگ قرآنی 1448از چه طریقی دست یافتنی است و چه زمانی اعلام می شود؟
الهام کردعلیوند
|
-
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
0
22
سلام.برگزیدگان همین چندنفرن?
پاسخ ها
محمدتقی جعفری
| - |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
سلام اسامی تمام برندگان کی وکجا منتشر میشه؟
سمانه
|
-
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
9
26
سلام
لطفا اسامی کامل برندگان را منتشر کنید.
زری
|
-
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
3
17
سلام.چرا این همه ما رو معطل میکنین؟ آخه چقدر انتظار؟ بزنید دیگه اسامی برنده‌ها رو؟ با تشکر
زهرا
|
-
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
4
29
با سلام اسامی برندگان مسابقه پیامکی 1448 کی و کجا اعلام میشه؟
هانیه
|
-
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
1
13
باسلام چرا اسامی برنده ها تو سایت نیست؟
مریم اقامحمد
|
-
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
7
31
سلام من در مسابقه طرح قرانی 1448 برنده شده ام ولی هیچ خبری از جایزه نیست مدارکم هم فرستادم کی جوایز اهدا میشود باتشکر
مهران
|
-
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
1
0
سلام کمک هزینه طرح کی واریز میشود؟
sadaat sabri
|
-
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
1
0
سلام سال نو ۱۳۹۴برشمامبارک نمیدانم هنوز در نظر دارید که جایزه ۱۴۴۸ رابدید یاخیر ؟ولی بنظرشما هنوز دیر نشده یانه میخواهید بدید ان شاءالله
ارسلان محمدیان
|
-
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
1
0
با سلام
دیگه کم کم داریم به 1449 نزدیک میشیم اما هنوز خبری از جوایز برندگان 1448 نیس!!! ما روی مسابقات معنوی یه حساب دیگه باز کرده بودیم مثلا!!!
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار