صبح امروز برگزار شد

گرامیداشت اولین سالگرد درگذشت مادر سرلشکر قاسم سلیمانی

مراسم سالگرد درگذشت بانو فاطمه سلیمانی، مادر سرلشکر قاسم سلیمانی در مسجد روستای قنات ملک از توابع شهرستان رابر برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹ - 04September 2014

گرامیداشت اولین سالگرد درگذشت مادر سرلشکر قاسم سلیمانی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، مراسم گرامیداشت اولین سالگرد درگذشت مادر سرلشکر قاسم سلیمانی با حضور فرمانده سپاه ثارالله و جمعی از شخصیتهای کشوری و استانی و همچنین مردم ولایت مدار منطقه برگزار شد.

حجه الاسلام علی عسکری امام جمعه جیرفت در این مراسم با اشاره به تاکید قرآن کریم بر احترام به پدر و مادر گفت: آنچه قضای الهی را برطرف می کند نیکی به پدر و مادر است.

وی افزود: برخی از قوانین الهی را مردم نمی توانند دور بزنند، از جمله قضای الهی که تنها با نیکی به پدر و مادر برطرف می شود و قران می فرماید به جز خدا نپرستید و به پدر و مادر احسان کنید و این قانون تغییر ناپذیر الهی است. در واقع احسان به پدر و مادر یکی از وظایف الهی هر مسلمان است.

وی با بیان این که احسان با انفاق متفاوت است ابراز داشت: انفاق یکی از مصادیق احسان است و اظهار لطف و ادب به پدر و مادر و اظهار ذلت در برابر آنها از مصادیق احسان است.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: خداوند رحمان و رحیم است و همانطور که خدا به بنده از راه رحمت لطف می کند انتظار دارد بنده نیز در مقابل آن به پدر و مادر لطف کند.

وی با اشاره به این که جایگاه پدر و مادر در اندیشه دینی و آمیزه های اسلامی ما برجسته و ممتاز و بی بدیل است، افزود: خداوند پس از سفارش به پرستش خود نسبت به نیکی به پدر و مادر سفارش می کند.

حجه الاسلام عسکری تصریح کرد: در صورتی که پدر و مادر از دنیا رفته اند یکی از مصادیق احسان، طلب آمرزش از درگاه خداوند و جمع کردن مردم برای طلب رحمت برای آنان است و این سیره انبیاء و اولیاء الهی است.

گفتنی است مرحومه فاطمه سلیمانی، مادر سرلشکر قاسم سلیمانی، سال گذشته و در سن 83 سالگی چشم از جهان فرو بست.

نظر شما
پربیننده ها