حجت‌الاسلام شهیدی عنوان کرد

پرداخت مطالبات ایثارگران تا 20 روز آینده/ وجود67 هزار بیکار در جامعه ایثارگری

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به پرداخت مطالبات ایثارگران از 20 روز آینده گفت: مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور نیز بر پرداخت مطالبات ایثارگران تأکیددارند.
کد خبر: ۲۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶ - 05September 2014

پرداخت مطالبات ایثارگران تا 20 روز آینده/ وجود67 هزار بیکار در جامعه ایثارگری

به گزارش دفاع پرس، حجتالاسلاموالمسلمین شهیدی روز پنجشنبه در جمع خانوادههای معظم شهدا و ایثارگران شهرستان آستانه اشرفیه تصریح کرد: هر انقلابی که در دنیا اتفاق میافتد با فکر و روح مواجه میشود و انقلاب به معنای دگرگونی و تغییر معیارها است یعنی معیارهایی حاکم بوده و مردم آنها را نمیخواستند و قصد تغییر دارند.

وی با بیان اینکه قبل از دوره جاهلیت معیارهای غلطی حاکم بود، افزود: خانه کعبه به مکانی برای بتهای دستساخته مردم تبدیل شده بود و در زمان قحطی خدای خمیری خود را بین مردم تقسیم میکردند و پس از قحطی دوباره آن را میساختند.

معاون رییسجمهور با اشاره به اینکه در دوران جاهلیت دختر داشتن ننگ بود، گفت: در این دوران دختر خانوادهها را میکشتند و افکار جاهلانه قبل از وجود رسول خدا(ص) حاکم بود.

معاون رییسجمهور با تصریح بر اینکه پیامبر رهبری جامعه را به عهده گرفت و کعبه را خالی از بتهای جاهلیت کرد، ادامه داد: در دوران پیامبر(ص) معیارهای جدید در جامعه آن دوران حاکم شد و مؤمنان برای پایداری اسلام فداکاری کرده و شهید دادند.

حجتالاسلام والمسلمین شهیدی به انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: مردم خواهان تغییر حکومت ظالمانه گذشته بودند و در کنار امام راحل(ره) قرار گرفتند و شهید دادند و حکومت اسلامی را تشکیل دادند و اکنون نیز در کنار امام خامنهای هستند.

وی با بیان اینکه برخی از مخالفان در ابتدای انقلاب اقدام به ترور شخصیتها کردند و عدهای دیگر نیز دستنشانده کفار بودند و در مقابل انقلاب اسلامی ایستادند، تصریح کرد: مقاومت مردم و پایداری آنها مخالفان را در اهداف خود ناکام گذاشته است.

نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران سه عامل را موجب پیروزی انقلاب دانست و افزود: اعتقاد، رهبری و مردم عامل پیروزی انقلاب اسلامی شده است. پس از امام راحل رهبری جامعه به فرزند خلفش امام خامنهای سپرده شده که تا امروز از آن بهرهمند هستیم و مردم نیز مهمترین عامل پشتیبانی این نظام است.

حجتالاسلام والمسلمین شهیدی با بیان اینکه آسایش و آرامش امروز مدیون فداکاری فرزندان شهید خانوادههای شهدا و ایثارگران است، خاطرنشان کرد: مردم ایران بینظیر هستند.

وی با اشاره به فعالیتهای بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: حدود 3 میلیون و 300 هزار جامعه ایثارگری کشور داریم و 229 هزار و 285 نفر کشور ما شهید تقدیم کرده است و 505 هزار و 27 نفر جانباز و حدود 42 هزار آزاده داریم.

معاون رییسجمهور خدماترسانی و نشر فرهنگ ایثار و شهادت را دو رکن مهم بنیاد عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری بر نشر فرهنگ ایثار و شهادت تأکیددارند زیرا فرهنگ اسلام و امام حسین(ع) بهعنوان الگوی ایثار و شهادت باید در جامعه رشد کند.

نماینده ولیفقیه در بنیاد با بیان اینکه باید به خانوادههای شهدا خدمات زیادی صورت گیرد، افزود: هر قدر به این عزیزان خدمت کنیم نمیتوانیم ذرهای از رنج و سختی یک شب جانباز را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه دیوار بیاعتمادی بین جامعه ایثارگری و بنیاد ایجاد شده است، گفت: تلاش زیادی صورت میگیرد که این دیوار بیاعتنایی از بین برود و این موضوع از اولویتهای بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند بنیاد سیاسی نشود، تصریح کرد: برقراری ارتباط بنیاد با خانوادههای شهدا از دیگر برنامههای بنیاد بوده، بهطوریکه در یک سال اخیر بنیاد سیاسی نشده است.

وی یکی از مهمترین دغدغهها را مطالبات ایثارگران از سال 86 عنوان کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری و رییسجمهور نیز بر پرداخت مطالبات ایثارگران تأکید دارند و پرداخت مطالبات جامعه ایثارگران تا 20 روز آینده انجام میشود.

وی مسئله بعدی را اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران عنوان کرد و گفت: 4.5 میلیون نفر بیکار در کشور داریم که 67 هزار نفر بیکار در جامعه ایثارگران است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار